Hur använder ni era cyklar?

Race

Medlem
Är ni de som bara använder sig av cykeln för att ta sig från a till b och aldrig åker på en nöjestur. Eller kör ni bara nöjesturer? På vardagarna använder jag mig bara av min cykel för att ta mig från a till b, medans jag på helger kör några nöjesturer.

Ibland står jag och bara tittar på dom och undrar varför jag behöver fem cyklar..

Ibland så cyklar jag på dom.

Ibland så får jag random vredesutbrott när jag försöker laga dom så får jag laga dom ännu mer.

Så går ekorrhjulet runt runt..

Minicyklarna används till korta transporter (och lätt pumptrack). Heldämpade i skogen. Fatbiken i skogen. Touringhojen har automatiskt spagettimjuk ram så den används bara till touring med packning, långsamma utflykter och till jobbet. SS-racern används också till utflykter. Senaste inköpet (gammal Orange O2) har använts till semester, utflykter och transport.

Grushoj för pendling, ärenden och allmän okynnescykling.
FS för 100% underhållning i skog och berg.

Jag ser mig själv därmed som rätt långt ut på minimalistspektrat, vilket nog många på happy håller med om. Detta vittnar om en lustig kognitiv dissonans då allmänheten ser mig som cykeltoken som inte bara har en utan rentav två cyklar, vars sammanlagda inköpspris ryktas motsvara en vecka på Mallis för en tvåbarnsfamilj!

Som utlopp för köpbehov, som transport, som träningsredskap, för att leka på, för att utmana mina rädslor på, för att få utlopp för pysselbehov. För att.

Jag förstår inte frågan.

All of the above, har nästan alla cykeltyper och använder både som a till b, för nöje och träning och naturupplevelser.

En okynnescykel. Oväxlad utomhuscykel. Används för nyttocykling.

En HT mtb. Används mest vintertid för A till A nöjescykling.

En pendlarcross. Används till nytto och nöjescykling. Primärt vid dåligt väder då den har fasta stänkskärmar.

En kolracer. Används i trainer och på brevets. Utrustad för möjlig mörkercykling och har nödskrämar

En stålracer. Används till nöjescyklning och ibland till pendling sommartid. Bara solsken och dagsljus cykling.

Jag kör bara nöjesturer (träningsrundor) på min MTB. Skulle dock behöva en cykel till för a->b turer. En bra hoj med skabbigt utseende som man vågar låsa fast ute.

Tillbaka
Topp