Hörrö Lagombra, lite tankar kring ditt radikala byggprojekt .

Här har jag försökt sammanställa lite vad det här handlar om så att alla åsiktskåta, inskränkta, banjospelande rednecks ute i landet kan ha en chans att hänga med på vad som händer här i Rikets huvudstad.

I ett naturreservat får man inte bygga någonting alls och det är ju just därför det är ett reservat på gång i hellas. Blir det ett maktskifte i sthlms stad så vill dom som sitter nu försäkra sig om att det inte ska gå att bygga bostäder i hellasområdet när dom klivit av tronen. Det är den enda anledningen till att det är ett reservat på gång.

+
Blir det naturreservat så får man inte bygga tex ns-banor, bostäder eller bygga ut golfbanan så något tillstånd till att bygga ns efter reservatsbildningen är bara att glömma. Det som är byggt innan har iaf chansen att få vara kvar.

-
Det negativa med bygget är ju om det skulle leda till att cykling blir förbjuden i hellas men eftersom inget yttrande som lämnats till kommunerna har innehållit något förslag om att exkludera cyklister från hellas så är risken minimal.

Reservatet i hellas blir ju inte ett naturreservat i den meningen att det är till för att bevara den biologiska mångfalden utan för att upprätthålla möjligheter till rekreation och friluftsliv. Tex mtb cykling..

Så nu har det alltså funnits två läror om vad som är korrekt. Den ena förespråkar bygge innan reservatsbildningen och den andra talar mot dessa byggen för att dom kan leda till att cyklingen blir förbjuden i hellas i och med reservatsbildningen.

Jag misstänker att båda trosinriktingarna tycker att det är lika roligt att cykla på ns-leksaker.

Rippa är inte den enda som är trött på att samer inte klarar av att skilja på grupp och individ, vi fattade redan första gången.

"..för att lyfta dig själv från dyngpölen du krälar i i din användarprofil. Att göra det på egen hand klarar du knappast. Det är ingen idé att du försvarar dig inför mig på något vis. Jag har klassat dig hädanefter och tänker inte ändra mig p g a nåt du skriver."

Ha ha ha ha ha.. ja, som sagt var.

Jag menar... ingen av er (inte ens Anders ;-) ) beter sig såhär i verkliga livet så vad är ursäkten för att återgå till grottnivå bara för att det är ett forum på internet? Folk på forum har en sådan förmåga att hetsa upp sig något så fruktansvärt ungefär som om de blivit förolämpade för liv och evighet. Är det bara för att det är så många andra som läser så att det är så viktigt att inte framstå som den som gärna blir förolämpad och tar skit och man därför hugger tillbaka med dubbel kraft?

Försök bemöta barnslighet och provokationer med litet humor istället för att hetsa upp er. Inse t.ex. att på ALLA forum så finns det alltid ett troll som provocerar och att någon MÅSTE ta den rollen enligt internets logik.

Och SNÄLLA, om du vill skriva något i affekt, gör det någon annanstans först och fundera sedan ett par timmar om det är värt att verkligen posta det.

rikard Skrev:
-------------------------------------------------------
> Rippa är inte den enda som är trött på att samer
> inte klarar av att skilja på grupp och individ, vi
> fattade redan första gången.

Jag får börja skriva på dialekt så att bara dom det berör förstår...

:D

Såhär va det inte förut..... lite gruff va det men inte i den här kalibern...
Får nog skaffa ett par mycket mörka glasögon om man skall läsa vidare...

Är det någon som har sett skogsbolagen bedriva "skogsvård" när de drar fram med skogsmaskinerna på vattensjuk mark och lämnar efter sig spår som likanar första världskrigets Verdun 1918. En annan händelse i skogen här i södra sverige är stormen som knäckte rätt så många träd. Just nu röjer skogsbolagen upp efter stormen som förvärrades av skogsbolagens misslyckade skogsvård.

Tror inte en lagombra spång förfular nämnvärt vår natur. Spänger har alltid byggts i svenska natur och det lär nog fortsätta ett tag till, om inte puritanerna får som de vill.

Mr.Skalman Skrev:
> Såhär va det inte förut..... lite gruff va det men
> inte i den här kalibern...
> Får nog skaffa ett par mycket mörka glasögon om
> man skall läsa vidare...

För mig är problemet att vissa (OBS: vissa. Inte alla.) stockholmare tror att det som händer där bara berör dom. Hittar dom på nån skit som går fel så kommer det nya regler och rekommendationer som KOMMER att ge t ex oss problem här där det egentligen inte finns några konflikter, men tjänstemännen går på "reglerna". Att i det läget kalla folk för "samer" och tro att dom har lösningar på några problem är ___<- Fyll i valfrit superlativ. Vill nån klanta sig på hemmaplan så får dom gärna göra det. Se bara till att det stannar där problemen finns. I dagsläget gör det inte det utan vi lantisar förväntas bara lägga oss för vad stockholm bestämmer.

Min tråd är inget annat än en digital tårtning av Lagombra,
det har han absolut gjort sig förtjänt av.

Nu är han i fint sällskap med Bill Gates, Bosse Ringholm
och Kung Carl-Gustaf XVI.

Mer info om tårtning här:
http://www.all2know.com/sv/wikipedia/t/ta/tartning.html

Simon!
Vindfälle eller växande träd är i lagens mening samma sak.

I Brottsbalkens 12 kap 2 § räknas de naturprodukter upp som
det är förbjudet att ta på annans mark: "Den som i skog eller
mark olovligen tager växande träd eller gräs eller, av växande
träd, ris, gren, näver, bark, löv, bast, ollon, nötter eller
kåda eller ock VINDFÄLLE, sten, grus, torv eller annat sådant
som ej är berett till bruk dömes för åverkan."

Detta är kritik lagombra och nu även Simon får tåla
eftersom de helt utan förbehåll beslutat att bajsa
i allas vår gemensamma swimmingpool.

=David Skrev:
> Här har jag försökt sammanställa lite vad det här
> handlar om så att alla åsiktskåta, inskränkta,
> banjospelande rednecks ute i landet kan ha en
> chans att hänga med på vad som händer här i Rikets
> huvudstad.

Rutiga skjortan är påsatt. Dunken med hembränt är fylld. Banjon är stämd. Käften går inte att hejda:

Problemen i Hellas har funnits sen åtminstone 1988 när jag började köra i Hellas. När blev det "normalt" att nyttja gemensamma resurser på det sätt som görs nu? Finns det ingen som helst förståelse för att MTB är en liten verksamhet som är lätt att stänga ute för att "vinna" större mer inflytelserika naturbrukares röster? Om nån av dom som har byggt nu INTE hade sysslat med MTB och hade fått nåt sånt gjort på sin mark olovligt hade det knappast blivit blivit populärt...

Calle F Skrev:

> För mig är problemet att vissa (OBS: vissa. Inte
> alla.) stockholmare tror att det som händer där
> bara berör dom.

Vissa lantisar verkar tro att det de gör inte drabbar någon alls http://happymtb.org/forum/read.php/1/150362/152889#msg-152889

> Att i det läget
> kalla folk för "samer" och tro att dom har
> lösningar på några problem är ___<- Fyll i
> valfrit superlativ.

Prova att skriva stockholmare där istället för samer. Det är lika ____, jag hoppades att du skulle fatta det.

Det är inte "Stockholm" eller "stockholmarna" som bestämmer, lagstiftningen sker i riksdagen, som du iaf har rätt att vara med och välja fram.

Lagar börjar som motioner eller propositioner, de är skrivna av individer och framröstade i riksdagen. Nästa gång du är sur över en lag eller ett beslut som är taget kan du väl roa dig med att ta reda på _vem_ som skrev det och _vilka_ som röstade för det istället för att lämpa över en kollektiv skuldbörda över alla som råkar vara bosatta i 08-området.

"Digital tårtning" = Väldigt likt offentlig mobbnig?

Man kan ju lugnt säga att istället för att bidra till en trevlig stämning på Happy så sänker du nivån på diskussionen till Stilla Marianergravnivå. Varför denna hets och aggression?

Ja du Newsboy, du får nog ge mig en klick grädde på näsan också för jag gav Den Store Satan ett handtag. Och alla som har, eller kommer att nyttja denna nöjespark kanske ska få en mazarin?

Jag tycker det känns lite skönt att gren och ollon är laga skyddade från tillgrepp!

Dessutom tycker jag att man ska skilja på person och personers bizniz.

