Hyrcyklar: Stockholm City Bikes

Chabo

Medlem
Äntligen har Stockholm tagit sitt förnuft tillfånga och skaffat ett vettigt hyrcykelsystem.

http://www.stockholmcitybikes.se/

Nu är bara frågan hur länge cyklarna kommer hålla. Undrar verkligen hur serviceorganisationen ser ut för att hålla alla cyklar rullande.

Vad tror ni?

Senast redigerad av en moderator:
Blir väl som vanligt när någonting sådant ska provas här i stan. Först en massa "oooh" och "aaah" över idén, men sedan försvinner finansieringen när de ansvariga märker att cyklarna varken reparerar eller ställer tillbaka sig själva i ställen när de är använda.

Eller så funkar det. Vi får se.

Osedvanligt fula cyklar tyvärr men ska bli kul att se om det funkar, positivt om fler hojar så det är bara att önska lycka till. (Cool hjälm f ö, märkt med "Alvedon".. kanske funkar att bära vid bakfylla).

Stort?

Senaste åren har jag haft kort. Lånar en cykel vart jag än ska (om jag inte har med mig min Brompton). Sen de började med punkteringssäkra däck är det förvånansvärt bra kvalitet på hojarna.

De har ju utökat allt eftersom även om jag skulle uppskatta cyklar strax utanför tullarna på fler ställen.

Riktiga as att cykla på men de funkar. Ibland lite rackligt med glappande styrlager och sadelstolpar som är så infettade att de inte sitter hur hårt man än spänner, men då är det ju bara att byta hoj vid nästa station. Jag tycker det funkar bra, brukar köpa kort även om jag kanske inte använder det mer än 20 ggr / år.

Numera går det att ladda SL-kortet med hyrcykelabonnemang (på citybikes.se), så jag brukar ladda på säsongscykel på SL-kortet, så att jag kan ta cykel när andan faller på. Den bästa cykeln är alltid den cykel man har tillgänglig när man vill cykla!

Tillbaka
Topp