Hellas-tisdag 22 juni

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Hellas-tisdag 22 juni
Av allt att döma så kommer jag vara hemma på tisdag kväll och jag är förstås otroligt sugen på en riktigt lekfull hellas-tur. Gula runt Källtorpssjön och gröna uppe runt masterna lockar t.ex. men jag är inte säker på hur i ska binda ihop det hela. Gula runt sjön är väldigt, väldigt teknisk som ren information för den som inte prövat på.

Någon som vill leka med mig?

Hellas-tisdag 22 juni
Yo... jag är ledig o sugen på mer hojning... vi bokar ihop det så tar vi en riktig stöktur delux... då har ja antagligen hämtat mig från lördagens mega-epic-tur... fortfarande rätt mör o utslagen... men vi höres o när kan du komma loss...

Hellas-tisdag 22 juni
Hänger gärna på. Viss reservation för ett lite oroande kliande i halsen, får se hur det utvecklar sig. Inget problem att binda ihop det gula med det gröna, finns en omarkerad stig som förbinder dem ungefär där gula planar ut nere vid sjön. Kan jag inte hänga på så hittar Tobias med all säkerhet.

Med tanke få fotbollen kan det kanske vara ide att skjuta på denna tisdagscykling för att få lite bättre uppslutning. Själv cyklar jag helre än kollar på fotboll men det finns säkert andra som prioriterar annorlunda.

Peter

Senast redigerad av en moderator:
Hellas-tisdag 22 juni
Aaah, det låter supertrevligt, jag är så klart på! Det låter som om gula är mer teknisk än gröna/blåa att döma av din beskrivning? Jag tänkte bara på att man kanske ska ta spårvalet litet beroende på väder - mina två senaste turer i Hellas har varit i spöregn/hagel, och då har även blåa & gröna blivit mycket utmanande får jag lov att säga.

Hellas-tisdag 22 juni
Jag vill! Har haft ont på insidan av benet precis ovanför fotknölen sedan förra tisdagssimturen i hellas. Känns som när man har ont i benhinnorna ungefär och jag har knappt kunnat gå. Voltaren hjälper inte alls men nu börjar det bli lite bättre och är det ok på tisdag så hakar jag.

Hellas-tisdag 22 juni
Jag vill också! Men utan cykel kommer man inte långt. Hoppas på att kunna beställa nya hojjen nu i veckan så att den blir klar senare i sommar. *gha! blir tokigt avis!* :-/

Hellas-tisdag 22 juni
Om gula är väldigt väldigt teknisk är den tyvärr inget för mig. Än. Jag håller fortfarande på att lära mig mig tekniken, å innan dess ska hjag villigt erkänna, att jag fegar bland de värsta å vassaste stenarna när det går brant nedför. Det är ju min första sommar med mtb, så jag förväntar mig inte att jag är expert på 3 månader.

Ananrs är jag för milbanan eller nåt sånt enklare. Jag tycker den är en lagom runda, särskilt om man ska köra på kvällen, å vill komma hem någorlunda vettig tid.

Hellas-tisdag 22 juni
Jomper, är själv i skåne men vore kul om nån kunde knyta ihop Källtorps gulan med nacka mast gröna. Tycker ni skall ha det som mission på tis:) Det blir garanterat en kul runda.

Bruse, jag körde gula med en som bara cyklat i några månader. Han kom runt utan problem o tyckte det var kul. Det är ju bara att hoppa av om det blir för knepigt. Det är ju det som är det fina med mtb.u

Hellas-tisdag 22 juni
Fånigt nog verkar det köra ihop sig för mig, är tvungen att åka iväg på jobb tisdag morgon och blir borta några dagar.

Hellas-tisdag 22 juni
Rippa Skrev:
-------------------------------------------------------
> Bruse, jag körde gula med en som bara cyklat i
> några månader. Han kom runt utan problem o tyckte
> det var kul. Det är ju bara att hoppa av om det
> blir för knepigt. Det är ju det som är det fina
> med mtb.u

Håller med! Mig gör det inget, men jag sackar ju ned tempot, å det kanske inte de andra gillar...
Fast efter Sörmlandsledens etapp 3 (mycket värre än 4:an som var rena tourcyklingen i jämförelse) så kanske gula går hyfsat. Jag gillar bara inte nedförsbackar som är fulla med vassa stenar. Tycker det känns läskigt... å då kör jag sakta, å då vurpar jag ju lättare! Det blir helt enkelt fel. Jag vet att man ska ha fart så man kommer över... Men få reptilhjärnan att haja det ;~)

Hellas-tisdag 22 juni
Vi kan väl köra två turer?
Jag kan också tänka mig att köra ett par varv på milspåret eller likande.

Kl. 18 passar mig. Bruse? Någon mer?

Hellas-tisdag 22 juni
Vic Skrev:
> Vi kan väl köra två turer?
> Jag kan också tänka mig att köra ett par varv på
> milspåret eller likande.
>
> Kl. 18 passar mig. Bruse? Någon mer?

