Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Utmärkt enligt vad jag hört. Stenhårda stigar och väldigt lite dödsis. Har bara kört pumptrack själv förvisso, men får nog ge mig på lite riktig cykling i helgen iaf.

Hur är föret i GBG?
Körde igår och väldigt bra förhållanden, dåliga ben så drog hem när de andra avslutade med Green Hell... körde dubbfritt såklart och inga problem alls, enstaka blöthåla men ingen cykeltvätt behövdes ?

Hur är föret i GBG?
Körde igår och väldigt bra förhållanden, dåliga ben så drog hem när de andra avslutade med Green Hell... körde dubbfritt såklart och inga problem alls, enstaka blöthåla men ingen cykeltvätt behövdes ?
Perfekt. Bor i lägenhet och har en händig yta för biltvätt i anslutning till parkeringen, men där stryper hyresvärden vattnet så fort det börjar bli kallt. Det årligt återkommande dilemmat..

Hur är föret i GBG?
Green Hell bygger bra ben ?

Stigarna i DLS är annars riktigt bra, allt princip fruset, kört två rundor i veckan, inget tvätta ?

Hur är föret i GBG?
Någon som har varit ute i veckan sedan den senaste snön föll och vill bjussa på helgprognos för föret i DSO/ÄGB?
Körde söndag, onsdag, torsdag. Inga konstigheter alls. Allt jag kört har varit kanon. Ska ut imorgon bitti igen. Det är riktigt hårt nu så det går riktigt fort. Tyvärr innebär det även att däcken inte riktigt biter som de brukar när man bromsar, så man får satsa när det inte måste bromsas.

E78D85B8-5F02-429B-916D-3051B30E17FF.jpeg

Onsdag

C946921C-A184-4904-BDFD-549537E0941B.jpeg

Torsdag :)

Senast ändrad:
Hur är föret i GBG?
Nu måste det vara helt perfekt före i skogen! Jäkla skit att man står utan mtb för tillfället... Blir landsväg och barmitts för hela slanten.

Hur är föret i GBG?
Gav mig på att klättra Jockes hemliga söderut. Slant på en bergskant, fick in en gren i skuldran och gled bakåt på den hala klippan.
Har ett fint jack över ryggen nu men föret är superbt!

Hur är föret i GBG?
akkebiken.jpg

I skogen, helt suveränt i Skatås. Superfäste, ingen lera, inga pölar. Så det rullar lätt och man behöver inte tvätta cykeln efteråt. Lite lurigare på höjderna, där har det runnit lite och frusit, så ska man upp till Getryggen så får man leda cykeln en del. Men det rä härlut att cykla nu, var ute igår, idag och ska ut imorgon :-)

Hur är föret i GBG?
Delsjön igår var verkligen magiskt! Otroligt snabbt och hårt. Bor en liten bit utanför Göteborg och här kom det 5cm snö inatt, samma sak i stan?
Oväntat (för mig iaf) bra* nu, ingen direkt is under snötäcket utan iaf där jag körde idag (Sjöbergen) var det nästan greppigast där det var lite upptrampat, och halare där det var ospårat. Inte som vid förra köldknäppen när snön hade packats, smält och frusit..

Nån som har varit i Delsjön eller Änggården eller liknande?

* Långt ifrån lika bra som i söndags när det var torrt och hårt .. men bra som i "värt att ge sig ut o cykla", och annorlunda.

1612384658938.png

Hur är föret i GBG?
Rullade in en kort sväng i lilla Ängb i dag. Baserat på detta så vågar jag påstå att de stigar som är upptrampade av fotgängare är riktigt fina att cykla på i hela Ängb. Hårt och bra rull. All lera frusen.
Mindre stigar som inte är upptrampade är dock trögrullande och mjuka av snö/skare. Värt att notera var att det var en rejäl knöl med svall-is på Advokatens. I svackan precis innan lilla stendroppet.

Hur är föret i GBG?
F9CA1DFB-55E7-4806-A5D3-757CF641EDDC.jpeg
1A813A7D-C323-40C6-9F93-07B90D7D00C5.jpeg

Körde en runda i ÄGB nu. Det går att få upp riktigt bra fart vilket även innebär att det går att vurpa i hög fart. ?
Jäkligt lurigt grepp. Man tror man har grymt grepp tills man behöver bromsa eller svänga, då inser man att just där var greppet rätt kass. ?

Hur är föret i GBG?
Ägb till fots kändes som rätt val när jag gick upp för laxtrappan.
1C81A523-1112-4998-8FF9-AF444A00B571.jpeg

Men när jag kom upp såg jag fyra engelsktalande killar som lattjade runt på övre delen och verkade ha jätteroligt på sina hardtails. Tji fick jag.
Stundvis halt på de högtrafikerade gångstigarna, i övrigt var det fint. Bild från Bongen:
E7950978-F55C-4708-90F3-412DB07C02DA.jpeg

Hur är föret i GBG?
Någon som kan säga hur lerigt det är just nu i ÄGB eller Delsjön på en skala 1-10? :)

Kliar i fingrarna men vet ej om det är värt att köra haha

Hur är föret i GBG?
Hisingsparken väldigt blandat. Mesta snön och isen är slush så fullt körbar, finns dock några ställen med riktig is också. Några höga stigar i solläge betydligt bättre, där var det bara fuktigt.

Dirtsuit rekommenderas.

Hur är föret i GBG?
Sprang en runda på österberget i ägb, blandad kompott men genomsnittet blir ett ”nja”. Var även i Hisingsparken med familjen tidigare idag och instämmer med Zinkpasta, fanns några finfina ställen typ tät granskog med bra dränering men på andra ställen var det rätt miserabelt (eller göttigt beroende på inställning till slask och lerpölar ?)

Hur är föret i GBG?
Körde nån timma idag men det var väldigt mycket is/slask som däcken bara slirade runt på. Korta passager var ok men nä det var inte jätteroligt tyvärr.

Änggården detta förresten...

Bilagor

• 15D15966-128E-4CF3-81FD-B898D9EE3100.jpeg
    15D15966-128E-4CF3-81FD-B898D9EE3100.jpeg
    1.3 MB · Besök: 173
Hur är föret i GBG?
F109003F-CC0F-4B1D-AF6F-F9DE415CED4F.jpeg
Från ÄGB igår. Ridstigen var kass, fick gå upp på flera ställen. Kotten, Kotten Alternativ och Pine Forest var dock till större delen OK men med inslag av ispartier. Det var även rejält kladdigt. Så verkligen förutsättningar som kräver att man är motiverad.

Senast ändrad:
Hur är föret i GBG?
Förutom 2mm regn under morgondagen som förhoppningsvis kan bidra till att skölja bort den sista snön så skall det ju vara både torrt och varmt i minst 2 veckor framåt. Så länge inte halva byn sticker ut och kör upp leran under närmsta veckan så borde det bli fint sen..

Hur är föret i GBG?
Blandat före i Delsjöområdet för närvarande tycker jag. Helt OK på vissa ställen, på andra känns det inte som att marken börjat suga än, dyngsurt och blir spår för ingenting. Går nog att ordna rekordmycket slitage på kort tid nu om man inte tar det lite vackert på sina ställen.
"Tech Noir" upp mot Norra Långvattnet kändes inte bra igår, sliter ordentligt hur man än cyklar, ser allmänt jävligt ut vid de nya spängerna. Är nog bra att avstå den lite.

Hur är föret i GBG?
Jag tänkte ta en lätt sväng med lillan i Feva Star-stolen i ÄGB imorgon - hur ser isläget ut på gångvägarna och stigarna?
Skulle tro nära noll is.. Det var lite halvsmälta rester på Advokatens och backen upp i Lilla Änggården i förrgår kväll när jag var ute en sväng, men i övrigt mest mjukt. Skulle tro att även de resterna försvunnit, eller iaf luckrats upp rejält nu.

Tillbaka
Topp