Hej! Ny här...

Edman

Aktiv medlem
Hej! Ny här...
Ja, så är det.
Har lurkat här ett tag, men tänkte att man ska väl presentera sig.

Fick ett ganska plötsligt infall här om året och gav mig ut i skogen på min gamla cykel
(Balance CR-550 från ca 1995...)
Det verkade ju roligt!
Eftersom saker i min värld sällan förblir i det skick de hade när de lämnade fabriken, blev det snart en 69:a av den. Med hjälp av en Surly-gaffel med väldigt lagom frigång, och lite fräschare däck blev resultatet så här:

DSC_0477.JPG

Ja, den är lite lätt framtill, men den blev tillräckligt körduglig för att skogsåkningen skulle ge mersmak.
Trampade vidare på den till i våras, då det fick bli en uppgradering till en fultysk, Canyon AL 6.9.

Försedd med kortare styrstam, riserstyre för att passa en reslig lekamen, "prostatasadel" i matchande färger, Saint-pedaler ,samt 1x10-konvertering.
(Kör med 32 kuggar fram, och har konstaterat att jag ändå inte cyklar fortare på högsta växeln. Och uppför ska det erkännas att är man utrustad med så otränade kycklingben, så är det i alla fall inte utväxlingens fel om man inte orkar upp...)
Sen får man ju icke förglömma den icke obetydliga placeboeffekten av viktbesparingen...

DSC_1750.jpg

Ja, det var väl det.

Hej igen!

Edman

Hej! Ny här...
Hasse#7 skrev:
-------------------------------------------------------
> eiskall skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Välkommen!
>
>
> +1

+1 :-D

Hej! Ny här...
Jag känner igen det där. Såna där ''plötsliga infall'' är härliga men dyra :)
Jag är också rätt ny här, men jag hoppas du trivs på forumet!

Hej! Ny här...
Tille skrev:
> Hej igen!

+1

Hur mycket bättre är en ny Canyon jämfört en gammal stålklenod tycker du?

Jag tycker din gamla var riktigt fin.

Hej! Ny här...
Fjärdebrunn skrev:
> Tille skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hej igen!
>
> +1
>
> Hur mycket bättre är en ny Canyon jämfört en
> gammal stålklenod tycker du?
>
> Jag tycker din gamla var riktigt fin.

Jo, den blev helt ok. Men den nya klättrar utan att lyfta och en Reba håller betydligt socialare kontakt med rötter och stenar än den stela gaffeln. Drivlinan är väl också några snäpp bättre, blev väldigt trevligt att köra utan framväxel. Men jag gillade faktiskt "grip shift"-reglagen... Vad gäller rammaterialet, så är det ju solklart coolare med stål...

Tillbaka
Topp