"Simon" brukar köra med 19 på tisdagar. Verkar vara brukligt, så då är det bara att dyka upp för den som vill. Hur är det ni som vet, är det 19?

18 är iofs inga problem för mig...

Hellas-tisdag 22 juni
Bruse: Tempot på gulan behöver du inte oroa dig för. Det är ettans växel som gäller stora delar av spåret. Det är nästan mer trialbana än XC/Trail på sina ställen.

Hellas-tisdag 22 juni
Rippa Skrev:
> Bruse: Tempot på gulan behöver du inte oroa dig
> för. Det är ettans växel som gäller stora delar av
> spåret. Det är nästan mer trialbana än XC/Trail på
> sina ställen.

Utmärkt! Den senaste veckan har jag lärt mig att ha rätt växlar, så utvecklingen går framåt. Så nu kan jag cykla uppför också... hahaha... snart kan jag väl prata samtidigt som jag kan cykla ;~)

P.S. Hur var det nu med orden? "Trial", "XC".... räcker det inte med stök & bök eller stock 6 sten ;~)

Hellas-tisdag 22 juni
Rippa: När du kommit ner från gula där den ansluter till gröna milspåret, ta vänster (mot färdriktningen) på milspåret ca 150m tills du kommer till grusvägen. Sväng vänster på grusvägen och kör ca 100m. På höger sida dyker det då upp en bred stig som ansluter till milspåret, mitt emot den på vänster sida av grusvägen börjar en stig som inte är lika lätt att upptäcka. Ta den stigen. Du har hittat rätt om det dyker upp en träbro efter ca 15 m, stigen liknar mest ett traktorspår här. Den här stigen ansluter till gröna spåret efter en km eller två. Början kan vara lite blöt och lerig, resten liknar gröna spåret med helt ok kvalitet. Håll till vänster vid eventuella förgreningar så kommer du rätt. Om du vill kan jag maila karta med stigarna utmärkta.

Peter

Hellas-tisdag 22 juni
Vi har ju försökt köra tisdagscykling klockan 19, men eftersom det är !"#%&"& på TV litet senare så sticker jag gärna ut klockan 18 med. Ska vi säga innan tennisbanorna på höger sida?

Hellas-tisdag 22 juni
Du kan väl spela in !"#%&"&?

Det måste jag göra ändå 18.15, när Star Trek Enterprise sänds... fast det kan jag inte se om vi möts kl 19 ändå... skulle köpt en cykel av märket Trek tror jag ;~)

Eller så får vi köra en kortrunda på ca rn timme, så vi hinner hem? Eller så tar nån med en radio å ahr på styret så kan vi lyssna under tiden? Vill man så kan man!

Hellas-tisdag 22 juni
Jag är garanterat sugen, tryckte på hela 7cm extra slag i fronten igår, så jag måste ju se vad bettan klarar.

Och tid är nog allt jag har nuförtiden:\

Hellas-tisdag 22 juni
Jilster.

Jag ska försöka hinna till 19.00 vid tennis banan. Vore grymt att hänga med. Vet dock inte om jag hinner. Är jag inte där vid 19.00 sharp så sticker ni utan mig.

Har en GT mellan benen och en fullface, ser allmänt förvirrad ut kan tilläggas

Patrik

Hellas-tisdag 22 juni
Är det 19 som gäller nu? Eller 18?
Å vart tar vi vägen? Alla vill väl hem till "#¤/() kl 21.45? Så vi kan ju inte dra iväg för långt...

Hellas-tisdag 22 juni
Jag vill absolut inte hem till tv,n och dessa idioter som tycker klacksparkar är snygga.

Men jag brukar vara ganska ensam om detta..hehe, fast kanske inte på ett forum som detta.:)

Hellas-tisdag 22 juni
Jag cyklade i Hellas igår och körde upp knät i styret i 0.5 km/h när jag fastnade på en sten så jag har litet svårt att gå idag. :-) Jag hänger tyvärr inte med idag...

Hellas-tisdag 22 juni
Vädret ser inte så lovande ut:
vader.jpg

Kommer inte, skall titta på F0tboll.

Senast redigerad av en moderator:
Hellas-tisdag 22 juni
Jag är på!

När ska vi mötas upp?

Kl 19?
Vid tennis banan?

Kommer inte vara tillgänglig på mail mer för dagen men jag är där vid 19 så får vi se om det blir en solo tur eller ej.

See Yah!

Jilster

Hellas-tisdag 22 juni
Klockan 19? Då hinner vi ett varv på milbanan, så är man hemma lagomt till "#¤%/&() klockan 20.45.
Eller ska nån iväg på en lång stök-å-bök-tur?

Hellas-tisdag 22 juni
Ska vi säga 18 vid hellas gården då för en "uppvärmingstur"? Jag åker förbi dr spoke innan och drar därifrån runt halv sex. Jag har en svart jekyll och *trumvirvel* en blå helmut! Efter alla vurpor senaste resorna har jag förstått att det börjar bli min tur att slå mig i skallen så min gamla bell är reparerad och beredd att ta smällarna kepsen inte klarar...

Tillbaka
Topp