Hur skall man klä sig?

Hur skall man klä sig?
Som sagt. Tror jag lägger pengarna på ett par MT-500 att ha under istället. Det som är positiv med det är ju att jag kan ha dom på så sommaren också.

Håkan,
Hur är dina Endura i storlekarna?
Är det normala storlekar eller är dom större än normal (Har läst detta i vissa recensioner.)

Hur skall man klä sig?
Endura är normala i storlekarna. Har MT500 i både ett par M och ett par L, enda större skillnaden är benlängden och hur tight de sitter. Är bara 179cm men har såpass grova lår så jag kör oftast med L.

/Leo

Hur skall man klä sig?
Har väl inte världens grövsta lår men det kanske kan vara på plats med XL endå antar jag.
Dom är väl så pass stretchiga att det inte borde vara något problem? Eller?

Svårt att få tag på Endura i Sverige så man får göra en chansning på postorder i från England. Vill ogärna behöva returnera pga fel storlek.

Hur skall man klä sig?
Jag skiljer mig lite från mängden med mina 207 cm och 105 kg, så du har kanske inte så stor nytta av mina erfarenheter. I alla fall har jag Endura i XXL och längdmässigt är de väl egentligen några centimeter för korta för mig men inte så mycket att det stör eller ser dumt ut (om jag tillåts säga det själv). De är också tämligen anpassningsbara på bredden, utan att för den skull stretchas ut för mycket. Det är bra prylar, helt enkelt.

/Johan

Hur skall man klä sig?
Endura säljs billigare(!) på CykelCity i Stockholm, Göteborg och Lund än vad du kan beställa från nätet, otroligt nog. Köpte mina i Göteborg. Se: <http://www.cykelcity.se/>

/Leo

Hur skall man klä sig?
207cm 105kg. *Gulp*

Sh*t. Du är stooor.
Vad har du för storlek på din cykel egentligen? Custom? :-O

Skämt osido ;-)

Tror det blir grymt med XL till mig då.
Skall bara försöka hitta någon Engelsk butik som har dom i lager, levererar till Sverige och dessutom svarar på mail.
Inga som har några tips där?

Har försökt med Cykel City eftersom dem hade bra priser på dem. Men tyvärr så verkar dem inte ha dem i lager så att prova dem verkar vara uteslutet. Samt så skall dem tydligen göra en beställning snart men visste inte när. Det berodde på. Han tippade på slutet av Oktober. Bla bla bla. Inte helt serviceminded om jag säger så. Gav ett väldigt okunnigt och veligt intryck tyvärr. Kanske fick tag på fel säljare. Men som det ser ut nu så ger jag hellre mina pengar till någon annan.

Hur skall man klä sig?
Ok,

Har nu lagt en order på:

Endura MT500 Shorts £40.84
Endura Thermastat Clip Biblongs £44.67
Totalt £100.51 inklusive frakt från http://www.bromleybike.co.uk/

Tyckte det kändes som ett OK pris.
Får hoppas att dom kan leverera nu också.

Tack för hjälpen :)

Edit: Stavning... Igen :|

Senast redigerad av en moderator:
Hur skall man klä sig?
johnny_brattom skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag skiljer mig lite från mängden med mina 207 cm
> och 105 kg, så du har kanske inte så stor nytta av
> mina erfarenheter. I alla fall har jag Endura i
> XXL och längdmässigt är de väl egentligen några
> centimeter för korta för mig men inte så mycket
> att det stör eller ser dumt ut (om jag tillåts
> säga det själv). De är också tämligen
> anpassningsbara på bredden, utan att för den skull
> stretchas ut för mycket. Det är bra prylar, helt
> enkelt.

Hehe, vi måste ut o hoja. Misstänkte att det fanns åtminstone någon cyklist som var längre än mig, men jag har inte träffat någon IRL än ;)

Crafts vintertights fungerar bra med om man är lång, speciellt om man syr på en hälla att ha under hälen. Dom brukar dessutom vara lite billigare än Endura.

/Mattias (205 cm och 97 kg)

Hur skall man klä sig?
kevlar skrev:
-------------------------------------------------------
> Dom har endura på cykelcity i lund, kunde dom inte
> skicka lite med internposten eller nåt?
>
> __________________________
> Nu i helstel version

Jo det hade man ju kanske tyckt. Dock så var det ju lite si och så med servicenivån tyvärr.
Tror det blir bra med Englandsbeställningen. Om inte så får jag väl ta mig en sväng med Cykel City igen.

Hur skall man klä sig?
Jag har också köpt mina byxor på Cykelcity och eftersom jag från början ville ha Windtex-varianten, så gick jag rätt länge och väntade på att de skulle beställas. Till slut tröttnade jag i alla fall och köpte de vanliga eftersom jag i övrigt är nöjd med Cykelcity och gärna vill ha möjligheten att prova sakerna innan jag köper. Men visst, jag är inte så bra på det här med konsumentmakt...

Vad jag fick i min kost som barn vet jag inte riktigt, men det det var i alla fall inga växtstopphormoner (om, så var de rätt dåliga).

/Johan

Hur skall man klä sig?
Jag har Thermastat Clip-Biblongs med vinstopper som har användts flitigt under vinterhalvåren sedan vintern -02 oftast i kombination med de utmärkta MT-500 Byxorna. Båda paren är fortfarande i mycket gott skick trots en del vurpor.
Jag har MT-500 med hängslen och det blit inte för varmt. Funderar starkt på att invetera i ett par knickers till hösten nu...

Jag kan inte annat än att rekomendera Endura till alla, de e kungliga och j-vligt slittarka

/Tob

Hur skall man klä sig?
Kläder för tjejer:
Jag körde i vintras i följande:
Underkropp-craft underställ + new line vinter tights(for women) med vindskydd på lårets framsida-dom är egentligen för löpning och är utan "blöjja". + ovanpå tights-en hade jag mina vanliga rebook-cykelbyxor. Funkade i riktig kyla med!
Överkropp-craft underställ, microfleece tröjja, new line vindjacka (dock herrmodell men storlek s)+ en extar väst "microtyg" knall gul framsidan nät baksidan baksidan (säljs nu för 199:- på Team Sportia .
Sickla).
Fötter: Ullestrumpor tunna i skorna, ovanpå cykelskor: tjocka handstickade ullestrumpor och höst-skoskydd i neopreem. Frös lite ibland om tårna men bara på landsväg. Testade också plastpåsar i skorna, funkar ganska ok.

Hur skall man klä sig?
Happy-jersey!

jsymen-18.html

Massa galna cykeltröjjor: http://www.retroimageapparel.com/retroimagecatalog/jerseys/index.html

Tillbaka
Topp