Hjälp köpråd

Hjälp köpråd
Funderar på en Rose solo 1

En sentier 29

Eller om någon har alternativ på likvärdig bättre.
Kan ni hjälpa mig med tips och förslag på vad ni tycker är bäst. Inte över tio tusen ?

Hjälp köpråd
Funderar på en Rose solo 1

En sentier 29

Eller om någon har alternativ på likvärdig bättre.
Kan ni hjälpa mig med tips och förslag på vad ni tycker är bäst. Inte över tio tusen ?

Vill kunna använda den allround.

Hjälp köpråd
Cyklarna du länkat är rätt olika, alltså de har lite olika användningsområden. ROSE-cykeln har en brantare gaffelvinkel, smalare däck, mindre slaglängd på framgaffeln än Vitus Sentiern.

Tänk att Vitus-cykeln är mer gynnsam under stökigare skogsförhållanden och ROSE-cykeln är kanske lite roligare/snabbare på allt annat. :P

Hjälp köpråd
Cyklarna du länkat är rätt olika, alltså de har lite olika användningsområden. ROSE-cykeln har en brantare gaffelvinkel, smalare däck, mindre slaglängd på framgaffeln än Vitus Sentiern.

Tänk att Vitus-cykeln är mer gynnsam under stökigare skogsförhållanden och ROSE-cykeln är kanske lite roligare/snabbare på allt annat. :P

Tack för att du tog tid och skrev vad du anser om det båda cyklarna.

Om du fått välja vilken av dessa hade du valt?

Hjälp köpråd
Jag har mycket asfalt att köra på till stigar i skogen, grus, skulle gärna vilja kunna köra nedför också. Är nybörjare så vet inte vad ni tycker?

Svårt att hitta en cykel som är kanon på alla områden. :D Välj en cykel för den "gren" du tycker är roligast! Gillar du att cykla asfalt, grus, lite stig och bara åka omkring överallt så köp en ROSE-liknande cykel. Om du däremot bara ser asfalt och grus som en transportsträcka till skogen, för det är skogen du gillar att köra i mest, så köp en Sentier-liknande cykel. :P

Hjälp köpråd
Känns som jag vill beställa en rose.

är specifikationen på grejer bra?

RAM:COUNT SOLO, AL 6061, from approx. 1,8 kg (XS+S: 27,5" / M+L+XL: 29") Matt Grey/Neon Yellow XL-29FRAMGAFFEL:ROCKSHOX Recon RL 29", QR, Solo Air, Oneloc lever, travel: 100mm schwarz matt 29''HJUL:Mavic Crossride FTS-X 29" 29''DÄCK:Continental Cross King 2.2 schwarz 29x2,2VEVPARTI:Shimano FC-MT500-3 40/30/22 10-speed schwarz 175mmKASSETT:Shimano CS-HG50 10-fach (11-36) 11-36FRAMVÄXEL:Shimano Deore FD-M6000 triple/10-speedBAKVÄXEL:Shimano Deore RD-M6000, 10-speedKEDJA:Shimano CN-HG54 10-speed 118 LVÄXELREGLAGE:Shimano Deore SLM6000 double/triple/10-speedBROMSAR:Shimano BL-M315 / BR-M315 180/160 schwarzSTYRE:Level Nine Race, flat bar, 720 mm Black-Stealth 31,8mmHANDTAG:Ergon GA20 schwarzSTYRSTAM:Level Nine Race Black-Stealth 100mmDISTANSBRICKOR:Aluminium spacer 20 mm (2x10mm) schwarzSADEL:X3 Flow Fec schwarz/schwarzSADELSTOLPE:Level Nine Race, 400 mm Black-Stealth Ø31,6/400mmPEDALER:Pedals are not included and must be ordered separatelyFLASKHÅLLARE:Bottle cages are not included and have to be ordered separately.

Tillbaka
Topp