Hur många cyklar har ni?

Prästbol

Aktiv medlem
Hur många cyklar har ni?
Min sambo antyder att jag har väl många cyklar. Jag har:

- racer
- mtb väganpassad
- mtb singlespeed
- ihopfällbar biltemacykel
- 2 renoveringsobjekt (10 vxl 80-talare, pojkcykel med limpa 70-tal)
- 3-växlad gubbcykel (vid sommarstugan)

Totalt sju, m a o inte mycket att bråka om......

Hur många cyklar har ni?

Senast ändrad:
Hur många cyklar har ni?
5 st

+Rostig oväxlad gubbcykel med 635-hjul.
+Svintung vardags-MTB med 3x7 växlar.
+Hemmålad CX Kona Jake med Ultegra och biltemaskärmar.
+Specialized S-works Enduro från 2006, allt utom ramen utbytt mot överblivna delar. Stålfjädrad marzocchi från 2001 och 3x8 växlar.
+Ragley Blue Pig x, HT med stålram.

Många cyklar, men ingen riktigt dyr och fin.

Hur många cyklar har ni?
Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
> Två
> - brukscykel
> - alltiallocykel

Hur vet man vilken som är vilken?

Själv har jag för många och det beror dessutom på om jag räknar mina eller familjens. Antingen många eller fler.

Hur många cyklar har ni?
- Racer
- CX med två uppsättningar hjul
- 29er med stel gaffel
- Gammal räser konverterad till fixed
- 3 x gammal mtb konverterad till ss.

Har de senast åren använt de gamla ss-hojarna som brukisar på vintern, men nu kommer jag köpa nån cx med skivor istället och ge bort ett par av de gamla. Landar väl till slut på sex hojar kanske. Lagom.

Hur många cyklar har ni?
Finracer
Regnracer
CX
29 Ht
Helstel ful-mtb
Trial
Italiensk klenodracer
Fransk arvegodsracer
Ett gäng damcyklar
Fan vet vad som står i garaget

Hur många cyklar har ni?
1: 29"-Inbred med 120 mm-gaffel som väl egentligen är min finaste cykel, även om den inte är särskilt fin. Men den är helt underbar.
2: Gammal helstel 26"-SS, går i skogen ibland men används oftast för diverse ärenden med stor korg fram. Börjar tvivla på om jag behöver den.
3: Sunkig gammal 80-talsräser som blivit fixie och agerat vardagscykel under studierna som tog slut nu i somras. Väldigt behaglig att cykla på och man vågar parkera den överallt.
4: Hybrid som jag inte använt mer än några mil de senaste åren eftersom den är så tråkig att man blir helt tom i själen när man cyklar på den, har annars agerat vintervardagscykel.
5: Militärcykel från 1953. Köptes i våras efter en förrådsrensning, och är den som för närvarande används istället för 2, 3 och 4. Rolig att köra om folk med.
6: Stål-CX, än så länge bara ram och gaffel. Ska bli mitt första "fina" cykelbygge, nu när jag slutat gå i skolan och börjat jobba.

Sex cyklar alltså, men egentligen mest skrot. Funderar på att göra mig av med 2 och 4 på nåt vis, för att med gott samvete kunna peta in en 26"-FS och en LVG vad det lider. Har sålt några andra överflödiga cyklar på sistone också, känner att jag har jobbat lite väl mycket med kvantitet istället för kvalitet. Det är ju så roligt med en massa olika cyklar.

Hur många cyklar har ni?
1 finracer
1 stålracer ca 20år gammal
1 helstel gammal mtb som va färdig för tippen men som har blivit ett byggprojekt till
singlespeed, som snart är färdigt..
1 skittung navväxlad coopcykel - borde säljas

Vill ha en finMTB också.. Alltså minst en cykel för lite..