Ytterligare en åsikt är att man bör ha i åtanke att att internet är rätt jobbigt på så sätt att saker arkiveras på det-kunde-jag-aldrig-gissat-konstiga ställen och kan googlas fram tio år senare, så man får väl tänka lite på vad man skriver.

Slutligen tycker jag att man borde kunna köpa schemalagd happy-spärr ungefär som australiensarna(?) köper fyllesamtal-spärr på mobilen. Det kan jag tänka mig skulle vara en bra investering för rätt många IT-företag, kanske kombinera med en bonus för de anställda för att hålla alla nöjda och ett dyrt pris för tjänsten som enkelt kunde finansiera jompers allra våtaste rackserver-drömmar.

rikard Skrev:
> Vissa lantisar verkar tro att det de gör inte
> drabbar någon alls

Gör dig inte dum. Du vet mycket väl vad jag menar. Det som händer på landsbygden påverkar de storstadsboende i mycket liten grad relativt sett till vad vi förväntas göra för städernas befolkning. Detta gäller inte minst deras behov av att göra sin värld till även vår. Hur kan en region som anses vara mest högutbildad och sofistikerad, och dessutom till övervägande delen sätta agendan för övriga Sverige, visa prov på så inskränkt och egoistiskt beteende på både hög och låg nivå?

Jag gör inte alltid saker helt enligt boken men man får ju ha lite känsla för vad man kommer undan med. I stockholmsregionen där vanlig natur kallas "urskog" och parkmark blir "stadsnationalpark" så är toleransen givetvis mindre än här där stenindustrin har skapat stora sönderhuggna områden som ingen lyfter över sitt verkliga naturvärde. Om jag ska göra nåt lite på gränsen knatar jag ju inte ner i stadsparken utan väljer nåt av områdena som inte har några "skyddspatroner".

Calle F Skrev:

> Gör dig inte dum. Du vet mycket väl vad jag menar.

Jag vet vad du menar, men jag tycker att du har fel.

> Det som händer på landsbygden påverkar de
> storstadsboende i mycket liten grad relativt sett
> till vad vi förväntas göra för städernas
> befolkning. Detta gäller inte minst deras behov av
> att göra sin värld till även vår. Hur kan en
> region som anses vara mest högutbildad och
> sofistikerad, och dessutom till övervägande delen
> sätta agendan för övriga Sverige, visa prov på så
> inskränkt och egoistiskt beteende på både hög och
> låg nivå?

Det går att byta ut stad och land mot varandra i ditt resonemang och få något som stämmer lika bra åt andra hållet. Jag anser att du gör ett misstag som anser att staden är "vår" och landet "ert" Stockholm tillhör hela Sverige, och man har inte större "rätt" till vattenkraften bara för att man råkar bo nära en reglerad sjö.

Det är inte regionen som är högutbildad och det är inte regionen som uppvisar ett beteende. Det är bara individer som har dessa egenskaper och när man börjar dömma individer baserat på var de bor är man ute på väldigt grumligt vatten. Själv anser jag att det är egoisktiskt att jobba svart, men jag tror inte att folk på landet jobbar mer svart än folk i stan, trots dina färggranna beskrivningar om livet på landet.

Att "vi" skulle göra "vår" värld till "er" är ett hjärnspöke som du kokat ihop på egen hand för att kunna hantera att Stockholm inte ser ut som det gjorde när du bodde här och att du inte får ha din landsända ifred.

JISSUS vilka jävla mongon det finnes!!!!

En i mina ögon totalt meningslös och skruvad topic. Synd Newsboy. Trodde faktiskt inte det från dig. Men å andra sidan måste ju inte alla tycka lika.

Men även dåliga saker har tydligen bra saker med sig.

Jilster, Peter E, =David, Erik H med fler gjorde ju topicen läsvärd.

OCH TILL ALLA ER SOM TYCKER ATT DET ÄR JÄVLIGT BALLT OCH TUFFT ATT HACKA PÅ LAGOMBRA UTAN ATT NI VET VEM HAN ÄR. ÄR DET INTE DAGS ATT SLUTA?!, NI BLIR INTE MER ACCEPTERADE FÖR DET.

saltgurkan Skrev:
> Finns det ingen moderator på happy som kan stänga
> sådana här trådar?

Oja, flera stycken till och med. Men så länge inlägg inte är direkt olagliga (förtal, hot, hets mot folkgrupp osv) redigeras eller låses inget enligt happypolicy.

Senast redigerad av en moderator:
*micke* Skrev:
> saltgurkan Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Finns det ingen moderator på happy som kan
> stänga
> > sådana här trådar?
>
> Oja, flera stycken till och med. Men så länge
> inlägg bara är dumma, och inte direkt olagliga
> (förtal, hot, hets mot folkgrupp osv) redigeras
> eller låses inget enligt happypolicy.
>
> Sponsrar Jompers Vätternrunda 2005

Tycker det är en bra policy. folk får fan stå för vad de skriver.

Lagombra har själv visat vem han är genom sina inlägg....
Hur kan ni försvara en sådan som han?
Visst kan han vara sjysst om man känner honom (vilket jag inte gör) men tycker ni att det är normalt att skriva som han gör?
Han ger intryck av att vara en idiot.

Ted_B Skrev:
> Lagombra har själv visat vem han är genom sina
> inlägg....
> Hur kan ni försvara en sådan som han?
> Visst kan han vara sjysst om man känner honom
> (vilket jag inte gör) men tycker ni att det är
> normalt att skriva som han gör?
> Han ger intryck av att vara en idiot.

Jag känner honom inte och jag tänker inte försvara hans ordval men han har haft en och annan poäng ibland.. ;)

Det är alltså det här lilla bygget som sätter hela Happy i gungning:
cal.jpg

Säga vad man vill, det är ett snyggt bygge i alla fall.

rikard Skrev:
> Att "vi" skulle göra "vår" värld till "er" är ett
> hjärnspöke som du kokat ihop på egen hand för att
> kunna hantera att Stockholm inte ser ut som det
> gjorde när du bodde här och att du inte får ha din
> landsända ifred.

Du är välkommen hit och kolla vilka argument "stadsbor" använder i sina överklagande mot t ex bygglovsärendens avslag och nybyggen så ser du snart hur "vi" förväntas ställa upp. Att t ex stockholm är oförmöget att ta hand om sina egna problem är fullständigt likgiltigt för de allra flesta här, men när dom exporterar skiten hit då blir det klart irriterande. I fallet med problem i sth-området t ex Hellas är det helt obegripligt att vissa inte fattar hur detta kommer att påverka MTB i stort och inte bara Hellas. Jag är helt ointresserad personligen vad ni där borta gör med era områden men några rum bort här i stadshuset sitter en xxxxx tjänsteman som lusläser naturvårdsverkets och kommunförbundets publikationer och hittar han nån anledning i dom så stänger han naturområden för allt utom gående om han bara kan. Det är det som blir resultatet av att t ex stockholm inte klarar av sina egna problem.

Och varför skulle vi inte få ha vår landsända i fred? Politikerna är ju väl fördelade över landet men tjänstemännen som bereder och färdigställer sitter till övervägande delen i Stockholm. Jag ser fram emot utlokaliseringen av vissa statliga verk från storstäderna med "viss" förväntan...

Jag tycker Newsboys första inlägg var roligt och elakt, och det träffade ganska nära den ton som Lagombra brukar använda.
Så jag fyllde på med att design var för idioter, vilket också det var en parodi på Lagombra. Men det var en parodi på foruminlägg, inte riktat mot personer.

NS-byggena i Hellas är jag emot på grund av sättet dom genomfördes, men att jag är emot en persons agerande betyder inte att jag fördömer personen som gör det.
Så Simon, jag tänker inte kasta skit på dig. Vad mig anbelangar är vi kompisar.

Jag ser inga motsättningar i skötselplanen för det blivande reservatet för ytterligare NS-byggen i och med att det är ett rekreationsområde för hela Stockholm, men det är endast markägaren som kan avgöra hur det blir med de nuvarande byggena.
Som David framhöll är det inte dom biologiska värdena som är dom viktigaste vid reservatsbildandet, men det betyder inte att vi som cyklar har rättighet att sätta våra egna intressen framför något annat.

rikard Skrev:
> Det är inte cal som har tagit den bilden......
> =)
>

Å f-n, din? Ok? Ska ändra...

Ville Skrev:
> Tycker det är en bra policy. folk får fan stå för
> vad de skriver.

Precis. Om andra tycker jag är blåst är det deras problem. Att vissa vill censurera gör mig bara ännu piggare på att "diskutera" vidare :D

Ted_B Skrev:

Voltaire sade det ganska bra; "Jag avskyr dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem."

