HemmaCykelVasan

cwh1973

Medlem
HemmaCykelVasan
Det var nog tänkt att ge något tillbaka till alla som betalade startavgiften förra året där det erbjuds att flytta startplatsen till 2021 förutom att få göra hemmavasan. Vill man så får man ju vara med även nu sedan det ordinarie loppet officiellt ställts in, men då ser man det kanske som ett sätt att supporta framtida evenemang med startavgiften.....
det hela handlar mer om att ändå kunna göra något som många planerat för ett år i förväg, för att få mening med den lagda träningstiden som gjorts. Samma sko passar inte alla, fritt att välja!
mvh /C

nadderf

Aktiv medlem
HemmaCykelVasan
ganska lindrigt pris ändå, hörde tex vansbrosimmet tog 599kr för hemmasimmet.
Men man kan ju oxå välja att cykla utan att sponsra dom :)
Flesta får nog biljetten gratis när man valde att flytta till nästa år.

Bikzz

Aktiv medlem
HemmaCykelVasan
Hehe, världen är galen. Dom där loppen var ju ganska dyra även förut, men nu skall man alltså betala för att simma en runda här hemma ? Home Edition -:) :ROFLMAO:

https://vansbrosimningen.se/tips-infor-home-edition/
Måste säga att alla som går på detta är riktiga korkbollar & dumskallar. :cool:

Nästa steg är kanske att åka vasaloppet på rullskidor, uppdelat på 13 olika valfria etapper under året, betala bara 49895 sek så får du ett diplom och en Tshirt. :ROFLMAO:

ooms

Aktiv medlem
HemmaCykelVasan
Vätternrundan home edition kostade 250kr om jag minns rätt, och även Vansbro är ju billigare än "normalt". Så det är ju ett billigt sätt att få ihop en klassiker för de som ännu inte lyckats med det. Det sparas ju in en del på resor och boende också.

MEL F.AT

Aktiv medlem
HemmaCykelVasan
Funderar på att livecykla om det inte är helt ute. Köra halva Vasan på riktigt eller ska det var så att man nöjer sig med att sitta inne och veva på trainern. Se en gammal goding på Youtube från Cykelvasan och samtidigt trainertrampa.

h.g.j

Aktiv medlem
HemmaCykelVasan
Jag vet inte jag, så dumt är det väl inte? Konceptet är ju faktiskt lite kul, och det ger en chans att stödja i det här fallet Vasaloppsverksamheten. Dom har kostnader året runt, vare sig det körs lopp eller inte. Så jag tycker faktiskt inte att det är en sån dålig idé.

Sedan är det givetvis inte rätt för alla, men det är ju inte loppen "på plats" heller... 😀

desmo

Aktiv medlem
HemmaCykelVasan
Ibland behövs något för motivationen.
Raphas tygmärke har fått mig att cykla 50 vintermil under mellandagarna vid två tillfällen.
250kr/medalj fick min sambo att köra in 315km under en knapp vecka.
Alla har vi olika drivkrafter.
Jag tycker det är onödigt att vara nedlåtande kring detta. Ju fler som kommer ut och cyklar desto bättre.

NickPick

Aktiv medlem
HemmaCykelVasan
Jag vet inte jag, så dumt är det väl inte? Konceptet är ju faktiskt lite kul, och det ger en chans att stödja i det här fallet Vasaloppsverksamheten. Dom har kostnader året runt, vare sig det körs lopp eller inte. Så jag tycker faktiskt inte att det är en sån dålig idé.

Sedan är det givetvis inte rätt för alla, men det är ju inte loppen "på plats" heller... 😀
Dom gör ganska bra pengar alla andra år, så ladorna kan helt plötsligt inte vara tomma.

Hela klassikeriden är ju bara en mjölkning av dollars från personer som ska bekräfta sig själv, av någon anledning.

ooms

Aktiv medlem
HemmaCykelVasan
Dom gör ganska bra pengar alla andra år, så ladorna kan helt plötsligt inte vara tomma.

Hela klassikeriden är ju bara en mjölkning av dollars från personer som ska bekräfta sig själv, av någon anledning.
Å andra sidan är det liksom motorn i idrotts-Sverige, utan det intresset och de pengar den bredd-idrotten drar in till klubbar och anläggningar skulle förutsättningarna för klubbarnas ungdoms- och elitverksamhet också vara en annan. Gäller kanske framförallt skidåkning, men även de andra idrotterna. I ditt närområde har du ex.vis Högbo Bruk, de skulle knappast kunna driva sitt konstsnöspår på den nivån de gör (och därmed ge förutsättningar för ungdoms- och elitverksamhet i stora delar av Gästrikland) utan intäkterna fr folk som tränar för Vasaloppet.

Masjevel

Aktiv medlem
HemmaCykelVasan
Har faktiskt anmält mig och dottern till 45:an. Gratis för henne och en liten kostnad för mig. Det blir en utmaning för henne och förhoppningsvis en kul pappa/dotter utflykt.
Har rekat en runda som jag hoppas hon grejar med några små stopp på vägen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer