Hör upp, cykel i media-tråden

richsu skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra att du mailade

Till en kvällstidningsjournalist ? Waste of time.

Jag tycker att det är tragiskt när någon blir ihjälkörd av någon annan. Den döde har vanligtvis inte haft något önskemål om Körkarlstransport.

Ari.m skrev:
> Mailade staffan.dickson@aftonbladet.se .
>
> Är så infernaliskt trött på uttrycket att
> "bilen" körde ihjäl en människa...

Gjorde samma så fort de lagt texten. Just aftonbladet har precis alltid förarlösa fordon som kör ihjäl och lemlästar människor. Samma sak med tjejen som blev påkörd av en grävmaskinist. Polisrapporten skrev just grävmaskinist. I Aftonbladet satt sedan ingen bakom ratten. Den for alldeles själv och gav tjejen öppna frakturer.

Fliken skrev:
> richsu skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bra att du mailade
>
>
> Till en kvällstidningsjournalist ? Waste of time.

Onödig kommentar

Aliide skrev:
> Fliken skrev:
> -----
> > richsu skrev:
> >
>
> > -----
> > > Bra att du mailade
> >
> >
> > Till en kvällstidningsjournalist ? Waste of
> time.
>
>
> Onödig kommentar

Det var väl tråkigt skrivet av dig.

Kul idé. Man kan driva metafrågan i oändliga dimensioner.

"""Det som ökar risken för skador är den högre farten. Man slår sig mer när man ramlar i hög fart."""

Det är väl bara att sluta ramla då? :)

"Cykelns status har ökat markant på senare år. I populärkulturen står cykeln återigen för modernitet. I storstädernas igenkorkade system ses cykeln allt mer som en seriös arvtagare till bilen. Och övervikt och sviktande folkhälsa har gjort racercykeln till en större statusmarkör än racerbilen. OBS Magasin handlar idag om cykelkulturens nya guldålder."

http://www.expressen.se/sport/terrorhot-mot-loppet--tva-personer-gripna/

Skarmavbild2015-04-30kl.16.47.54.png

Nå, "D" och "F" ligger intill varandra på tangentbordet. Och rättstavningsprogram är knappast så avancerade att de rättar egennamn...

På ett av mina tidigare jobb var en kund som hette "Tristan" registrerad. Men i databasen stod det "Tristfan". ("T" och "F" är också intill varandra.) Detta var dock i ett engelskspråkigt land, så det var inte underhållande för den som hade skrivit det.

Det finns en hel del kommentarer om tunneln i pendlar-tråden.
Den skall i så fall inte vara öppen på natten pga då är den servicetunnel (det den byggdes för)

Mitt i Lidingö denna vecka om MTB, stigsabotage mm.

Texten om förbud att cykla på viltstig är fel då det är allemansrätten som gäller.

Bilagor

• mitt-i-lidingo.png
    mitt-i-lidingo.png
    272.9 KB · Besök: 62
dileno skrev:
> Och här är länk:
> http://www.mitti.se/rena-kriget-om-stigarna/

Från länk:

"Någon lägger ut bråte och nu även stenbumlingar och stora träd på stigarna. Det som är ­extra otäckt är att det ofta är i ­skymda kurvor och i nerförsbackar så om det kommer någon med lite för hög fart kan det bli allvarliga olyckor, säger han."

Hade han inte lite otur när han tänkte där?

Snuten skrev:
> Från länk:
>
> "Någon lägger ut bråte och nu även
> stenbumlingar och stora träd på stigarna. Det
> som är ­extra otäckt är att det ofta är i
> ­skymda kurvor och i nerförsbackar så om det
> kommer någon med lite för hög fart kan det bli
> allvarliga olyckor, säger han."
>
> Hade han inte lite otur när han tänkte där?

Det är felciterat där.. det är "mitt" citat. Å andra sidan är det svårt oavsett hög eller låg fart att förutse träd bakom nästa kurva eller mitt i en nerförsbacke.

Göteborgs-Posten skriver om bevakad cykelparkering.

http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.2742869-bevakad-cykelparkering-i-centrum

Från och med onsdag kan du parkera hojen på en bevakad cykelparkering i centrala Göteborg. Kostnad: 10 kronor.
För en tia kan alla cyklister från och med onsdagen parkera sitt fordon i Kungsgaraget på Ekelundsgatan i centrala Göteborg.

Bakom initiativet står organisationen Innerstaden Göteborg. Bevakningen ska utföras av sommarjobbande ungdomar.

- Jag får ofta frågor om var man kan parkera sin cykel säkert. Det handlar om fordon som ofta kostar en bra bit över 10 000 kronor. Man är rädd att cykeln blir stulen och vi tycker att det passar bra att testa denna affärsmodell och samtidigt kunna ge ungdomar i Göteborg ett sommarjobb, säger Marianne Sörling, ansvarig vid Innerstaden Göteborg.

Sörling påpekar att projektet också går ut på att stärka Göteborgs city.

- Genom projektet arbetar vi aktivt för att stärka innerstaden så att vi ökar vårt områdes konkurrenskraft, säger hon.

Projektet, som pågår till och med den 30 juli, ska senare utvärderas.

- Vi vill se om det finns en fortsatt efterfrågan även efter sommaren, uppger Marianne Sörling.

Innerstaden Göteborg, med närmare 700 medlemmar, är en samverkansorganisation mellan Göteborgs Stad, Fastighetsägarna i Göteborg och Göteborgs Köpmannaförbund.

Hur är garaget/parkeringen utformad. Någon som har bilder. Cykelparkeringen vid Malmö C är väl annars guldstandarden (PREMIUM?) i landet, eller t.o.m. Norden.

Tillbaka
Topp