Hjälp!

Koltrasten

Aktiv medlem
Hjälp!
Hjälp!

Vad gör man med en ALU-ram ifrån 1999. Excellent skick. märke Carerra. Ramstrl 60cm.

Kan man göra detta projekt till en Sub/Retro hoj. Har då en komplett, feltfri Campa Athenagrupp, som skulle passa med ramvxl.
Alt Campa Centur 10sp. Alt Campa Record 10sp. Hsh krävs nya hjul. Vilket jag har. Campa, som aldrig rullat!

Detta är mitt sista Cyprojekt pga sjukdom. Har inte räknat antal på tidigare projekt, men det lär landa på runt 150 stycken hojar.

Problemet med Carreran, är att hur man än räknar, så måste projektet sluta på kraftigt minus. Vilket inte är fallet om man säljer Ram, Hjul, Grupp, delar separat. Funderar starkt på att skänka den till någon som kan använda ramen till att flytta över delarna. Nettokostnad blir ju då noll...

Har någon tips att komma med?

Bilagor

• DSCF2896.webp
    DSCF2896.webp
    860.7 KB · Besök: 392
Hjälp!
He, he... Jodå, 60cm ramstrl är 100% rätt! jag förstår dock din poäng, "kroem". Frågan är bara hur du själv skulle gjort?
Jag kan lägga ut delarna separat, alt köpa en skrothoj och montera delarna ifrån denna på Carerran. Men att sälja mitt sista cykelbygge, med dåligt samvete kommer aldrig att ske!

Hjälp!
Ska du hänga upp den på väggen då?
Hänga den på väggen. Tja... Varför inte, "Batavus"! Det kan ju bli som Schuberts 8:e Symfoni, kallad den ofullbordade!
Skämt åsido. Hsh, är det för mig en ren njutning att betrakta en naken ram och spåna över vad man kan göra med den. För en hoj har alltid historik och varför då inte låta den rulla vidare mot nya äventyr, likt "Charlie Chaplin", mot en osäker solnedgång?

Ursäkta, "Poesin" och tillbaka till Reality. Vet faktiskt inte vad jag skall göra med Carreran. Har aldrig stött på detta problem tidigare. Har då haft kompass och karta. Men nu irrar jag fram medan kompassen snurrrar.
Tackar dig för tipset "Batavus". Tänker inte hänga upp ramen på väggen. Men tanken på att bara låta den stå, får det att klia i fingrarna efter cykelverktyg...

Senast ändrad:
Hjälp!
Vad är syftet? Om du VILL bygga cykel är det väl det du ska göra, men om främsta syftet enbart är att dra in deg är det kanske bättre sälja prylarna separat.

Tillbaka
Topp