Hör upp, cykel i media-tråden

Jag var ute på långtur igår och läste den här artikeln på kvällen, blev skitglad att Amamda vunnit hela Cykelvasan, wow!
Någon fler som också tolkade det så? ?
Helt klart vann hon Cykelvasan, står sen tydligt att baggen vann bara herrklassen.

Jag blir irriterad när jag ser sånt här. Singelolycka i en brant nerförsbacke, det mesta tyder på ren inkompetens, okunnighet och/eller dålig utrustning. Jag fick lära mig respekt för bergen när jag växte upp, och cykling i bergen närmade jag mig endast sakta och gradvis med vana vid allt högre farter på räser inom ramen för klubbcykling. Jag tror att det här var en helt onödig olycka.

Jag blir irriterad när jag ser sånt här. Singelolycka i en brant nerförsbacke, det mesta tyder på ren inkompetens, okunnighet och/eller dålig utrustning. Jag fick lära mig respekt för bergen när jag växte upp, och cykling i bergen närmade jag mig endast sakta och gradvis med vana vid allt högre farter på räser inom ramen för klubbcykling. Jag tror att det här var en helt onödig olycka.
Eller en pinne i framhjulet?

Kanske lite hårt när man inte har en aning om hur olyckan gick till. Kan också ha varit maximalt oflyt, går att slå ihjäl sig i stort sett överallt.

Visst kan det finnas legitima orsaker, min magkänsla är ändå en som inte vet vad hon håller på med, och inte har koll. Vanlig gammal hederlig klantighet, som är långt vanligare än man kan tro.

Senast ändrad:
Gravel-cykling och erfaren enligt den lokala tidningen...
[...] Jag tror att det här var en helt onödig olycka.
Har svårt att föreställa mig några nödvändiga olyckor faktiskt ?

Gravel-cykling och erfaren cyklist enligt lokala tidningen. Tragiskt oavsett orsak

Visst kan det finnas legitima orsaker, min magkänsla är ändå en som inte vet vad hon håller på med, och inte har koll. Vanlig gammal hederlig klantighet, som är långt vanligare än man kan tro.
Du menar alltså att hon får skylla sig själv? Är din magkänsla mycket viktigare än fakta? Är din brist på empati ett tecken på vanlig gammal hederlig klantighet att uttrycka sig?

Jaså, du blir irriterad? Jag tror de flesta här blir irriterade på dig efter ditt grovt spekulativa empatilösa generaliserande inlägg.

Senast ändrad:
Jadu.
Snart så kanske inte allt är cyklisternas fel.

Jag var ute på långtur igår och läste den här artikeln på kvällen, blev skitglad att Amamda vunnit hela Cykelvasan, wow!
Någon fler som också tolkade det så? ?

Intressant att när det för en gångs skull är fokus på första dam så skapas nån sorts motstånd eller gnagande känsla att nåt inte står rätt till. Normen är ju annars att det alltid alltid alltid står vilken herre som placerat sig bäst först, med ibland endast nån enrading längst ner som nämner första dam. Bra med perspektivskifte då och då.

Amanda Bohlin är dessutom en otrolig cyklist, så lite strålkastarljus är välförtjänt.

Jadu.
"Många av de enhjulingar som han säljer har en topphastighet på över 70 kilometer i timmen. Han medger att han gillar att åka snabbt, och att han är van vid arga blickar från cyklister. Samtidigt säger han att med farten kommer med ett ansvar."
Varför ger Svt en kriminell detta utrymme?

"Många av de enhjulingar som han säljer har en topphastighet på över 70 kilometer i timmen. Han medger att han gillar att åka snabbt, och att han är van vid arga blickar från cyklister. Samtidigt säger han att med farten kommer med ett ansvar."
Varför ger Svt en kriminell detta utrymme?
Vet inte riktigt.
Det är okej att köra fort för det är svårt att reglera.

LoL, sedan när blev feta otränade gubbar i 60 års åldern på olagliga el-enhjulingar riddare? I och för sig bra att de ska bete sig hövligt. ?

"Vi är som riddare – vi är överlägsna i trafiken, så då ska vi bete oss hövligt" ?

Faktum är att jag hade en liten roande kamp idag på segmentet "Stora Mossen - Aba västerut" med en som såg ut att vara 15 år på en dylik el-enhjuling, rätt jämnt men jag tog honom nerför till slut, jag behövde dock snitta 272W så ej utan ansträngning.

Senast ändrad:
Intressant att när det för en gångs skull är fokus på första dam så skapas nån sorts motstånd eller gnagande känsla att nåt inte står rätt till. Normen är ju annars att det alltid alltid alltid står vilken herre som placerat sig bäst först, med ibland endast nån enrading längst ner som nämner första dam. Bra med perspektivskifte då och då.

Amanda Bohlin är dessutom en otrolig cyklist, så lite strålkastarljus är välförtjänt.
Fast det stod ju faktiskt inte rätt till..? Superbra med fokuset på damerna, för det är ju som du säger att herrarna alltid får fokus! Det säger jag inget om, men antingen skriver man vilken klass det gäller eller så skriver man inte (som här, felaktigt) att personen vann Cykelvasan 2023 (för där inkluderar jag _alla_ klasser).

Jadu.
Vad är det för fel på människor? ?

Jadu.
... Och riktigt så illa skall vi väl ändå inte behöva acceptera att våra cykelbanor sköts...?

Bilagor

• Screenshot_20230817-040209.png
    Screenshot_20230817-040209.png
    131.7 KB · Besök: 89
"Vi är som riddare – vi är överlägsna i trafiken, så då ska vi bete oss hövligt"
Vilken härlig inställning till sitt eget användande av den gemensamma infrastrukturen..
Men de som rullar fram i 90 behöver väl inte lämna motorvägen? Bara att kryssa mellan bilarna och låta magen agera krockkudde?

Jadu.

Darwin awards någon?

Cykel och cykel.
Men nog är Trafikverket lite taskiga mot ekorrarna? Och mot cyklisterna. Ingen av oss vill ju att den ena hamnar i den andras ek(rar)...

C798F77D-E774-46A3-9009-048081A3F2C1.png

Tillbaka
Topp