Hjälp att köpa fork

Hjälp att köpa fork
Vad ser du för skillnader mellan de 2 som gör det värt att spendera 800 kr till?
vikt framför allt. Sen är väl märket mer creddigt men det andra är nog på uppgång.

EDIT. Exakt vad det är för dämpning har jag inte kolla på i den prisklassen med båda är väl kanske bättre är rockshox TK - som också lär vara tung.
https://www.bike24.com/p2214976.html (ok 2100g så finns tyngre)

Jag hade valt mellan vikt och remote. (och jag hade valt lägre vikt)

Hjälp att köpa fork
Jodå har nytt konto sen i 2024- 03

Har sett detta förut men det är jävlit synd att fylla tråden med skit som inte behövs

TEX 123456789 som bara här hör för att skämta kollat på andra av hans inlägg och inget cykel relaterat mest på sidan om pappa skämt. "haha jätte kul" (sarkastisk)
Nej jag är inte här för att skämta.
Har cyklat MTB i 38 år men har bara lite svårt för mordena utryck som fork tex ...
I min värld heter det gaffel eller framgaffel..
Ha det fint 😊

Men liiiite ironi måste man tåla här ....
Åsså är jag en gubbe ... tänk på det ...

Hjälp att köpa fork
Har cyklat MTB i 38 år men har bara lite svårt för mordena utryck som fork tex ...
Ha det fint 😊

Det är inte ens ett modernt uttryck, det är bara fel. Remote lockout kan jag acceptera i svengelskans värld då "låsning från styret" blir styltigt. Steerer är på gränsen

Senast ändrad:
Hjälp att köpa fork
Ja, det är ju 20% men hur det påverkar cyklingen beror kanske mycket på din egen vikt. Jag vet inte.

Men Pike DJ väger enligt tillverkaren 1880g så så illa kan ju inte 2000g vara.

Vill du har remote så köp den andra
japp fattar vad du menar jag väger 55kg nu men kommer nog att bli tyngre framtiden remote hade varit skönt
men jag tror att den andra är bättre rent prestanda mässit

Hjälp att köpa fork
Ha det fint 😊

Jag fattar vad du menar men jag är så jävla trött på folk som fyller upp trådar med orelevant skit har hört skämtet
Fork ???
Gafflar finns väl lite överallt...

IKEA är ju billiga..

samma med Äre redan fredag ?? TJOOHOO 🤩😁😅

Jag fattar att du inte menar att vara jobbig men om du inte har förslag och ideer på de du kallar "GAFFEL"
Men med 38 års erfarenhet så borde du kunna nåt så länge du inte cyklar gravel/landsväg

Hjälp att köpa fork
Jag fattar vad du menar men jag är så jävla trött på folk som fyller upp trådar med orelevant skit har hört skämtet
Fork ???
Gafflar finns väl lite överallt...

IKEA är ju billiga..

samma med Äre redan fredag ?? TJOOHOO 🤩😁😅

Jag fattar att du inte menar att vara jobbig men om du inte har förslag och ideer på de du kallar "GAFFEL"
Men med 38 års erfarenhet så borde du kunna nåt så länge du inte cyklar gravel/landsväg

Åt ena sidan förstår jag din "frustration" åt andra sidan kan du väl vara lite tacksam att du hår fått många bra svar, inte bara i den här tråden men i de flera trådar med frågar du har startad. Folk behöver skoja lite också, inte bara svara på frågar. Vi får inte betalt för det.

Jag kommer inte längre at svara här. Lycka till med din fork!

Hjälp att köpa fork
Åt ena sidan förstår jag din "frustration" åt andra sidan kan du väl vara lite tacksam att du hår fått många bra svar, inte bara i den här tråden men i de flera trådar med frågar du har startad. Folk behöver skoja lite också, inte bara svara på frågar. Vi får inte betalt för det.

Jag kommer inte längre at svara här. Lycka till med din fork!
Jag fattar och samtidigt Tack för hjälpen! alla men skämt kan man dra i skämt trådar där folk har bet om det och vill få ett kul skratt ska man skämta i en tråd som denna så kan det nog vara lite mer relevant om vad någon har sagt om någon kommer på en ide och du har då ett skämt eller historia runt den saken eller liknande Då kan det vara kul

hej då BerK

Hjälp att köpa fork
A då säger vi så, Tack för hjälpen alla som har skrivit jag ska ta och fundera mellan de olika alternativen

Så kommer ni nog att få se det färdiga bygget nån gång i framtiden

Tack å hej

Hjälp att köpa fork
A då säger vi så, Tack för hjälpen alla som har skrivit jag ska ta och fundera mellan de olika alternativen

Så kommer ni nog att få se det färdiga bygget nån gång i framtiden

Tack å hej
Med research tänkte jag mest på om det går att hitta en "riktig" dj gaffel som passar både ram och hjul.

Men jag hade kört på en av de två. Eftersom du vill ha remote och den är billigare så kör på det

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp