knight22 sa:
stefan. sa:
knight22 sa:
stefan. sa:
knight22 sa:
http://www.theguardian.com/cities/2015/oct/27/cyclists-run-red-lights-paris-london-san-francisco
Tänk om alla cyklister som körde mot rött aktiverade sig för att få trafikreglerna ändrade istället istället för att gnälla i internetforum, uppenbarligen går det att få reglerna ändrade..
Menar du att det går lika snabbt att engagera sig i något sånt som att skriva ett inlägg på ett forum, i så fall får du görna berätta hur, eller tänkte du avlöna folk för det?
Det tar knappast längre tid att skriva en insändare till en tidning än att skriva nåt här
Aha! Så om jag skriver en insändare så ändras trafikreglerna alltså! Det hade jag missat att det var så det fungerade, tack för tipset...
Nu vet jag inte hur det står till med din läsförståelse men vad jag skrev var "om alla cyklister som körde mot rött". Om du lyckas läsa och förstå (och det är kanske att hoppas på mycket i ditt fall) länken ovan så har organiserade cyklister bedrivit kampanjer där man lyckats ändra trafikreglerna till sin egen fördel.
Argumenten tar slut så då kör vi lite påhopp/härskarteknik istället? Tappar intresset för att diskutera med dig då, men ett sista försök till att påvisa vad jag menade:
"Alla cyklister" skrev du ja, jag är en av dem. "Bedrivit kampanjer" ja. Åter igen vilket tar mest tid i anspråk, skriva ett inlägg på ett forum eller bedriva en kampanj?
Och sen skrev du att det tar samma tid att skriva en insändare till en tidning som att skriva här. Ja, så? Tror du allt deras kampanjer handlat om var att skriva en insändare?
Så du får gärna förklara var du tycker min läsförståelse har brustit?