Heldämpad juniorcykel

Heldämpad juniorcykel
Hej alla glada. Jag är ute efter en heldämpad endurocykel till grabben. Vi har varit en hel del i Flottsbro och då hyrt cykel. Nu undrar jag vart man kan få tag i en liknande 26” cykel. Hellst begagnat. Tackar för tips.

Heldämpad juniorcykel
Heldämpad juniorcykel
Hej alla glada. Jag är ute efter en heldämpad endurocykel till grabben. Vi har varit en hel del i Flottsbro och då hyrt cykel. Nu undrar jag vart man kan få tag i en liknande 26” cykel. Hellst begagnat. Tackar för tips.
Vi köpte från Åre Bikes till grabbarna, DH-cyklar 24 tum som gått som hyr föregående säsong, kom servade och med bytta slitdelar, funkat toppen. De har enduro-varianter också i 27,5 tum tror jag. Även JBP säljer ju ut sina hyrcyklar efter säsongen. Kanske även Flottsbro?? 26 tum är nog svårare som nämnts ovan.

Heldämpad juniorcykel
Vi har köpt propains 24" beggad från åre. Den går att bygga om till 26" med nya dropouts om man behöver ha längre livslängd. Tung men välbyggd och funkar absolut att trampa skog med (ingen DH-kassett)

Heldämpad juniorcykel

Heldämpad juniorcykel
Dartmoor Blackbird Junior. En 26 enduro med riktigt flacka vinklar så kidsen droppar helt plötsligt mycket brantare än förr.
Jag bytte olja i dämpare och gaffel till tunnaste (WT3) jag kunde hitta och då blev den väldigt följsam för grabben på 35kg. Det är ju annars ett problem att även om man har lågt lufttryck i dämparna så är de tröga att driva för oljan är anpassad till oss vuxna.

Heldämpad juniorcykel
Även marin hill jr tar 26 tror jag men kommer väl med 24. Den ser visuellt väldigt slack ut. Och lite rimligare pris än många andra

Heldämpad juniorcykel
det finns förmodligen någon miljard 559-cyklar därute.

584 är i det sammanhanget en nishprodukt, och förmodligen på väg ’ut’ långt tidigare än 559.

Tillbaka
Topp