Hjälp sökes :Mtb 24” / 26”? Barn

TRLLCYCLGST

Medlem
Tjena, söker åt polarens dotter - en mtb som födelsedagspresent. Han har frågat mig om hjälp och jag har verkligen sträckt mig så gott det går och tom kontaktat par affärer men dåligt med svar o inte många alternativ .
Dem vill ha en 24” , ej styv ram och inga växlar man vrider på utan ”klick” då föräldrarna känner att levla upp lite då hon vuxit ur sin som hon har nu.
Hon är rätt duktig o cyklar en del skog/trails, och jag har väl varit den som nästan pushat för en 26”/xxs då flera alternativ finns för helt ok pris men ” problemet ” är att hon är bara 126-127 lång. Samtidigt så hade det varit nice att hon växte med cykeln par år. Vad tror ni är alternativet ? Länka gärna om ni tror ngt skulle passa .

Cheers

+1 på den.
Dottern som är ca 125 har precis bytt till våran likadana. Lite stor just nu men är de duktiga så funkar det fint. Rullar över allt :)

Budget?

Om polarn tycker om sin dotter då säger jag den här (min son hade en sån och den är riktigt bra):

Den är riktigt nice . Kanske borde nämt , Han sträcker sig till 10 lax , sen om det bli 10 ish ngt så är inte hela världen . Lite svårt såhär åt ngn annan av ngn anledning, till mina egna kids vet jag vad som behövs direkt pga deras skills

Precis hon kör en max26 och bytte precis från en 20" som hon egentligen hade kunnat haft lite till.
Hade det varit ett annat märke hade vi nog gått på 24" eftersom vpace är lite speciella i geometrin och har större hjul på mindre ram. Stora hjul är bra, men för stor ram gör det bara svårt.

Tillbaka
Topp