för att infoga lite seriösa inlägg istället för mina bittra inlägg (som jag skriver pga att jag suttit i stort sätt still i snart 6v)är väl att man kanske ska skilja på "needs" & "wants".. att sitta på ett forum, webbshoppar osv och få för sig att ett "want" är en dödsviktig "need" är inte svårt bland alla prylbögar som härjar runt på nätet. I och med att det är en hobby, och i stort sett alla hobbys klassas som idioti o nördighet ûber alles av "alla" som inte har samma hobby.
Därför är väl internetforum ett perfekt ställe att skryta, visa sina kunskaper, mäta sin penis och tjockleken på plånboken och nörda med andra ett perfekt ställe. I mitt ställe har tyvärr för mycket surfande på mtb-forum, webshops osv gjort min fantastiskt roliga hobby till en börda emellanåt.
MEN jag säger inte att detta alltid är fel, Happy har gett mig massor med inspiration, det jag önskar mest var mer DIY-guider på olika saker till cykeln. "Billigaste vrålåket"-tråd osv.. men som alla andra hobbys så spårar det lätt ur till ett galet prylrejs..
Roligaste perioden var nog när jag härjade runt på en 10 år gammal Cräschent med en livsfarlig Suntour-gaffel och varje åk ner för en liten brant var en adrenalinkick som slår det mesta idag.. Samt så var det väl då jag hamnade på Happy med då det alltid var ngn del som behövde lagas efter någon timma i skogen.. =)
Dont fix it if it aint broken eller vad det är vad dom säger.
sen att många gillar mäta penis är en annan sak och är nog en hobby för sig oavsett om det gäller cyklar, bilar, kamera eller vad som.
mvh. Morfum.