Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilken tid? Ska ta fram torrdräkt och packraft.
Lite ot men ser ut som att vi har fått en cykelfestival här i stan, verkar som att killen bakom gbg hardline och bikemaestro organiserar det hela flodamtbfestival.se
Har anmält mig.Lite ot men ser ut som att vi har fått en cykelfestival här i stan, verkar som att killen bakom gbg hardline och bikemaestro organiserar det hela flodamtbfestival.se
Har som vanligt oturen att jobba helgen..Har anmält mig.
Ja!Slickrock för övrigt, vilken jäkla stig!
Väldigt härlig, är den topp-10 i Göteborg? (nu är ju Partille inte gbg men ni fattar)
Hur gör ni andra för att ta er upp till Slickrock och Paradiset am? Är det stigarna ovan som gäller eller finns det bättre val?
Perfekt före i Hisingsparken ikväll, kom hem med ren cykel efter två timmar på flowkullen och ullis dh med närliggande lines och stigar ??.
Nice! Inte kört i HP på länge, hur är Ullis DH numera? Vill minnas att de var ett rätt brötigt surhål på mitten. Annars riktigt bra avslutning på Merger eller Southern Quest.
I vintras kom vi stånkandes på fatbikes i Paradiset-skogarna, och höll på att få en utskällning av en vandrare som stod och tittade på härjiga cross-spår som vi var misstänkta för... men han insåg snabbt att våra "motorer" inte var så starka att vi körde sönder marken. :)Det börjar torka upp igen, blir nog rätt ok snart.
MEN... Bohusleden norr om Partille. Helt sönderkörd av motorcyklar! ??Riktigt bedrövligt att se, man trodde det var en engångsföreteelse men det är visst väldigt populärt att sladda runt med crossar här.
Det syns inte så bra på bilden men det är fler cross-spår än cykelspår.
Visa bilaga 651706
? ...trist. Ja det är helt klart några som bor i närheten och brukar ta den vägen ibland, är ju väldigt sällan folk där så det är ju nästan fritt fram ?I vintras kom vi stånkandes på fatbikes i Paradiset-skogarna, och höll på att få en utskällning av en vandrare som stod och tittade på härjiga cross-spår som vi var misstänkta för... men han insåg snabbt att våra "motorer" inte var så starka att vi körde sönder marken. :)
Trist. Om man ska fortsätta med "dagens ungdom"-gnäll från en tant så har det de senaste veckorna varit flera lätta MC/crossar som härjar runt även på gång-/cykelbanorna i samma trakter, typ en del bakhjulsåka och hojen bakom filmar med mobilen, kör även upp mot Lexbydal. Kanske kan misstänkas även för sabbet på leden i skogen? Hm.
Hahaha, ja, jag och livskamraten gjorde också en större rensning där igår, fast till fots istället för med cykel! Helt otroligt så mycket spindelnät nu, och så stora, sega och klibbiga! Har normalt ingen spindelskräck men hörde mig själv göra ett högt ljud av förskräckelse när jag hade ett stort monster på ena handen...Om någon med arachnofobi har tvekat inför att cykla i paradiset så har jag glädjande nyheter!
Jag har under förmiddagen medelst ansiktet avlägsnat ett dussintal stora spindlar plus nät från stigarna i och omkring paradiset.
Visst är det mkt nät nu. "Rensade" själv bort ett som kändes stort från en stig med ansiktet...gjorde med ett slags överraskat äcklat ljud, haha.Hahaha, ja, jag och livskamraten gjorde också en större rensning där igår, fast till fots istället för med cykel! Helt otroligt så mycket spindelnät nu, och så stora, sega och klibbiga! Har normalt ingen spindelskräck men hörde mig själv göra ett högt ljud av förskräckelse när jag hade ett stort monster på ena handen...
Var är bilden tagen? Ser magiskt ut!
Det är en bra väg in, Guldheden är ett kanonområde att bo i om man gillar att cykla imho. Nära till Änggården och Lackarebäck och inte alltför långt till Delsjöområdet eller Horsickan.Vet inte om detta är rätt tråd att ställa frågan men provar.
Jag är en norrlänning som levt i exil i Stockholm i 13 år och kommer högst troligt flytta till Gbg och Guldheden innan årets slut. Var och knatade lite i Änggården i veckan och försökte lista ut bästa vägen in till mina soon-to-be lokala stigar utan att bryta mot det härliga cykelförbudet i området där man kommer in från Sahlgrenska. Är det via "Gränsgatan connection" (på TF) som är lättast?
Topp, får prova nästa gång jag är på studiebesök. Ja det verkar onekligen vara toppen! Bra med höjdmeter jämfört med platta Stockholm! ?Det är en bra väg in, Guldheden är ett kanonområde att bo i om man gillar att cykla imho. Nära till Änggården och Lackarebäck och inte alltför långt till Delsjöområdet eller Horsickan.
Något nytt i Hisingsparken och Änggården? Jag har inte varit där på en månad :/.
Körde HP för en vecka sen, inget nytt men hade vart intressant att veta vad som är planerat med den stora bermen och efterföljande kick till vänster (riders left) om the Berm Cut? Rejält tilltagen berm men ser bara ut att ha stått utan att någon kört det sedan i våras eller så. Inga hjulspår och massa barr.
Ja, de va rätt frustrerande att promenera runt på stigarna där igår och inte kunna cykla då jag väntar på klartecken från läkaren i november att få börja cykla igen i :/.Damn, föret är bra i HP nu. :-) Peak höst. Torra rötter och Hero dirt!