Hjul från Poison-bikes.de?

Curt

Ny medlem
Hej

Finns det någon på forumet som köpt hjul från www.poison-bikes.de? Deras DT Swiss Onyx hjul verkar nästan osannolikt billiga. Under 2000 kr för en sats med 321 XM och DT Comp-ekrar känns väldigt överkomligt. Onyx verkar snäppet bättre än XT-nav som annars är ett alternativ.
Detta blev en liten utflykt i mina köpfunderingar men frågan är alltså" Finns det erfarenheter av hjulköp från Poison-bikes.de?"

Curt

Jag håller med, det låter billigt, Onyx-naven kan man ha dom till vanlig XC ? eller är dom mera till DH o.dyl.

Kolla och jämför priserna på lösa delar ordentligt, när jag pusslade ihop likadana hjul men med XT eller onyx nav så fick jag olika pris på Mavic 717 fälgen.

Till Onyxnavet kostade dom 25 e (dom plussar bara på 1 fälg i denna hjulsats)
till XTnavet kostar dom 50 e

Jag mejlade dom precis, vi får se vad dom säger...

25_Set_XT Laufradsatz mit Shimano XT Nabe Wählen Sie Felgen und Speichen aus EUR 98,90 EUR 98,90
v/h Mavic XC 717 Felgen EUR 50,00 EUR 50,00
v/h DT Swiss Champion schwarz 2,0mm Speichen EUR 10,00 EUR 10,00
Messingnippel schwarz Nippel EUR 0,00 EUR 0,00

42-3_Set_Onyx Laufradsatz DT-Swiss Onyx - Nabe Wählen Sie Felgen und Speichen aus EUR 118,90 EUR 118,90
Mavic XC- 717 Felgen EUR 25,00 EUR 25,00
v/h DT Swiss Champion schwarz 2,0mm Speichen EUR 10,00 EUR 10,00
Messingnippel schwarz Nippel EUR 0,00 EUR 0,00

På Onyx-hjulen ser jag nu att det inte står v/h framför fälgen (voderrad/hinterrad) detta pris kommer nog inte att funka...

Senast ändrad:
Tack Stewe för räknandet och jag inväntar svar på ditt Tysklandsmail. Onyx-naven är nog typiska XC-nav, inte i första hand tänkta för stoooora drops eller DH.

Tack TnT för Onyx-åsikt. Få ingreppspunkter, är det ett stort problem för oss icke-trailare?
Jämfört med Shimano XT som, om jag förstått rätt, sjunkit i kvalitet senaste åren? Sämre tätade och med body-problem är vad jag fångat upp genom forum-läsning....

Men ännu ingen som köpt färdigbyggda hjul från Poison-bikes.de, eller?

Ha ett Gott Nytt Happy-År och hoppas vi ses på stigarna under året!

Curt

Tillbaka
Topp