Hur gör ni med I spec EV och right shifter?

jonte987

Aktiv medlem
Jag undrar om jag kan få den tillräckligt långt till höger...

Nu har jag större problem än så eftersom jag kör 11s med klämma. Jag håller på att fila ner grejen som sticker ut på klämman. (Fästet till indikatorn)
Ska nog bli bra. Den behöver sitta mellan bromsklämman och stödet, hela vägen till höger.

Hur har ni löst det?

jonte987

Aktiv medlem
Ok, tack för bilden. Ser ut som jag får fundera på om jag gör nåt fel eller om det är nåt fel på mina händer.
Troligen det senare. Har korta fingrar.
Jag behöver ha växlarna väldigt mycket mer till höger relativt bromsen.

Sixten Fors

Aktiv medlem
Sorry... först nu läste jag tillräckligt noga för att förstå problemet, 11s reglage med egen klämma till EV bromsreglage. Jo det är sant att det nya EV bromsreglagen är "konstigt" med inflyttad klämma och klack en bit bort mot handtaget. Har inte testat tillsammans med annat än EV shifter.

jonte987

Aktiv medlem
Sixten Fors sa:
Sorry... först nu läste jag tillräckligt noga för att förstå problemet, 11s reglage med egen klämma till EV bromsreglage. Jo det är sant att det nya EV bromsreglagen är "konstigt" med inflyttad klämma och klack en bit bort mot handtaget. Har inte testat tillsammans med annat än EV shifter.
Exakt och på shifter klämman sitter en triangel med ett hål i som indikatorn vilar i innan man plockar bort den.

Det är i all fall tydligt från din bild att I spec inte kommer att funka så jag sparar de pengarna.
En separat i spec 2 klämma hade nog passat om man orkar jaga upp en sån.

Acura

Medlem
Raggamuffin sa:
Bilder, är inte riktigt med ändå.

Jag har min reglageklämma inne i bromsen.
Ja så har jag gjort också, klämman mellan bromsens klämma och bromsens extra stöd. tycker själv den hamnar för långt ut mot höger då, men var bästa kompromissen.

Alla har väl olika vart man vill ha reglaget antar jag. Med Guide bromsarna som föregick m9120 bromsarna hade jag klämman till vänster om bromsens klämma.

/Anders

jonte987

Aktiv medlem
Raggamuffin sa:

Jag med, men jag får den inte i rätt läge pga biten som sticker ut. Indicatorn är av, men det är en alu kamm med hål i kvar. Jag ska slipa ner den när jag kommer hem.

M8000ShifterR.JPG

Acura

Medlem
jonte987 sa:
Raggamuffin sa:

Jag med, men jag får den inte i rätt läge pga biten som sticker ut. Indicatorn är av, men det är en alu kamm med hål i kvar. Jag ska slipa ner den när jag kommer hem.
Beror nog väldigt mycket på hur man vinklat bromshandtagen om de är ett problem eller inte? dvs den kammen slå inte i bromscylindern för mig men jag har nog bromsarna mer nedåtvinklade än dig då.

jonte987

Aktiv medlem
Acura sa:
jonte987 sa:
Raggamuffin sa:

Beror nog väldigt mycket på hur man vinklat bromshandtagen om de är ett problem eller inte? dvs den kammen slå inte i bromscylindern för mig men jag har nog bromsarna mer nedåtvinklade än dig då.
Ja, precis. Jag har vinklat upp rätt mycket.
Sen märke jag att man får vara försiktig. Sätter du den för nära så kan du blockara mekanismen som vill ha en del av mellanrummet att röra sig i.

Martinmat

Aktiv medlem
Trådkaparvarning: men är det ngn som har koll på om det finns fäste som gör att du kan köra ett i spec ev reglage på en broms med i spec B?

jonte987

Aktiv medlem
Om det inte finns så kommer det säkert snart från problem solvers

Jag har inte nån indikator men det sitter en kam på klämman som ska bort
20191108_184913.jpg

Efter lite random svart färg
20191108_190430.jpg

jonte987

Aktiv medlem
Ser att m9000 inte ser ut så vilket troligen förklarar varför muffin är oförstående. Nu ska färgen torka bara

jonte987

Aktiv medlem
Martinmat sa:
Den där haribobiran blev man nyfiken på 🍺😋
Haha. Grannens pojk kommer hem till mor och far 1 gång om året och brygger öl i badkaret. Jag kunde inte motstå att ta ett mecka-med-öl foto precis som de tuffa grabbarna.

Raggamuffin

Aktiv medlem
jonte987 sa:
Ser att m9000 inte ser ut så vilket troligen förklarar varför muffin är oförstående. Nu ska färgen torka bara
Ja nu med bild är jag med :)
Har en m8000 också på vinden men mindes inte att klämman var annorlunda.

Ser bra ut :)

jonte987

Aktiv medlem
Så här. Nu har den fritt spel ut till klacken. Bättre än med de gamla xt bromsarna. Rekommenderar en xtr shifter för de som kör 11s.

Skruven på dropper remote klämman sitter olyckligt så det blev sämre men ok för pushbike.

20191109_082155.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer