Hjälp !!!! köpråd ht 29er

bkallur

Medlem
Ställde liknade frågor i en tidigare tråd om jag inte hittar nu - så hoppas ni står ut ändå :)

Jag ska ha mig en 29er! Krav är luftgaffel, bra vevparti och bra växlar - är tung (100+) och 185 cm lång...

Ju mera jag tittar på div sidor och läser här ju mera förvirrad blir man ju då jag är rookie på mtbs, (har en Trek 4900 med Recon-gaffel på nu) men funderar på följande modeller:

Trek Superfly AL
Trek X-caliber
Någon av merdias 29ers
Rimfaxe 29er

och så finns det ju en uppsjö med tyska märken - ställer mig inte främmande att beställa därifrån och på tråden "Tips på XC MTB" dök följande upp:
http://www.bike-discount.de/shop/k95/a58244/zr-race-29er-6-0-black-anodized-white-red.html

Sen är ju ekonomi en fråga och hur är t ex ovanstående Radon i kvalitet jämfört med superfly? Vill gärna köpa någon som är värt att ha kvar i några år och ev uppgradera.....

Tacksam för alla råd..

/Björn

Oskar skrev:
-------------------------------------------------------
> bkallur skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > andershaglund..
> >
> > Du menar att du fick den för ca 10 200 SEK
> och
> > levererad till dörren för det priset????? :O
>
>
> Frakt tillkommer enligt
> http://www.bike-discount.de/inhalt/liefer.html

Enligt den gör det det men när jag beställde förra veckan behövde jag inte betala någon frakt. Det var en sån "fri frakt"-märke på den cykeln jag köpte. Men den skulle bara gälla inom tyskland enligt infon, men jag fick gratis frakt iaf.

Kapar tråden!

Funderar själv på följande modeller:

Radon ZR Race 29er 5.0
Radon ZR Race 29er 6.0
Zoulou Amoxoxo SLX
Cube LTD Pro 29
Canyon Grand Canyon AL 8.9

Något jag har funderingar kring är överrörets längd. Det skiljer ungefär 20 mm mellan cyklarna. Vet att vid ett test klagade man över radonen var lite väl "racig" för stigcykling. Nu kommer jag cykla mestadels på plattare terräng, men skulle vilja ta ut den i skogen någon gång.

Tillbaka
Topp