Hur bör hjälmar förpackas vid frakt?

kaj a

Aktiv medlem
Tjena

Hur kan man förväntar sig att hjälmar förpackas när man beställer på nätet?

Vi köpte (rid)hjälmar till ungarna från nätet. Hjälmarna levereras i ett stort kuvert med ett lager tunn bubbelplast runtom. Det känns ju lite märkligt, en hjälm ska inte utsättas för våld och man vet ju hur paket kastas runt på postens lager. Köper jag cykelhjälm på Östers cykel eller annan betrodd handlare så kommer den ju i en stabil låda.

Ridhjälmar, men de är gjorda precis som cykelhjälmar.

Är det anledning att ringa webhandeln och fundera eller säger hela samlade internet att ett lager bubbelplast räcker för att skydda hjälmar under transporten?

Stort tack!
//Kaj

Senast ändrad:
Beror väl på konstruktionen. Kan inget om ridhjälmar, men dom ser ju ut att vara av hårdplast snarare än cellplast. Då lär dom ju inte vara trasiga förrens det syns.

Ja, det är ju det som är problemet. Hjälmarna är gjorda på samma sätt som cykelhjälmar, hårdplast+cellplast.

Jag bumpar den här tråden så att vi får några fler svar.

Hur skulle ni ha reagerat om era hjälmar bara förpackats i bubbelplast?

Ska jag räkna med att hjälmarna kan ha skadats och begära reklamation?

Hade bubbelplasten spruckit? För jag kan spräcka bubbelplast med fingrarna, men knappast en hjälm. Om inte bubbelplasten är sprucken så lär inte hjälmen vara skadad heller.

Det är ingen annan som kan avgöra om dina hjälmar är trasiga eller ej. Gör nåt helcrazy o ta ett beslut själv vettja.

Senast ändrad:
Har ingen aning. Men eftersom du frågar är min åsikt att man alltid ska ta det säkra före det osäkra då det gäller hjälmar. Varför ta en onödig risk med det som ska skydda då man med flit tar roliga risker? :)

kaj a sa:
Jag bumpar den här tråden så att vi får några fler svar.

Hur skulle ni ha reagerat om era hjälmar bara förpackats i bubbelplast?

Ska jag räkna med att hjälmarna kan ha skadats och begära reklamation?

Jag hade inte varit nöjd iaf. Hjälm köpet man ju för att vara trygg(are), jag hade definitivt påtalat det men kanske inte drivit frågan om hjälmarna inte är kosmetiskt skadade/repade

Tack alla! Vi returnerar, men era svar hjälper i beslutet.

Sen att jag fick världens sämsta bemötande är en annan sak, beställ inte från minirider.se vad ni än gör.

Tillbaka
Topp