hjälmkamera

hjälmkamera
martinpetter skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok, här kommer budgetvarianten:
>
> -tål ej vatten
> -tål ej krascher
> -ser muppig ut på hjälmen
>
>
> /Martinpetter

detta låter som en kamera som bara kan köras på en racer eller liknande... jag ramlar varannan runda i snitt. vatten och lera finns ju överallt om det är en bra runda! om det är en bra runda så är jag lika skitig som cykeln :)
//Alvar

hjälmkamera
Jag har kört flera år med stativplatta och kompaktkamera på hjälmen, funkar rätt bra men hjälmen rör sig för lätt på huvudet. Mot det hjälper förvisso inte en dedikerad hjälmkamera heller.

hjälmkamera
Ytterligare en modell: http://www.engadget.com/2010/06/10/drift-innovation-helmet-cam-shoots-1080p-sports-a-rotating-lens/

Inbyggd display är ju inte helt fel.

6-9-10-drifthd170.jpg

hjälmkamera
Hur bra är kameran? Om den inre kan mäta sig mes gopro så går den bort! Om man har avårt att rikta kameran så kan man alltid fästa en laserpekare på kameran så den pekar rätt! :)

hjälmkamera
Vi jämförde gopro och contour HD nu när vi var i Skottland, och contour HD hade bättre färgåtergivning och bättre anpassning till snabba ljusskiftningar (som när man åker in i mörk skog från öppet kalhygge). Gopro hade bättre ljudupptagning (två lägen, ett under 160mph och ett för då man åker SNABBARE än 160mph.. wtf?) men skallrande ljud ibland som vi tror beror på att kameran skakade inne i det vattentäta höljet. gopro är alltså också helt vattentät med ett sådant hölje, medans contourHD bara klarar regn. ContourHD är också rätt kass i hög ljusstyrka, typ snö och beach, då blöder allting ihop och man skulle må bra av någon sorts filter på kameran.
ContourHDs laserpekare för att ställa in rätt är också rätt överlägsen, och jädrigt cool förstås.

hjälmkamera
niglas skrev:
-------------------------------------------------------
> skallrande ljud ibland som vi
> tror beror på att kameran skakade inne i det
> vattentäta höljet.
Jag upplevde ett skallrande ljud när jag hade kameran på hjälmen de första gångerna
efter lite letandes kom jag fram till att det var mina solglasögon som slog mot hjälmen
som lät! tejpade på en bit av den mjuka delen av ett kardborre band på de ställen där
glasögonen tog emot, då försvann ljudet.

Tillbaka
Topp