Hurra?! Det snöar....

Brakastruten

Aktiv medlem
Hurra?! Det snöar....
Gick sista hundsvängen, innan bingen. Kom ut till en vit gräsmatta!
IMG_0221.JPG ht=544

Oktober månads mitt och fortfarande gröna löv i flera trädsorter.
IMG_0219.JPG ht=544

Hela trädgårdshäcken är grön, gräsmattan likaså, inunder ett nytt, omän blött, snötäcke...
IMG_0216.JPG ht=544

Dagen efter, och ungarna startar snöbollskrig...

Så precis, jag hann lägga om till vinterludder. För en gångs skull!
Skall väl förhoppningsvis få hämta den andra bilen från lack, snart. Suck, så misslagom det blev..

Tips, vid saltblinda vinterdäck, och riktig vinterväg: Spraya på avfettning, och vänta ett par minuter! Du lämnar saltgeggan bakom dig, och får märkbart bättre grepp!

Senast redigerad av en moderator:
Hurra?! Det snöar....
Här i Uppsala är det bara mörkt och kallt, iaf utanför mitt fönster. Eller fan, det är lika kallt innanför. Jäkla hyresvärd.

Hurra?! Det snöar....
I Östersund har också snön kommit. Den är dock slaskig och äcklig och kommer nog att försvinna. Mina Freddies får vänta ett tag till iaf.

/Erik

Hurra?! Det snöar....
Var ju tvungen att prova det där vita men är inte imponerad. Längtar till riktig vinter. Nu var det mest blött och geggigt. Några rejäla minusgrade så kan det nog bli spännande.

sno01.jpg ht=725

sno02.jpg ht=725

sno09.jpg ht=725

sno10.jpg ht=725

sno11.jpg ht=725

sno13.jpg ht=725

/Johan

Hurra?! Det snöar....
Vill inte ha någon snö än på ett bra tag då jag har båtarna i ännu och bästa höstfisket är kvar ;-)

Dessutom håller jag på att köra in dubbisarna så snön kan få vänta till låt säga 061224 kl 08.00 så det blir lagom vitt till Kalle Anka sen kan det töa bort efter sportlovet ;-)

Bosse

Hurra?! Det snöar....
Tänk om vi får en lika fin vinter i GBG som vi hadde i vintras, fina kalla dagar med väl upptrampade stigar och "massor" av snö att cykla på... Mmmm... Vinter cykling har sin tjusning det oxå. Men det där slask-gråa-sörjan som annars brukar vara här på västkusten, den klarar jag mig gärna utan.

/ Joakim

Hurra?! Det snöar....
roefv skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänk om vi får en lika fin vinter i GBG som vi
> hadde i vintras, fina kalla dagar med väl
> upptrampade stigar och "massor" av snö att cykla
> på... Mmmm... Vinter cykling har sin tjusning det
> oxå. Men det där slask-gråa-sörjan som annars
> brukar vara här på västkusten, den klarar jag
> mig gärna utan.
>
> / Joakim

Det hoppas jag på! Då ska det byggas hopp och åka bräda och SS-dirt i parkerna minsann.

Hurra?! Det snöar....
Jahupps, nu har vi fått snö här med.

snÃ.jpg ht=725

Glad att jag har 32-18 och gazzor på pendlarhojjen.. Nästan intressant att ta sig till jobbet idag. ;)

Hurra?! Det snöar....
Vi slapp "Stormen" förra vecka men nu har Borlänge kommit i fas.

Stora trafikstörningar i Norra Svealand. Jasså, tog cykeln. Jävlar, vintercykeln är inte klar, bara för den f:ade veden. Men den vanliga MTB:n duger fint. Nobby Nick slirade lite för mycket i uppförsbackarna.
Blir värre med jobbets V70 sen när jag ska på inspektion till Insjön. Men då är det på betald arbetstid, hinner nog in på CO

Utsikt från min arbetsplats.
061031.JPG ht=480

Senast redigerad av en moderator:
Hurra?! Det snöar....
cyklade för första gången sen barndomen på snöbelagd väg/stig idag(bara nån cm snödjup, men än dock). frånsett ett släpp med framhjulet var det rätt lugnt, och det gick ju fortare än att gå. dock har det kommit några cm sen imorse(10 typ) och det verkar inte avta, så jag får nog gå hem med cykeln
imorgon:(

Hurra?! Det snöar....
TigerMale skrev:
> cyklade för första gången sen barndomen på
> snöbelagd väg/stig idag(bara nån cm snödjup,
> men än dock). frånsett ett släpp med framhjulet
> var det rätt lugnt, och det gick ju fortare än
> att gå. dock har det kommit några cm sen
> imorse(10 typ) och det verkar inte avta, så jag
> får nog gå hem med cykeln
> imorgon:(

Tjafs! Så länge snön inte når över navet så är det ju lugnt :) Jättebra träning också...

Man kan få stanna ibland och tömma kasetten på snö, bara :-P

Hurra?! Det snöar....
Nä inte riktigt bengt, Regementet i Falun är nedlagt och inhyser numera massa företag och även Högskola.

Jag själv sitter i det älsta huset (byggt 1898) och jag tror att det var någe slags kontor eller någe sånt för officerarna.
Men nu så är det Falu Cykelklubbs kontor/kansli och här sitter jag å fipplar med lite allt möjligt som rör arrangemangen i klubben

Hurra?! Det snöar....
Azog skrev:
> TigerMale skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > cyklade för första gången sen barndomen på
> > snöbelagd väg/stig idag(bara nån cm
> snödjup,
> > men än dock). frånsett ett släpp med
> framhjulet
> > var det rätt lugnt, och det gick ju fortare
> än
> > att gå. dock har det kommit några cm sen
> > imorse(10 typ) och det verkar inte avta, så
> jag
> > får nog gå hem med cykeln
> > imorgon:(
>
> Tjafs! Så länge snön inte når över navet så
> är det ju lugnt :) Jättebra träning också...
>
> Man kan få stanna ibland och tömma kasetten på
> snö, bara :-P

glömde säga att ja kör på tämligen slitna kenda kinetic-däck

Hurra?! Det snöar....
Hej Crosscar! Efter att ha tänkt hela dan, så kom jag på att du sitter på Bataljonsstaben. Där fick jag aldrig komma in

Så här här ser det ut på min gata hemma i sta´n.

Detta ska föreställa Borlänges största cykelled. Hmm
PICT2965.JPG ht=480

Hurra?! Det snöar....
TigerMale skrev:
> glömde säga att ja kör på tämligen slitna
> kenda kinetic-däck

Jaha. Då är det ju kanske lite jobbigare :)

Hurra?! Det snöar....
Uhm, nu har det snöat i Göteborg! ...och höstlöven är fortfarande kvar på träden, även om mycket blåste av inatt, åtminstone utanför mina fönster. Men va, snö? Okej, inte så mycket som ni har där längre upp, men ändå..

Jag som tänkte för ett par dagar sedan att man borde köpa dubbdäck nu snart, men det är ju långt kvar tills första snön faller så det är ju lugnt.. oh well.

Hurra?! Det snöar....
Hohooo! Är nog fin skare idag, från slask till -5! Småhalkigt att cykla till jobbet idag. Man skulle ha tagit cykelturen idag istället för igår...

sr14.jpg

Hurra?! Det snöar....
HenrikÅ skrev:
> Så här härligt var det i Vemdalen i helgen
> Jättefina skidspår!! :)

Det där såg mulligt ut! Hur mycket snö har ni fått? Spåren såg riktigt fina ut för att vara i november, eller nästan oktober......

Hurra?! Det snöar....
Hatar snön!! går inte o cykla med den när man har BMX.. iofs så finns det ju bussar. och även om ja hade dubbdäck skulle de va för jobbigt o cykla i snö!

Hurra?! Det snöar....
Gjorde ett tappert försök att cykla ikväll men 15 cm blötsnö var inget vidare före. Flydde skogen och cyklade lite väg istället. Några bilder hann det bli i alla fall.

Snön var så djup att fötterna tog i för varje tramptag...
tungcyklat1.JPG ht=725

...vilket resulterade i att plattisarna fick ännu större plattformar
tungcyklat3.JPG ht=725

Det var inte värsta sortens blötsnö så drivlinan funkade perfekt trots att det fastnade en del
tungcyklat2.JPG ht=544

Många småträd hade böjt sig över stigen under tyngden från snön. Mer vackert än praktiskt.
tungcyklat4.JPG ht=725

Som sagt. Det brukar gå en stig här i vanliga fall.
tungcyklat5.JPG ht=725

Nån hade hunnit ta fram skotern men spåret var för mjukt för att vara cykelbart
tungcyklat6.JPG ht=725

/Johan

Tillbaka
Topp