Hjälp mig hitta ett cykelstöd till min cykel

aahlborg

Aktiv medlem
Jag har en Batavus Zonar som behöver ett nytt stöd. Det gamla stödet sitter fast med en M10 bult som skruvas underifrån men alla stöd jag hittar här gängorna i stödet och skruvas ovanifrån.
IMG_4884.webp

IMG_4885.webp

(Det ser ut som gängor i stödet men det är bara aluminiumoxid med spår av skruven)

Är det någon som har sett detta förut och vet var jag kan hitta ett som passar?

Det är plan B eller C, att modifiera ett lämpligt beintligt stöd men jag tycker att det borde finnas i alla fall någon modell som passar.

Jag hade testa någon av Batavus återförsäljare, eller mailat direkt till Batavus i NL.

nedan stöd verkar vara för "nya" modellen men de kanske har till din också

Jag hade testa någon av Batavus återförsäljare, eller mailat direkt till Batavus i NL.

nedan stöd verkar vara för "nya" modellen men de kanske har till din också

Det där passar nog men det är för montering bak. Jag tror det blir stabilare med mittmonterat stöd och så är jag tveksam till hur ett bakre stöd funkar ihop med cykelvagn.

hur ser den gamla stödklumpen ut underifrån spontat ser de ut som ett vanligt billigt typ oxc stöd med urborrade gängor så borde inte va nåra problem o bara borra ur gängorna på biltemas stöd länkat ovan

Behöver du verkigen ett stöd?
I väntan på självbalanserade cyklar så behöver jag det.

Jag frågade affären där jag köpte den och de hade inga sådana stöd men de brukar modifiera andra stöd till den modellen. Jag gjorde likadant och borrade upp ett stöd jag hade hemma. Jag fick slipa lite för att få plats med skruvhuvudet men det blev ganska bra.

IMG_4888.webp

Tillbaka
Topp