Hjälmförvaring hallen

Stänly

Medlem
Hjälmförvaring hallen
Är det någon som har en smart lösning på hjälmförvaring i hallen?
Har just nu 5st cykelhjälmar liggandes på hatthyllan eller hängandes där i.
Det tar grymt mycket plats och de riskerar att ramla ned i tid och otid.
Så är det någon som har en smartlösning på detta får ni gärna dela med er.
Man vill ju inte lägga undan dem i en garderob efter som man ju vill att det skall
vara lätt åtkomligt och synligt för ungarna så de cykla mycket och ofta :)
/Stänly

Hjälmförvaring hallen
Butiksinredning som cykelhandlarna har för att skylta hjälmar, alternativt motsvarande för att skylta hattar. Har dock inte hittat sådana som säljs direkt mot konsument.

Hjälmförvaring hallen
Sånadär har vi liggande som inte kommit upp än, fyra st fästa på en planka så det inte blir så många hål i väggen.

Finns några olika varianter på hjälmhängare och de är normalt sett inte speciellt dyra

Hjälmförvaring hallen
Jag har samma sorts krokar som Matte, de är verkligen bra som hjälmkrokar! Jag fäste mina med buntband i vattenledningarna.

Bilagor

• 20140702_215808.jpg
    20140702_215808.jpg
    64.4 KB · Besök: 1,740
Hjälmförvaring hallen
Under åren med barn blir man realist och inser att hänga upp på krokar inte alltid prioriteras.
Vi har ett par rejäla sådana här stående i hallen vari både skor och hjälmar kan droppas fritt huller om buller.

Kanske inte så strukturerat som krokar, men det är tillräckligt bekvämt för att det ska skötas.

image.jpg

Hjälmförvaring hallen
wobblie skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur fäster man de där hundbakdelarna i väggen?

Enklast är helt enkelt med med en skruv

Hjälmförvaring hallen
Tidigare hade jag bara ett gäng längre skruvar som jag hängde upp hjälmarna på, fungerade perfekt. Under hjälmarna hade jag även ett gäng skruvar då jag upptäckte att mina klossar (look) var perfekta att även hänga upp dojjorna under hjälmarna. Men det är ju ett minne blott sedan man fixade till ett eget cykelrum hemma =)

//Fritz

Hjälmförvaring hallen
Ikeas Tjusig håller koll på familjens hjälmar och Hövdingar.

Bilagor

• BEAEBC07-8F17-4F96-9959-08D28CA106DA.jpeg
    BEAEBC07-8F17-4F96-9959-08D28CA106DA.jpeg
    27.9 KB · Besök: 594
Tillbaka
Topp