Hjälp en nybörjare välja, vilken djungel!

Edit: Fixat nu, Bengt. ?

Senast redigerad av en moderator:
Inte slagit till på någon ännu, inväntar skattebeskedet ? Har just nu dessa som alternativ:

Ghost Nirvana Tour Essential Länk
Radon ZR Team 8.0 Länk
Orbea Alma H20 Eagle Länk
Trek X-Caliber 9 Länk

Är ju verkligen sjukt lätt att snöa in på detaljer, alltid finns det nåt som man tycker kunde varit bättre ? Men är rätt säker på att vad det än blir av de här el ngn annan i samma prisklass så kommer jag bli nöjd!

Inte slagit till på någon ännu, inväntar skattebeskedet ? Har just nu dessa som alternativ:

Ghost Nirvana Tour Essential Länk
Radon ZR Team 8.0 Länk
Orbea Alma H20 Eagle Länk
Trek X-Caliber 9 Länk

Är ju verkligen sjukt lätt att snöa in på detaljer, alltid finns det nåt som man tycker kunde varit bättre ? Men är rätt säker på att vad det än blir av de här el ngn annan i samma prisklass så kommer jag bli nöjd!

Tittar man på Trek på den länken så verkar det vara beräknad leverans i Augusti 2022, härlig tid vi lever i...

Nu är Ghosten slut också, helt snurrigt vad dom försvinner fort...

Lite OT-fråga: Min flickvän ska beställa cykel också, 172 cm och 62 kg. Jag tänker 29" och M (18"), håller ni med?

Senast ändrad:
Trevligt! Det låter bra det, här längtas också efter våren. Lycka till, och återkom gärna till forumet om ni får fler frågor sen när hojarna kommit hem, eller bara vill ladda upp en bild eller tre...
?‍♀️?‍♂️?️

Är i samma sits och letar cykel men det verkar ju inte att finnas så mycket kvar. Är Scott scale ett vettigt alternativ eller hade ni väntat på något bättre?

Är Scott scale ett vettigt alternativ eller hade ni väntat på något bättre?
Det beror på vilken Scott Scale, vilken utrustning, grupp, gaffel, däck, hjul osv, det finns många olika Scott Scale-ramar och ännu fler(?) Scott Scale-cyklar
Att cykeln passar dig är förstås viktigt
Och inte minst att den passar den typ av cykling du skall ha den till

Är i samma sits och letar cykel men det verkar ju inte att finnas så mycket kvar. Är Scott scale ett vettigt alternativ eller hade ni väntat på något bättre?
Hej

Har kikat på denna. Kommer cykla mestadels stigar med mycket inslag av stenar och rötter ??

Edit. Är 191-193 beroende på hur mycket jag sträcker mig

Hej

Har kikat på denna. Kommer cykla mestadels stigar med mycket inslag av stenar och rötter ??

Edit. Är 191-193 beroende på hur mycket jag sträcker mig
Gissningsvis behöver du en XL, som är slutsåld enl XXL-länken
Men i XXL-varuhusen kan man prova, gör det! Annars brukar de ha generösa regler för öppet köp.
Att prova själv är bättre än att ngn internettomte gissar.

Gissningsvis behöver du en XL, som är slutsåld enl XXL-länken
Men i XXL-varuhusen kan man prova, gör det! Annars brukar de ha generösa regler för öppet köp.
Att prova själv är bättre än att ngn internettomte gissar.
Tänkte ta vägen förbi efter jobbet och kolla, vill ju ha mest bang for THE Buck ?

Tillbaka
Topp