Hellas morgon rapport måndag! (Bilder)

Scand

Aktiv medlem
Bilderna få tala för sig!
IMG_0440.jpg

IMG_0451.jpg

IMG_0454.jpg

IMG_0455.jpg

IMG_0458.jpg

Skogsjätten har varit framme och markerat vem som bestämmer i skogen.
IMG_0450.jpg

Underbart även idag, körde utan dubbisar och det gick klockrent. Solen verkar inte ha påverkat snön i skogen, hårt och fint. Mycket fina spår, körde ungefär som i lördags fast någon mer loop runt indianer & vita.

PS.(Observerade två individer vid slutet på Indianer & vita med motårsåg och yxa, som verkar vara i skapartagen)DS.

Dax att sticka till jobbet nu.

/STEFAN

Senast redigerad av en moderator:
Avundsjuk, jag? Näähhhä,hur kan någon tro det :-)

Ser lika läcker ut som i helgen, hoppas det håller över påsk. Sedan blir det ju geggamojja i minst en månad.

Däck? Ingen aning, har bara erfarenhet av Continental Explorer och Vertical och de funkar hyffsat i gegga men inte alls på blöta rötter och berg. Skall prova ett par Schwalbe Big Jim i år så får vi se om de funkar bättre.

I ditt läge skulle jag nog titta på något bredare, typ Schwalbe King Jim, Fat Albert eller varför inte ett par WTB Wier- eller TimberWolf, 2.3" eller 2.5" om du får plats. Det skulle jag sattsa på om jag haft en heldämpad enduro-hoj.

Senast redigerad av en moderator:
Ni behöver inte oroa er för lera. Få ställen torkar så fort som Hellas. Väljer ni bara rätt stigar så blir det inte så lerigt. En hel del vatten på sina ställen men bara några enstaka lerhål. Inget som kräver speciella lerdäck. Kör på Fat Alber året om i Hellas å det funkar hur bra om hellst.

Nä, just Hellas med sin sandjord och tallskog torkar väl hyffsat fort men nu cyklar jag inte bara där, hemma på Värmdö finns det en hel del lerhål att köra ner i :-).
Sen är det ju som du säger ingen ide att lägga pengar på specifika lerdäck, jag vill ha däck som fuknkar på alla underlag, men vem vill inte det?

Cyklar i Flottsbro och en del söder över och
där finns en del leriga stigar som är rätt
roliga. Så jag är i valet och kvalet här.
/Jerry

Kan bara instämma med Scand, jag har just vart ute och kört runt på stigarna i Sickla skog och dom var grymma! Stenhårda och otroligt snabba. Grymmt kul.

Ang NS bygget så var det första gången jag såg dom, fanns ju lite var stans i skogen, inget för mig men säkert kul. Hoppas bara att dom som bygger visar hänsyn när det blir åka av, jag möter många människor där som är ute och strosar i skogen och många som rastar hunden osv. Kör förnuftigt så vi får fortsätta köra där, gillar verkligen området. I övrigt kan jag bara tillägga att det var snyggt byggt, såg proffsigt ut.

/Franz

Tillbaka
Topp