> Visst kan han vara sjysst om man känner honom (vilket jag inte gör)

Se där. Ville-mobben: 1-0.

> men tycker ni att det är normalt att skriva som han gör?

Nej. Man måste vara ruggigt klurig för att fatta vad som menas med "jävla mongon" ibland.

Personligen vill jag inte försvara någon egentligen men jag är emot att man använder Happyforumet som en offentlig skampåle. Jag tycker att om man inte tycker om det Anders skriver så kan man vända sig direkt till honom, det har jag gjort.

Sen är det så att bara för att man beter sig som en idiot behöver man inte vara en idiot. Alla forum får sitt troll för eller senare för att det alltid finns någon som ruttnar på konformiteten och bara vill vara tvärsemot. Det är förmodligen helt genetiskt. Om vi skulle kunna diskutera med varandra som litet mer civiliserade personer istället för att gå i polemik direkt skulle förmodligen diskussionerna bli mer fruktsamma. Detta sagt av någon som skrikit "Anarki Ung & Fri" och dansat på taket på polisbilar, vilket var ballt då och enormt korkat nu.

Ted_B Skrev:
> Lagombra har själv visat vem han är genom sina
> inlägg....
> Visst kan han vara sjysst om man känner honom
> (vilket jag inte gör) men tycker ni att det är
> normalt att skriva som han gör?
> Han ger intryck av att vara en idiot.

Som näms åvan så har många av lagombras inlägg faktiskt haft en poäng som varit så jävla rätt på pricken på detta forum att du bara skulle veta. Men självklart finns det andra idioter på detta forum som inte ser det utan bara ser att man skall slakta judar.

Och om du tycker att hans inlägg är idiotiska så kanske det är där du skall lägga din tid och inte på vad han gör utanför forumet,....bara en tanke.

Calle F Skrev:

> Du är välkommen hit och kolla vilka argument
> "stadsbor" använder i sina överklagande mot t ex
> bygglovsärendens avslag och nybyggen så ser du
> snart hur "vi" förväntas ställa upp.

Har du personligen fått mark exproprierad? Du säger stadsbo som om det skulle vara den mest utmärkande egenskapen hos den individen. Sätt ut namnet istället, eller har personen i fråga extra ynnest hos myndigheterna för att de bor centralt i en stor ort? Jag tror inte det. Jag har mycket svårt att tro att byggnadsnämnden dessutom kräver att en grupp privatpersoner skall ställa upp och sponsra deras beslut personligen. Exemplifiera gärna med ett verkligt exempel.

> Att t ex
> stockholm är oförmöget att ta hand om sina egna
> problem är fullständigt likgiltigt för de allra
> flesta här, men när dom exporterar skiten hit då
> blir det klart irriterande.

Vilka är "dom" i det här fallet och vad är det som är exporterat. Du pratar om saker som är helt och hållet fiktiva.

> Jag är helt
> ointresserad personligen vad ni där borta gör med
> era områden men några rum bort här i stadshuset
> sitter en xxxxx tjänsteman som lusläser
> naturvårdsverkets och kommunförbundets
> publikationer och hittar han nån anledning i dom
> så stänger han naturområden för allt utom gående
> om han bara kan. Det är det som blir resultatet av
> att t ex stockholm inte klarar av sina egna
> problem.

Varken naturvårdsverket eller kommunförbundet styrs av ett gäng Stockholmare i konspriration, snarare tvärt om. Du har lika stor möjlighet att påverka både reglerna och besluten som vilken annan individ som helst. "Vi Stockholmare" får också "lida" en hel del för att "landsbygden" inte klarar av att lösa sina egna problem. Det är lika synd om alla, men det är bara vissa individer som skyller det på andra.

> Och varför skulle vi inte få ha vår landsända i
> fred?

Därför att det inte är "er" landsända. Man förvaltar den mark man äger, i övrigt tillhör landet alla svenskar, oavsett var man bor. Det är pengar från Stockholm som betalar vägar och vattenkraftverk i hela Sverige, och det är politiker och tjänstemän från hela landet som arbetar på departement och myndigheter här i Stockholm.

iMats Skrev:
> Å f-n, din? Ok? Ska ändra...

