Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tjena!
Om det inte handlar om riktiga stökstigar utan mest grusväg/lättare stig så finns Sonder Dial i lager. Mycket för pengarna
Nu kommer massa folk skrika om att den är ocyklingsbar pga sina vinklar. Nej det är den inte. Men kanske inte passar i riktigt rejält stök
Hos Alpkit, antar jag. Men den blir väl dyrt med extra kostnader efter Brexit.Var finns den i lager?
Det brukar inte funka mellan Boost och icke-Boost. Det finns en Boost för QR också - 141 mm - och det går att byta end caps mellan 141 och 148, men oftast inte från 148 till 142 eller 135.många DT Swiss-hjul (och vissa andra?) möjlighet att byta end caps (de små "metallmojängerna" längst ut på bakaxeln) så 135 mm QR är enligt min åsikt nära nog ett ickeproblem
Den Chisel modell jag länkade till har en prisuppgift om 19 300kr. Så antingen är du ett troll eller icke läskunnig. Och du bidrar med fake news.Lite dyrare (nästan 20k) än andra cyklar det tipsats om i tråden. Vad får man för de extra pengarna? Förutom att det står Specialized på ramen :)
Så 19.300kr är inte nästan 20.000kr?Den Chisel modell jag länkade till har en prisuppgift om 19 300kr. Så antingen är du ett troll eller icke läskunnig. Och du bidrar med fake news.
Den Chisel modell jag länkade till har en prisuppgift om 19 300kr. Så antingen är du ett troll eller icke läskunnig. Och du bidrar med fake news.
Än kan vi skilja på tak och golv!Den Chisel modell jag länkade till har en prisuppgift om 19 300kr. Så antingen är du ett troll eller icke läskunnig. Och du bidrar med fake news.
Budget runt 15K - det kan lätt tolkas som 19K. Chisel finns i billigare variant med för delen om det viktiga är TS sakfråga.??
Chisel är en fin cykel, men TS skrev "budget kring 15k" i första inlägg.
Problemet var ju främst att du var så otrevlig...Budget runt 15K - det kan lätt tolkas som 19K. Chisel finns i billigare variant med för delen om det viktiga är TS sakfråga.
Den som kan köpa en mtb för 15K men absolut inte vill ha info om el köpa för 19K, är nog mer sällsynt än den som tolkar budget kring 15 för 14-16K.
Problemet var ju främst att du var så otrevlig...
Poliserna på Happy kommer in och raljerar och vill kontrollera vad som skrivs, eller kan inte hantera information utanför snäva ramar. MOn är så förutsägbar.
Beyond skrev ju att den CHISEL jag länkade till var 20K dyrare än *de cyklar som fick diskuteras* i tråden???Jag undrar fortf vad som var fake news...
Ja, så kan man ju tolka det iofs, även om det nog var väldigt få som gjorde det.Beyond skrev ju att den CHISEL jag länkade till var 20K dyrare än *de cyklar som fick diskuteras* i tråden???
Varför mer slack känns den för kort när du sitter?
Setback seatpost?
Det lät intressant. Jag såg dina bilder, feeeeeeeet den ser ut. Vill också bygga om min sådär! Är ju typ mest trail för mig ändå!Jag körde 140mm gaffel på min Honzo, kan definitivt rekommendera det. Det är även vanligt att köra angleset på just Honzon.
Om du ökar gaffeln blir den ännu några mm kortare.Jaa men exakt. Jag stod storleksmässigt precis mellan S och M och valde S. Tror det var "fel" val, för jag vill liksom skjuta bak rumpan lite för långt när jag sitter, så blir fel... Men jag ska kolla upp setback seatpost, visste ej att det fanns. Har ju ingen IRL att fråga, känner ingen som cyklar. Allt jag lär mig är från forum lol. Men det jag tänkte på var att byta till längre stem? Men det kanske blir fel det med. Vet ej.
Det lät intressant. Jag såg dina bilder, feeeeeeeet den ser ut. Vill också bygga om min sådär! Är ju typ mest trail för mig ändå!
Fan tänkte inte ens på droppern, och ja okej.. Ja nä, jag vänjer mig nog hoppas jag. Annars vet jag iaf vad jag vill ha till nästa cykel :) Är dock helt kär i konan så kan typ inte ens tänka mig att byta bort henne :'))Om du ökar gaffeln blir den ännu några mm kortare.
Jag hade samma problem på medium.
Set back funkade bra för mig men det är ovanligt på dropper och det försämrar effective seat tube angle.
Du kan testa med längre stam också beroende på vad du har nu.
Flytta spacers från undersidan av styre till ovansidan ger några mm också.
Eventuellt vänjer du dig men jag gjorde inte det.
Det finns dropper med set back om du har pengar att bränna.Fan tänkte inte ens på droppern, och ja okej.. Ja nä, jag vänjer mig nog hoppas jag. Annars vet jag iaf vad jag vill ha till nästa cykel :) Är dock helt kär i konan så kan typ inte ens tänka mig att byta bort henne :'))
Kona har bara en stam, den är 47mm.Det finns dropper med set back om du har pengar att bränna.
Annars testa några olika stammar. Har du 35mm så testa 45 och/eller 50.
Njä, jag kör ju spd. Tidigare vanliga m520 som jag tyckte var kanon. Numera downhill spd med platform.Mjaha, ser om jag kan få svar på fler frågor. @jonte987 kan säkert:
Antar att vi inte får några pedaler med cyklarna, så vad ska vi ha då?
Vi är båda vana med både SPD och SPD-SL från våra räjsers/hybrider, vet dock inte hur sugna vi är på att sitta fast i skogen. Iaf inte till en början.
Så, vad är vettiga pedaler?