Hur många cyklar har ni?
Heldämpad mtb
Downhillcykel
Racer
3-växlad damcykel

Måste svära lite i kyrkan och säga att jag för stunden inte behöver flera cyklar, om avståndet till jobbet vore annorlunda skulle jag införskaffat mig en pendlarcykel så 4 eller 5 är mitt magiska nummer.

Hur många cyklar har ni?
Hasse#7 skrev:
> Stumpy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Två
> > - brukscykel
> > - alltiallocykel
>
>
> Hur vet man vilken som är vilken?

Brukscykeln är en gammal Nexus 7-hoj som rullar till affären, bussen, badet osv. Alltiallocykeln är en CX som rullar stig, grusväg, landsväg och triathlon, dvs motionscykling.

Hur många cyklar har ni?
Har bara två, men har en granne som har ett trettiotal...samlare mao
Han har tom en klassisk plastcykel a´la 70-tal fortfarande i originalkartong.

Hur många cyklar har ni?
I vårt hushåll med två cyklister har vi:

5 MTB
2 racer
1 damcykel

men vi eftersträvar såklart detta :)

542655_463806073670742_563864238_n.jpg

Hur många cyklar har ni?
2 räsrar, 1 hybrid, 1 ht, 1 ss och en 7-växlad damcykel; alla i varierande stadier av förfall. Behöver en cx också. Gubben har 4 cyklar och döttrarna sammanlagt 7, så det är inget snack om att inte få ha cyklar inomhus. Garaget är fullt och hellre cyklar än gräsklippare inne.

Hur många cyklar har ni?
Min lista:
Focus CX (fast racekittad)
Cannondale touring (ombyggd till vinterpendlare)
gammal Centurion "racer" (ombyggd till fixiependlare)
GT Zaskar mtb (behöver renoveras)

Kris Holm 19" trial-enhjuling
Nimbus 24" freestyle-enhjuling
Kris Holm 26" muni
Nimbus 36" road-enhjuling

Så, mellan 6 och 8 beroende på om antal hjul eller antal sadlar räknas...

Hur många cyklar har ni?
Fem

Giant XTC 29er
Principia RCS6 (Racer)
Commencal Supreme
Cycle Pro Pinnacle från 99, köpte den när jag körde i ungdomsklass, jag har inte haft hjärta att sälja den. Den står hos päronen för spontana skogsturer när jag är uppe hos dem.
Univega Aplina, gammal som gatan, går fram och tillbaka till jobbet.

Sen så har jag en till 26tums fs-ram liggande också som jag funderar göra något med.

Hur många cyklar har ni?
Mange. skrev:
> En för lite om du frågar mig, en för mycket om
> du frågar sambon..

+1

Hur många cyklar har ni?
Shit va grymt med 36" enhjuling. :)

Jag har endast haft en cykel i taget under mina snart 4,5 år som pendlare året om (dock inte varje dag förrän denna sommar) och MTB-cyklist (träning och rekreation).

Två år på en 90-tals Merida 26" MTB.
Skrotade den och byggde en Surly Karate Monkey helstel 29" MTB med 3x10 växlar sommaren 2011.
Har nu fått tillökning till med en downhill-cykel.

Två än så länge alltså:

29" helstel MTB med växlar och feta däck till allt - pendling, stigar, tekniskt, träning, etc.
26" downhill-cykel

Jag har även blivit sugen på en heldämpad enduro-cykel för mer komfort och fart på tekniska stigar (typ tisdagsrajden), och en lätt helstel single-speed MTB som alltid funkar om alla andra cyklar behöver service (eller om man är på single-speed-humör). Det tar nog inte slut där, blir fler än fyra gissar jag. :)

Hur många cyklar har ni?
1 fs 26" som jag kör i skogen
1 helstel plockepinnhoj som jag plockar delar från
1 ss pendlare som jag kör till jobbet
1 gubbhoj som jag kör runt i majorna med
1 fixed gear som mest bara står :(
1 ss pubhoj som körs runt stan
1 chopperglidare :)som också bara står

jag räknar 7 totalt

Tillbaka
Topp