Copyleft, public domain etc. slit den med hälsan, helst helt utan anmärkning eller källanvisningar, det blir enklast så. Jag avsäger mig alla rättigheter till den bilden. =)

Borde inte, men kan inte låta bli. :)

"Stockholmarna" står för cirka 44% av statens skatteintäkter och ändå är vi inte 44% av Sveriges befolkning.

Äh, inge mer politik, vi har alla cykling som hobby/livstil, kan vi nte bara kramas och glömma bort allt som har skrivits i denn tråd.

Kram till er allihopa ifrån Jens

rikard Skrev:
> Därför att det inte är "er" landsända. Man
> förvaltar den mark man äger, i övrigt tillhör
> landet alla svenskar, oavsett var man bor. Det är
> pengar från Stockholm som betalar vägar och
> vattenkraftverk i hela Sverige, och det är
> politiker och tjänstemän från hela landet som
> arbetar på departement och myndigheter här i
> Stockholm.

Du lever i en drömvärld. Välkommen hit till verkligheten. Ingen idé du svarar mig här direkt. Hinner inte läsa här förrän sent i morgon och då har jag lugnat mig och bryr mig inte längre om dig. Lägg din energi på de redan frälsta istället...

:D

King Frolic Skrev:
> Borde inte, men kan inte låta bli. :)
>
> "Stockholmarna" står för cirka 44% av statens
> skatteintäkter och ändå är vi inte 44% av Sveriges
> befolkning.
>

Och nu kan jag som "same" (icke stockholmare mao) inte låta bli fastän jag borde :-)
Hur är dessa 44% beräknade? Det kan väl aldrig vara så att skatteintäkter från t.ex. statliga Vattenfall som har sitt huvudkontor i sthlm räknas som en skatteintäkt i just sthlm? Utan vidare insyn i hur skatteintäkter hänförs till geografiska regioner kan man ju lätt tro att det är så.
Egentligen är det rätt ointressant eftersom skatt är skatt och landsbygden och storstäderna är beroende av varandra hur man än vrider på det men jag är skeptisk mot statistik i allmänhet och statistik utan underlag i synnerhet :-)

iMats: jaha, så det är sådär NS-bygget ser ut, ngra ihopspikade plankor på stolpar. Tja det kan man ju bråka om, om man känner för det.

word

saltgurkan Skrev:
> iMats: jaha, så det är sådär NS-bygget ser ut,
> ngra ihopspikade plankor på stolpar. Tja det kan
> man ju bråka om, om man känner för det.

SuperApe Skrev:
> word (står bakom och håller med)
>
> saltgurkan Skrev:
> -----
> > iMats: jaha, så det är sådär NS-bygget ser
> ut,
> > ngra ihopspikade plankor på stolpar. Tja det
> kan
> > man ju bråka om, om man känner för det.
>
>
>
>
> ---------------------
> I'm a biker not fighter

*micke* Skrev:
> King Frolic Skrev:
> -----
> > Borde inte, men kan inte låta bli. :)
> >
> > "Stockholmarna" står för cirka 44% av
> statens
> > skatteintäkter och ändå är vi inte 44% av
> Sveriges
> > befolkning.
> >
>
> Och nu kan jag som "same" (icke stockholmare mao)
> inte låta bli fastän jag borde :-)
> Hur är dessa 44% beräknade? Det kan väl aldrig
> vara så att skatteintäkter från t.ex. statliga
> Vattenfall som har sitt huvudkontor i sthlm räknas
> som en skatteintäkt i just sthlm? Utan vidare
> insyn i hur skatteintäkter hänförs till
> geografiska regioner kan man ju lätt tro att det
> är så.
> Egentligen är det rätt ointressant eftersom skatt
> är skatt och landsbygden och storstäderna är
> beroende av varandra hur man än vrider på det men
> jag är skeptisk mot statistik i allmänhet och
> statistik utan underlag i synnerhet :-)
>
> Sponsrar Jompers Vätternrunda 2005
>
>
>
> Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-03-15
> 18:36 av *micke*.

Jag håller med dig angående statistiken och att det är ganska ointresant med skatt. :)
Men jag tror att svenskarna står för en himla massa procent av skatteintäkterna.

Jag skriver mest en massa blaj, utråkad, tror jag sätter på X-boxen istället.

Krama varandra

Mvh Jens

Tillbaka
Topp