Hyra Airshell för resa?

Hyra Airshell för resa?
Tar man alltså med cykeln till flygplatsen som den är och demonterar den där så att den går ner i cykelväskan?

Hyr man väskan bara för flygresan eller hela semestern? Om det bara är för resan gäller det att det går att transportera cykeln på något bra sätt till och från flygplatsen.

Hyra Airshell för resa?
Lite oklart det där med packningen, men gissar att det är som du säger, att man får ta packa ihop cykeln ute på flygplatsen.
Sen verkar det som att man kan ta med väskan hela vägen till slutmålet på resan. Sen lämnar man tillbaka den när man är hemma igen. På vissa flygplatser kan man visst lämna in väskan under tiden på resmålet, om man inte behöver den under semestern.
Måtten på väskan ser ju dock inte så lovande ut för en mtb-cyklist, längd 108cm. Går väl kanske om man plockar av framgaffeln iofs. Man får nog se till att komma i tid till incheckingen hur som helst...

Hyra Airshell för resa?
dileno sa:
Hört att man ska hålla sig så långt borta från AirShell som möjligt. Helt värdelöst tydligen.
I vilket avseende värdelöst och vilken är källan? Är det dåliga väskor som sådana, dåligt skick på dem, dålig tillgång på dem, dålig hantering, ...?

Hyra Airshell för resa?
Ja dileno, du får gärna förtydliga lite vad som skulle vara så värdelöst. Förutom storleken på väskan, som jag ställer mig lite tveksam inför, så verkar det ju vara en vettig lösning. Alternativet är ju att lägga typ 10 gånger så mycket (eller mer) på att köpa en väska.

Hyra Airshell för resa?
Dom har väl helt vanliga cykelväskor som dom hyr ut, inte dom där hopvikbara mjuka som man får till barnvagnar etc.

Hyra Airshell för resa?
jonaspaulsson sa:
Alternativet är ju att lägga typ 10 gånger så mycket (eller mer) på att köpa en väska.
Alt. 2 är att hyra en väska av någon av alla andra som tillhandahåller sådana.
(att packa ner hojen på flp skulle känns "rätt" bakvänt imo)

Hyra Airshell för resa?
Foss sa:

Ser ut som den "vanliga" väskan som finns i många namn. Får ner min Jeffsy i en sån så vissa 29" går bra :)

Packa ner på flygplatsen är väl inga problem om man kan transportera sig och cykeln dit på lämpligt sätt. Packningen tar väl en kvart, lite till om man inte packat ner den innan och lärt sig tricken kanske.

Hyra Airshell för resa?
Hyra Airshell för resa?
Airshell var bra för vår gamla jättestora syskonbarnvagn i alla fall. Svettigt och tog tid att kuta till pickup point och tillbaka tilll terminalen och sedan packa i vagnen och köra till bag drop. Men vagnen klarade sig utan ett märke.

Hyra Airshell för resa?
Köp en egen väska och hyr ut den till vänner och bekanta är min lösning. Köpte denna på Black Friday för 2500:- och fick den igår.
Utan manual tog det max 10 min att få ner cykeln och stänga väskan.
Finns för racer, mtb, tempo och tandem.
Duger den åt Cancellara, duger den för mig...
https://uk.sciconbags.com/aerocomfort-2-0-tsa-bike-travel-bag

Bilagor

• scicon-aerocomfort-road-3.0-tsa-open_1_1.jpg
    scicon-aerocomfort-road-3.0-tsa-open_1_1.jpg
    30.8 KB · Besök: 166
Hyra Airshell för resa?
Har hyrt 2 gånger. Det har fungerat bra, Vi har flugit tidigt och därför hyrt från dagen innan avresa för att kunna packa allt klart. Till vissa flygplatser kan du hyra oneway, alltså skruva ihop hojen när du har landat och lämna väskan för den är sjukt stor att släpa runt på. Och det är väl nackdelen i det hela, storleken.
Vi har bägge gångerna få åka stortaxi från flygplatsen pga lastutrymmet som behövs och det blir ju lite dyrare då vi bara varit två.

Hyra Airshell för resa?
Glenn Dahl sa:
Köp en egen väska och hyr ut den till vänner och bekanta är min lösning. Köpte denna på Black Friday för 2500:- och fick den igår.
Lossar du bakväxeln eller är det något specialskydd inbyggt i väskan för den?

Hyra Airshell för resa?
GoranS sa:
Glenn Dahl sa:
Lossar du bakväxeln eller är det något specialskydd inbyggt i väskan för den?

Finns ett skydd på qr men för att ha hängslen och livrem bör man nog skruva av växeln. Jag kommer göra det då det max tar 1 min mer och veta till 100% att inte något händer under transporten.

Tillbaka
Topp