Hur är cyklingen vid Lida friluftsgård?

kontorsråttan

Aktiv medlem
Varit där med familjen några gånger och sett mycket cyklister. Men hur är cyklingen? Det enda jag lyckas googla mig till är grön och röd mtb-slinga där den gröna mest verkar vara grusvägsrally. Trailforks ger inte så mycket mer heller. Finns det några godbitar där borta som gör att det är värt att frakta cykeln dit från Nacka?

kontorsråttan sa:
Varit där med familjen några gånger och sett mycket cyklister. Men hur är cyklingen? Det enda jag lyckas googla mig till är grön och röd mtb-slinga där den gröna mest verkar vara grusvägsrally. Trailforks ger inte så mycket mer heller. Finns det några godbitar där borta som gör att det är värt att frakta cykeln dit från Nacka?

Finns massor trevligheter där. Ut på upptäcksfärd!

Bilagor

• Capture+_2017-09-24-22-14-36.png
    Capture+_2017-09-24-22-14-36.png
    283.5 KB · Besök: 70
Grusvägsrally skulle jag inte vilja säga om den gröna. Den är dock enklare än röd.
Både röd och grön går en lång bit över fina hällar i slutet.

Bengt-re sa:
kontorsråttan sa:

Finns massor trevligheter där. Ut på upptäcksfärd!

Will do. Har du några bra tips på sånt du kört själv på strava-kartan?

Att kalla gröna för grusrally är lite hårt. :) Men den är helt klart ganska enkel. Jag tycker att den är roligare än den röda för att den för det mesta är megaflytig.
Är man i trakten så kan man passa på att testa Visättra också. I princip likadan cykling fast mycket längre. Dock inget cafe. :)
Lida är dessutom så mycket mer än de två spåren. Om man snurrar ut på stigarna så upptäcker man många kilometer fin stig.

Lida är kanon om man vill ta med icke-cykelintresserad familj. Familjen kan spela minigolf och, om man har småbarn, leka på lekplatsen och titta på alla miljoner kaniner som springer runt hej vilt, medans man själv kör först gröna för att värma upp och sedan röda (där jag själv får pushbika en del). Sedan kan alla ta en fika tillsammans eller äta en god lunch. Och något grusvägsrally är det absolut inte!

Om man vill ha minimalt med flyt så rekommenderas Friluftsfrämjandets blå vandringsstig runt sjön. Mycket trädstammar att bunnyjumpa/bära över och en del pushbike I terräng som påminner om platt Redbull Hardline. :)
Däremellan väldigt vacker skog.

Vet någon vad planen är för röda spåret? Det var stängt förra veckan när jag var där, dom hade skövlat hela skogen som för att bygga en väg.

Hittar ingen info på lidas hemsida

Senast ändrad:
translokation sa:
Vet någon vad planen är för röda spåret? Det var stängt förra veckan när jag var där, dom hade skövlat hela skogen som för att bygga en väg.

Hittar ingen info på lidas hemsida

Hört det ska byggas längdskidspår, typ 9-11meter bred och 5km lång... men hade dom förstört mycket på röda? Åkte själv förbi avspärrningen helgtid och då hade i princip inget gjorts som skadat mtbleden.

Tillbaka
Topp