Hjälp med val av cykla för pendling till jobb
Hej forumet
Behöver hjälp att välja en cykel för att ta mig till och från jobb , använder just nu en gammal risig 3 växlad damcykel, den får jobbet gjort men den men den är eländig och tung att cykla på så känner att det är dags att skaffa något mer ”ordentligt” efter några års dumsnålhet.
Allt kommer ju bli en uppgradering mot vad jag har men vill ju göra bästa tänkbara köp.
Kommer användas året runt på asfalterade vägar i alla väder , en del backar 17km resa tur och retur ,halvdant skick på vägarna däck och fälgar tar en del stryk.
Vill ha något som håller , så underhållsfritt som möjligt och lätt cyklat.
Budget på ca 4-5000:- gör absolut inget om det blir billigare ?.
Värt att nämna att tar jag en cykel från stadium får jag 30% på ordinarie pris/medlemspris så kan ju ta en dyrare cykel där om den skulle va mycket bättre.
Har fokuserat på hybrid cyklar men kanske funkar lika bra med en MTB ?
Har letat lite själv och tänker att någon av dessa kanske kan bli bra
www.decathlon.se
www.stadium.se
www.stadium.se
www.xxl.se
vad tror ni?
Kom gärna med egna förslag om ni har några.
Köper helst nytt ej begagnat.
Tack på förhand
Mvh
Behöver hjälp att välja en cykel för att ta mig till och från jobb , använder just nu en gammal risig 3 växlad damcykel, den får jobbet gjort men den men den är eländig och tung att cykla på så känner att det är dags att skaffa något mer ”ordentligt” efter några års dumsnålhet.
Allt kommer ju bli en uppgradering mot vad jag har men vill ju göra bästa tänkbara köp.
Kommer användas året runt på asfalterade vägar i alla väder , en del backar 17km resa tur och retur ,halvdant skick på vägarna däck och fälgar tar en del stryk.
Vill ha något som håller , så underhållsfritt som möjligt och lätt cyklat.
Budget på ca 4-5000:- gör absolut inget om det blir billigare ?.
Värt att nämna att tar jag en cykel från stadium får jag 30% på ordinarie pris/medlemspris så kan ju ta en dyrare cykel där om den skulle va mycket bättre.
Har fokuserat på hybrid cyklar men kanske funkar lika bra med en MTB ?
Har letat lite själv och tänker att någon av dessa kanske kan bli bra
Klassiska Citycyklar | Cykelsport | Decathlon
Här hittar du hela Decathlons utbud av Klassiska Citycyklar! Högsta kvalité till lägsta pris. Beställ här!
Cyklar - Fri frakt & fri retur i butik - Stadium.se
Här har vi samlat våra cyklar i olika storlekar och oavsett om du letar efter modeller för barn, dam eller herr, handlar du enkelt allt inom cykel hos oss. Behöver du kanske efter nånting för att ta dig till jobbet eller skolan? Eller en mountainbike som tar dig downhill? Vi har racercyklar för...
Herrcykel 28″ 7 växlar
En stilren, lätt pendlingscykel som kräver minimalt med underhåll tack vare navväxel och rullbromsar. Smuts och grus kommer helt enkelt inte åt dessa delar.&...
www.biltema.se
Cyklar - Fri frakt & fri retur i butik - Stadium.se
Här har vi samlat våra cyklar i olika storlekar och oavsett om du letar efter modeller för barn, dam eller herr, handlar du enkelt allt inom cykel hos oss. Behöver du kanske efter nånting för att ta dig till jobbet eller skolan? Eller en mountainbike som tar dig downhill? Vi har racercyklar för...
White AX 290 FF 22, allroundcykel, herr - Svart - Hybridcykel | XXL
Läs mer om AX 290 FF 22, allroundcykel, herr. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp
vad tror ni?
Kom gärna med egna förslag om ni har några.
Köper helst nytt ej begagnat.
Tack på förhand
Mvh