Hjälp en okunnig köpa mtb cykel.

orlfane

Ny medlem
Hej nu är ju våren här och måste försöka ta sig ut så jag tänkte köpa mig en cykel och svettas lite i skogen.
Jag behöver nu lite hjälp att välja cykel. Prisklass runt 10 papp hade väl tänk mig en hardtail 27.5 eller 29. Tips?
Kollat runt mycket på forum osv (gillar att läsa på innan jag köper något) vill såklart få så mycket cykel jag kan för pengarna så har kollat på Cube canyon och nyligen på chainreaction som har äldre cyklar på rea.

Hjälp skulle uppskattas!
//Erik

Senast ändrad:
Finns många varianter, men en HT29 är sällan fel. Lättunderhållet, pålitligt och dufligt. 3x10 är ohippt men bra - iaf till dess man vet mer. Bra gaffel gör det hela roligare. Välj lämpliga däck - inte helt sällan sitter det glädjedödande däck från fabrik och däck är viktigt då de påverkar rull, vikt och grepp jättemycket.

Köp andra pedaler även om du inte vill köra spd (vilket jag iofs anser vara rätt, men andra tycker olika).

Välj rätt storlek och var noggrann speciellt med att justera in sadeln. Var man vill ha styret är mer tycke och smak. Fel läge på sadeln ger dig ont i knäna.

jag vill ju ha mycket cykel för pengarna så såg jag en sunn modular s2 på chainreaction den är nedsatt 50 % för det är en 2013 modell. Är det en vettig cykel eller inte? Vill gärna ha lite tips på modell och märke. Tack tack

Tillbaka
Topp