GLHF
Medlem
Hur mycket cykel behövs i nordöstra Skåne?
Hej! Bor i Kristianstad och är sugen på att införskaffa mig en första mountainbike. Cyklar mycket grus, mest runt Balsberget och norrut, och ger mig ibland på lite väl svår terräng för min gruscykel. Läst lite och verkar finnas lite olika skolor kring vad man bör börja med avseende hardtail/heldämpad och hur mycket dämpning man behöver. Förstår att det också beror på vad man vill cykla på för stigar, så hoppas att det finns någon här med lokalkännedom som kan tipsa om vad som är en lagom nivå på cykel. Kommer nog mest cykla vid Balsberget, eventuellt Bockeboda och Vånga. Vet inte om det finns något bra man kan ta tåg till? Funderar på att skaffa bil, och då finns väl ännu mer runt Hässleholm, Vallåsen, Blekinge osv.
Så vad tror ni jag behöver för cykel? Trailbike med 120-140 mm dämpning? Down country? Funkar en hardtail? Kommer köpa beggat i första hand. Tips på stigar/leder mottages även tacksamt ?
Så vad tror ni jag behöver för cykel? Trailbike med 120-140 mm dämpning? Down country? Funkar en hardtail? Kommer köpa beggat i första hand. Tips på stigar/leder mottages även tacksamt ?