Hur viktig är vikten? (banta en Dew Drop)

Jetzt Kaufen!

Både poison (och OCCP?) och Cicli B har fästen för två flaskor. Det är lite oklart på bilderna, men jag mailade och frågade. Kanske inte helt CX-kosher, men andra kanske har nytta av det.

Fikasvettot skrev:
-------------------------------------------------------
> Jetzt Kaufen!
>
> Både poison (och OCCP?) och Cicli B har fästen
> för två flaskor.

Inte för att det är aktuellt längre, men jag kan bekräfta två fästen för flaskställ på OCCP:n.

Det var mest lite extrainfo (liksom tipsen om Giant och Haibike) för de som också behöver en sub 9kg CX men inte vet om det än. :)

Ja, banköverföring. "Vorkasse".
Det står om efterkrav ("Nachnahme"), men det finns inte med i beställningsprocessen.

Köp nu!

Har inte fått betalningsinstruktioner än. Och jag har aldrig gjort en utlandsbetalning via banköverföring, så det här blir spännande.

"Wir werden umgehend Ihre Bestellung prüfen und zusammenstellen. Nachdem sie versandbereit ist, erhalten Sie umgehend eine Nachricht mit allen Angaben zur Überweisung."

Jag tyckte också det var skitmeckigt med utlandsbetalning men det var faktiskt bara att knacka in siffrorna man fick åtminstone hos skandiabanken.

Fikasvettot skrev:
> inte ens ett mail med instruktioner vart jag
> skall skicka D-Marken.

Jag blev borttrollad efter några sidor och fattade aldrig vad du köpte. Blev det en OCCP med skivor?

Patrik

En kompis köpte ciblib crossen för ca 1 år sedan. Det satt skivbfästen på både gaffel och ram (nej det var inte trekking modellen).

Det skall bli spännande att se vad som kommer. Men är det skivfästen får jag väl ta fram Dremeln och spara några gram.

Helvete! Tomtarna har bara 60-ramar! Och det tog 3 dar att komma på det! Jag som trodde det skulle vara Tüsk Ordnung!

Nu tappade jag köplusten totalt. :(

Ödet Oscar, ödet...

rando-build2.jpg

http://www.velo-orange.com/vorafrcoso.html

Fikasvettot skrev:
> Helvete! Tomtarna har bara 60-ramar! Och det tog 3
> dar att komma på det! Jag som trodde det skulle
> vara Tüsk Ordnung!

Jawohl, aber zehr langsam;-)

Skämt å sido. Lät verkligen trist.

Hoppas du hittar något annat som känns rätt.

>
> Nu tappade jag köplusten totalt. :(

Fikasvettot skrev:
> Rippa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ödet Oscar, ödet...
>
>
> But I want it NOW!!!

"I want it when i want it, and i want it NOW!" Jag förstår. Jag är likadan, därför blir det ofta dyrare Lbs-köp för mig ;)

Fikasvettot skrev:
> Rippa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ödet Oscar, ödet...
>
>
> But I want it NOW!!!

Men ödet säger inte bara Nein till tysk-kross utan även Nein till omedelbar tillfredsställelse. Ta nu och gör det vuxna valet och beställ en riktigt fin titancykel.

Eller köp en kokoscykel på rea i höst.

rising skrev:
> Och köp en kokoscykel på rea i höst.

menar du väl? ;)

Kanske skulle beställa en kokosräser från Ciclib? Eller en Roubaix från en pålitlig handlare?

Jag kikade på Red Bull (det finns kemikalier mot fula dekaler), men jag vet riktigt hur de tänkt när de gjorde ramarna? 3 cm kortare överrör än andra hojar?

Det kanske får bli en uppgradering av Konan ändå. Jag köpte ju en våg igår, får se om jag vågar väga hjulen som sitter på.

Är det normalt att crossar är såpass korta? Förvisso är styrvinklarna på Red Bull & OCCP flacka, men det påverkar väl inte så mycket?

Jag får väl välja en styrstam som är några cm längre och intala mig själv att det är bra för stabiliteten. :)

Edit: kollar man på deras rekommenderade benlängd så är 56 cm vad jag skall ha (86 cm i vanliga skor).

Edit2: vad betyder "in Klärung" när man kollar på "Aktuelle Liefertermine"? Ligger de hos tyska tullen och har inte kommit till Rose än?

Senast redigerad av en moderator:
rising skrev:
> Ta nu och gör det vuxna
> valet och beställ en riktigt fin titancykel.

Jag kanske inte borde säga det här; men jag satt och lekte lite med Van Nicholas konfigurator igår.

Fikasvettot skrev:
> Jag får väl välja en styrstam som är några cm
> längre och intala mig själv att det är bra för
> stabiliteten. :)

Allvarligt, är det en sån dum ide?

Jag vet inte?

Men jag ringde just, Rose har 4-5 veckors leveranstid på crossarna, så jag får nog "genomlida" en sommar till på Konan. Med ett par Kojak-däck istället. Och täta fikapauser så man orkar. :)

Det blir invägning ikväll med en nyinköpt våg, skall bli spännande/skrämmande att se vad den väger på riktigt. Komplett resp. hjulen.

Flintkalle skrev:
> Vad har du för storlek på Konan?

56.
Uppdaterat:
ScreenHunter_04Jul.1614.04.gif ht=238

Jag har inte kollat Nox förrän nu. Den verkar tung, men måtten verkar OK.

Min Nox väger knappt 10 med Aksiumhjul, 105-grupp och tunga kombinationspedaler. Så la dolce vita blir det ju inte direkt.

Jag har ambitionen att komma under 9kg. Det borde gå att ordna för en inte alltför stor summa. Men om jag inte får tag på den nu inför semestern kan jag lika gärna vänta ett tag och se vad som dyker upp på höstreorna.

Men skall jag ändå vänta så lockar ett custom-bygge mer och mer. Så mycket mer kostar det inte. Och jag kanske skall släppa viktfixeringen något.

Tillbaka
Topp