Hyra cykel på Kanarieöarna, hur funkar det?

dabac

Aktiv medlem
Ja, inte själva cykelhyran alltså, utan "tillbehören".
Tar man med egna punkafix-prylar, eller får man låna?
Ringer man butiken för hämtning?
Lås om man måste kliva av en stund?
Lånehjälm?
Pedaler och skor?

Det beror på uthyraren men när jag hyrt lvg-cykel på diverse kanarieöar så har det nog alltid ingått en pump som sitter på cykeln och en slang med avdragare i en sadelväska. Lås till en låg extraavgift. Hjälm och pedaler att hyra, skor har jag ingen koll på. Jag har oftast hämtat cykeln i butik men det har oftast erbjudits utkörning (men det kostar lika mycket som att ta en taxi till butiken själv).

Det bästa är att kolla med uthyraren om allt ovan direkt så klart.

Jag hyrde här http://www.free-motion.com/en/gran-canaria/. Det var ett par år sen sist men vad jag minns så står det för allt gällande extraslang och multitool mm. De hämtar även om du skulle köra sönder nått
Du behöver ta med egna skor, hjälm och kläder samt egen sadel kanske, om du vill vara på den säkra sidan.

Standard brukar vara att man tar med sig egna skor, handskar och cykelkläder.

Hjälm, punkakit och pedaler brukar ingå. Iaf om man kör mtb så brukar spd vara standard. Om det är landsväg kan man ju höra vad de kör.

Freemotion är proffsiga, inte så billiga men bra.

Du kan också snacka med den här killen han är också bra: http://www.cyclegrancanaria.com/contact/

Tack alla.

Det är ingen dedikerad cykelresa, men nån liten utflykt kanske man kan få in mellan sittningarna med släkten.

Kläder hade jag tänkt att packa på vinst och förlust. Hyra hjälm är OK - under förutsättning att det brukar finnas att hyra. Verktyg, lås och slangar låter fint att slippa packa med.
Så får vi se vad jag gör med skor.
Det går ju - har jag hört - att cykla i löparskor och clipspedaler. Får väl använda ett par solglasögon och och nån tröja jag aldrig setts i tidigare, och sen förneka att jag känner mig... ;-)

Tillbaka
Topp