bjornligan1
Medlem
hittar ingen info om framdrev/utväxling(spezialized rockhopper)
Hej, tittar på cykel till grabben men blir inte riktigt klok.
Har varit och provat och 27.5 med XS ram funkar bra.
men när jag börjar jämföra cyklar så hittar jag aldrig info om framdrevet för att kunna se utväxlingen. Cyklarna jag kikat på är rockhopper sport samt expert.
ena har 1x9 och andra 2x9. är orolig 1x9 blir för hög utväxling(problemet med cykeln idag är att han ej orkar med i uppförsbackarna)
Hittar bara info om bak kasetten (11-36 på 2x9 och 11x42 på 1x9) men utan fram har jag ju ingen aning om vad utväxlingen blir. Kan någon vänlig själ hjälpa mig hitta den infon.
Microshift RD-M46L, 9spd
Microshift, SL-M859R, 2x9
SunRace, 9-Speed, 11-36t
KMC X9EPT, 9-speed, anti-corrosion coating w/ reusable Missing Link™
Stout 2x, forged alloy
Square-tapered, 73mm, internal bearings, 122.5mm spindle
microSHIFT FD-M462, 2-speed
Har varit och provat och 27.5 med XS ram funkar bra.
men när jag börjar jämföra cyklar så hittar jag aldrig info om framdrevet för att kunna se utväxlingen. Cyklarna jag kikat på är rockhopper sport samt expert.
ena har 1x9 och andra 2x9. är orolig 1x9 blir för hög utväxling(problemet med cykeln idag är att han ej orkar med i uppförsbackarna)
Hittar bara info om bak kasetten (11-36 på 2x9 och 11x42 på 1x9) men utan fram har jag ju ingen aning om vad utväxlingen blir. Kan någon vänlig själ hjälpa mig hitta den infon.
Rear Derailleur
Rear Derailleur
microSHIFT Advent, 1x9 w/ clutchMicroshift RD-M46L, 9spd
Shift Levers
Shift Levers
microSHIFT Advent, 9-speedMicroshift, SL-M859R, 2x9
Cassette
Cassette
microSHIFT Advent, 9-speed, 11-42tSunRace, 9-Speed, 11-36t
Chain
Chain
KMC X9EPT, 9-speed, anti-corrosion coating w/ reusable Missing Link™KMC X9EPT, 9-speed, anti-corrosion coating w/ reusable Missing Link™
Crankset
Crankset
Stout 1x, forged alloyStout 2x, forged alloy
Bottom Bracket
Bottom Bracket
Square-tapered, 73mm, internal bearings, 122.5mm spindleSquare-tapered, 73mm, internal bearings, 122.5mm spindle
Front Derailleur
Front Derailleur
--microSHIFT FD-M462, 2-speed