Hur förvarar ni mobilen?

Peach

Aktiv medlem
Hur förvarar ni mobilen?
Fått en ny mobil - en iPhone Pro Max och den är stor som en tegelsten. Får inte ens plats i ramväskan och skulle den få plats skulle den konsumera hela väskans utrymme (känns det som iaf). Kan ju såklart lägga den i ryggfickan men där blir den svettig/blöt och det vill jag undvika. Har kollat på vattentäta "påsar" och liknande på Naturkompaniet och i liknande butiker men inget kändes direkt superbra.

Tog en sådan där stor zipp-lock-påse från IKEA alt från märket Toppits som låg i kökslådan. De funkar helt ok men har ju såklart begränsad livslängd och då tycker jag att jag är snäll mot mobilen/påsen.

Var gör ni andra av era stora mobiler när ni hojar bortsett från ramväskan?

Hur förvarar ni mobilen?
Fått en ny mobil - en iPhone Pro Max och den är stor som en tegelsten. Får inte ens plats i ramväskan och skulle den få plats skulle den konsumera hela väskans utrymme (känns det som iaf). Kan ju såklart lägga den i ryggfickan men där blir den svettig/blöt och det vill jag undvika. Har kollat på vattentäta "påsar" och liknande på Naturkompaniet och i liknande butiker men inget kändes direkt superbra.

Tog en sådan där stor zipp-lock-påse från IKEA alt från märket Toppits som låg i kökslådan. De funkar helt ok men har ju såklart begränsad livslängd och då tycker jag att jag är snäll mot mobilen/påsen.

Var gör ni andra av era stora mobiler när ni hojar bortsett från ramväskan?
Ryggfickan i fryspåse. Håller ganska många rundor ändå.

Hur förvarar ni mobilen?
IMG_0131.jpeg

Hur förvarar ni mobilen?
För de som förvarar mobilen i bakfickan. Är det en ficka i tröjan utan blixtlås? Gjorde det en gång med min mobil och den blev lanserad när jag böjde mig när jag sprang en kort bit.

Nu använder jag bakfickan av cargobyxor (och en påse) när jag kör MTB, så ingen fara där. Men vid lvgcykling måste jag påminna mig själva att inte springa.

Hur förvarar ni mobilen?
har man den i rygga eller ryggficka kan man inte räkna med att telefonen överlever en rullning efter fall.

mindre otrygg postion är tycker jag är ramväska eller tankväska. när jag köpte pro max fick jag byta till den här lite större varianten. det ryms nycklar och en världens ljudligaste visselpipa bredvid. här en jämförelsebild innan tankväskan stängs
.
IMG_1642.jpeg

Hur förvarar ni mobilen?
Jag har alltid, under dryga tio års tid, kört med mobilen i ryggfickan utan plastpåse. Inget problem vare sig tidigare eller senare trots att mobilerna tidigare inte var IP-klassade som dagens mobiler.
Däremot har jag vid några enstaka tillfällen haft plånkan i plastpåse då den är mer fuktkänslig än mobilen.

Hur förvarar ni mobilen?
För de som förvarar mobilen i bakfickan. Är det en ficka i tröjan utan blixtlås? Gjorde det en gång med min mobil och den blev lanserad när jag böjde mig när jag sprang en kort bit.

Nu använder jag bakfickan av cargobyxor (och en påse) när jag kör MTB, så ingen fara där. Men vid lvgcykling måste jag påminna mig själva att inte springa.
Mina lgv-skor (SPD-SL) brukar vara en hjälpsam påminnelse om att inte springa.

Hur förvarar ni mobilen?
Hade en 12-PRO. Det värsta var inte att cykla utan i kavaj tyckte jag. Otroligt tung och otymplig. Nu kör jag SE - klar uppgradering utifrån mitt perspektiv!

Båda telefonerna hade jag i styrväska (i eget fack), ryggfickan (inte optimalt om man hukar i nedförsbacke och åker på ett gupp) eller shortsfickan.

Hur förvarar ni mobilen?
Jag har oftast en ryggsäck på mig, tycker det är bekvämt att ha vattnet på ryggen, den har ficka på framsidan som telefonen precis går ner i, galaxy fold så den är lite bulkig.. Det var dock mindre bra när jag sprang med den så och ramlade omkull för då knäckte den ett antal revben.. ?‍?

Hur förvarar ni mobilen?
Aldrig mer ryggfickan. Efter ordentlig vurpa fungerade inte telefonen när jag behövde ringa efter hjälp. Blev att ta sig ca 5km till närmsta hus för att knacka på.
Numera byxficka med gärna något skyddande om jag inte har ryggsäck.
Jag fick gå flera kilometer med brutet nyckelben och blödande skrapsår efter en rejäl vurpa. Telefonen hade varit i en benficka på byxorna, och krossades vid vurpan. Det är en bra idé att se till att den är på ett säkert ställe.

Hur förvarar ni mobilen?
Jag har hållit på och leta efter en bra lite väska att spänna på ryggarna axelrem. Ett bra ställe att ha den någotsånär undan vid vurpor. Förr fanns det bra små kameraväskor men när mobilen blev stor har det varit svårt att hitta motsvarande igen.

Tillbaka
Topp