Hjälp Framgaffel och bakdämpare uppgradering

Potata

Aktiv medlem
Hej!

Blir nog att uppgradera min Cannondale Habit 4 2024 till nästa år om jag känner mig rätt. Eftersom jag är rätt ny inom MTB men ändå hyfsat inläst behöver jag bra vägledning. Tanken är att leta fynd under sommarn och höst/vinter därav lägger jag ut frågan redan nu, så känner ni er säkra i sak är det bara ösa på med tips.
Rabatter, ev utförsäljning eller bara nån kampanj deal beg etc är det jag söker. Alltså inget nypris då halva grejen är att hitta till dunder pris.

Vet du med dig att du har något som kan passa mig och är i byttankar ungefär samtidigt? Tveka inte på att höra av dig så kan vi pratas vid.

Även min 140mm Rockshox Recon RL/Rockshox Deluxe Select kommer att läggas ut i samma veva ifall nån söker sådant.

Tacksam för svar. Mvh

Har inget explicit tips men bike discount hade galet bra pris på RockShox i höstas/vintras.

BD har en Pike Select för 419 euro, bra pris för en bra gaffel.

Jag ser ingen anledning att uppgradera en Deluxe Select. Om jag inte minns fel har Ultimate bara mer justeringar: lockout och compressionsdämpning. Jag använder lockout en aldrig och har lämnat min kompressionsdämpning på mittenställning, så tror att jag inte har fördel av min Ultimate.

BD har en Pike Select för 419 euro, bra pris för en bra gaffel.

Jag ser ingen anledning att uppgradera en Deluxe Select. Om jag inte minns fel har Ultimate bara mer justeringar: lockout och compressionsdämpning. Jag använder lockout en aldrig och har lämnat min kompressionsdämpning på mittenställning, så tror att jag inte har fördel av min Ultimate.
Skulle du kunna länka så jag får rätt gaffel?

Antar att du inte har storlek XS, då är det 29" som gäller:

Jag har förra modellen av den på en cykel och känner inte mycket skillnad med nya Ultimate versionen som jag fick med nyaste cykeln.

Är detta någon annan modell eller ? Verkar vettig i pris annars

Är detta någon annan modell eller ? Verkar vettig i pris annars
Gaffel underben - (dekaler medföljer) 29 15x110 Boost™ med Prv-ventiler - Diffusion Black - Pike Select/Select Plus, C1+ (2023+)
inte som du tror endast reservdel verkar det som.

Tillbaka
Topp