Hjälp med val av body. Fulcrum/Shimano ?

craftman

Medlem
Hej .
Har införskaffat mig ett par begagnade Fulcrum Racing Zero som jag är otroligt nöjd med ! Då min 10-delade grupp nyss har havererat och jag har därmed bestämt mig för att gå över till 11-delat.
Har en Ultegra grupp redo för montering men behöver byta body då det idag sitter en 10-delad på hjulen.
Har hittat en som jag tror passar, Fulcrum RO-113. Finns det något annat alternativ, Campabody som funkar med Shimano 11-delat ??

eru säker på att 11 del ej passar?

har du haft en ring längst in på bodyn med din 10 kasett så passar det sannolikt m 11 del utan den ringen.

Mina Racing 1 är fr 2012 och var för 9/10-delat. Jag har bytt bodyn på dem till den nya för 11-delat, och det är definitivt skillnad på dem. På den nya sitter kassetten ”djupare”, och det var inget man kunde plocka bort på den 9/10-delade bodyn.

Hej.. Campagnolo 11delat funkar med Shimano 11delat. Eller så kan du köpa en nerfräst Shimano 11delad kassett som passar på 10delad stomme. mvh borano20

Hej.. Eller köpa en 11delad 105kassett, som passar på 10delad stomme rakt på. Men du får inte mindre än, jag tror det är, 27 kugg som lägsta växel. mvh borano20

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp