Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Tack för info, har aldrig tävlat innan men det verkar skitkul.

Kommer man kunna testköra banorna på lördagen eller är allt avspärrat när det är pro stage?
Hela lördagen är träningsdag
Vi kommer dock stänga 1 sträcka mellan 15-16 för prostage/powerstage där vi hoppas att så många som möjligt ska komma och titta och heja och skapa en härlig feststämning när dom snabbaste åkarna kör för fullt och kanske visar några av sina snabbaste linjeval =)

Hur är föret i GBG?
Sketafint idag, i alla fall i Sjöbergen. Riktig vårkänsla.

Hade med mig verktyg så passade på att stävja två surhål i Ruddalen på vägen hem. Var en grabb som körde runt på en Cake eller något liknande och drog upp saftiga spår nere vid grillplatsen, marken är ju rätt mjuk fortfarande. Att ungdomar inte har världens bästa omdöme är väl en sak, men han var där med sin far. Pratade med honom och påpekade slitaget men fick inte mycket reaktion.

Ser ni dem kan ni väl också prata med dem så kanske de fattar.

Hur är föret i GBG?
Sketafint idag, i alla fall i Sjöbergen. Riktig vårkänsla.

Hade med mig verktyg så passade på att stävja två surhål i Ruddalen på vägen hem. Var en grabb som körde runt på en Cake eller något liknande och drog upp saftiga spår nere vid grillplatsen, marken är ju rätt mjuk fortfarande. Att ungdomar inte har världens bästa omdöme är väl en sak, men han var där med sin far. Pratade med honom och påpekade slitaget men fick inte mycket reaktion.

Ser ni dem kan ni väl också prata med dem så kanske de fattar.
They understand.
They just do not care.

Hur är föret i GBG?
Testade bamseparken för första gången idag. Föret var lite löst men helt ok men sjukt mycket löv så det var svårt att hitta linjerna. Dunderhonung var för tuff för mig men resten var kul.
Dock ganska korta och det kändes som det blev mycket transport i förhållande till nerför.

Funderar på att testa apberget nån dag men det är kanske helt meningslöst om man inte behärskar det svåraste på korpberget?

Hur är föret i GBG?
Någon som har en rapport från Ängb eller Hisingsparken? Börjar det torka upp?

Vart ute en sväng i Torslanda i dag på lunchen. Ganska blandat. En hel del rätt rejäla surhål.

Hur är föret i GBG?
Testade bamseparken för första gången idag. Föret var lite löst men helt ok men sjukt mycket löv så det var svårt att hitta linjerna. Dunderhonung var för tuff för mig men resten var kul.
Dock ganska korta och det kändes som det blev mycket transport i förhållande till nerför.

Funderar på att testa apberget nån dag men det är kanske helt meningslöst om man inte behärskar det svåraste på korpberget?

Det finns ”vanliga” stigar på apberget också som man kan åka men de stigar som är svarta eller röda på apberget på Trailforks är betydligt mycket mer avancerade än dunderhonung.

Hur är föret i GBG?
För en rookie som aldrig cyklat i DSO och gillar mer enduroliknande åkning, vad skall man köra?

Testade bamseparken sist och har varit en snabb sväng i haga bike park.
Funderar på att köra igenom förra årets svart-vitt sträckning, är det något annat man inte får missa?

Hur är föret i GBG?
ska förmodligen till gbg lördag eller söndag, tar gärna en rapport från lackarebäck från idag om någon har vägarna förbi.
5 km fågelvägen från Lackarebäck ser det ut så här just nu...
IMG_7328.jpeg

Hur är föret i GBG?
För en rookie som aldrig cyklat i DSO och gillar mer enduroliknande åkning, vad skall man köra?

Testade bamseparken sist och har varit en snabb sväng i haga bike park.
Funderar på att köra igenom förra årets svart-vitt sträckning, är det något annat man inte får missa?
Delsjön är inte så enduroliknande i jämförelse, det gör sig bättre för att cykla turer. Det är nog bamseparken, masten och Haga bikepark där det finns flera stigar med en access på det sättet. Och apberget, där måste jag själv ta en sväng vid tillfälle, har ju gått från noll till massor vad jag förstår.

Hur är föret i GBG?
Kan bara hålla med nicander, lackarebäck var fint.

Var lite geggigt på vissa transporter men annars var det bra.
Lite geggigt? Begravde foten i en go gegghög ett par gånger på väg upp mot toppen ?

I övrigt tip top ?
Känner att jag gör små framsteg varje gång.

Har fortfarande nån mental spärr som stoppar mig vid bagge-branten och även branten vid hhhrs baksida (känns som jag kommer skalla trädet) men resten börjar kännas överkomligt.

Motion kort borde man väl kunna lösa på swecupen i alla fall.

Hur är föret i GBG?
Grusvägsföret runt lilla Delsjön var fullt av grävelrejders i klunga om typ 10. Gärna för mig men det känns ju som ännu en cyklister vs. flanörer-konflikt som bara väntar på att bryta ut..

Stigföret såg fint ut. Jag var springandes och höll mig till grävelvägarna.

Hur är föret i GBG?
Grymt väder till veckan ☀️

Är det nån mer som tänkt köra swecup till helgen och vill träna lite i veckan?
Blir några förmiddagar i lackarebäck för min del så hojta till om någon vill haka på.

Hur är föret i GBG?
Kul ? Jag var där idag och sopade rent stenen lite, men har inte vågat prova än. Men inga konstigheter förutom att man måste vara rätt precis med var man sätter hjulen va?
Ja jag blev sugen på å kolla hur de såg ut i verkligheten och samtidigt passa på å kolla runt i området. Ja, sätt framhjulet rätt så följer resten med ?. Lite tight och trixigt men inga problem.

Hur är föret i GBG?
Ja jag blev sugen på å kolla hur de såg ut i verkligheten och samtidigt passa på å kolla runt i området. Ja, sätt framhjulet rätt så följer resten med ?. Lite tight och trixigt men inga problem.
Ah, du brukar inte köra i Ruddalen? Hoppas du inte missade The Birds, Vattentornet, Ninja, eller någon av de andra gobitarna ?

Tillbaka
Topp