I eller vid sidan av pumptrack?

Daniel010

Medlem
Jag har utan för mycket övertalning fått min två barn att verkligen gilla att köra pumptrack.
Själv tycker jag att det är sjukt tråkigt att stå vid sidan av och har ingen lust att köra sönder äldsta grabbens BMX som han sparat ihop till själv. Så då har jag två alternativ, ha tråkigt eller skaffa en egen cykel att leka med.
Jag har spanat runt lite och sett att Bikester har lite cyklar inne, funderar främst på en NS bikes movement 3 som känns som en ok peng om jag lyckas rota fram någon 10% rabatt. Alternativt skulle jag kunna köpa delar och bygga ihop något, men jag har ärligt talat inte riktigt koll på hur den inköpslistan behöver se ut för att få ihop alla delar jag behöver. Jag är också lite tveksam till att jag får ihop något till ett bra pris.
Har forumet några tips eller förslag, är NS cykeln ok?

Eric W

Aktiv medlem
Har du lite Mtb-delar liggandes så kan jag tipsa om Dartmoor Two6Player Pump som lös ram.
Köpte mig själv just en sådan ram för ca 2K (ink. headset). Kul geo och alla inga konstiga BMX interface.
Hade resten av delarna liggandes så bygget blev väldigt billigt, men om man inte har behovet att ha massa bling på så kan man komma undan rätt billigt, speciellt om man fiskar lite begangnat.

Annars brukar det dyka upp beggade dirt/pump/street-hojar på blocket. En del väldigt optimistiskt prissatta, men då och då kan man hitta något till en vettig peng.

Fundadores

Aktiv medlem
Jag har utan för mycket övertalning fått min två barn att verkligen gilla att köra pumptrack.
Själv tycker jag att det är sjukt tråkigt att stå vid sidan av och har ingen lust att köra sönder äldsta grabbens BMX som han sparat ihop till själv. Så då har jag två alternativ, ha tråkigt eller skaffa en egen cykel att leka med.
Jag har spanat runt lite och sett att Bikester har lite cyklar inne, funderar främst på en NS bikes movement 3 som känns som en ok peng om jag lyckas rota fram någon 10% rabatt. Alternativt skulle jag kunna köpa delar och bygga ihop något, men jag har ärligt talat inte riktigt koll på hur den inköpslistan behöver se ut för att få ihop alla delar jag behöver. Jag är också lite tveksam till att jag får ihop något till ett bra pris.
Har forumet några tips eller förslag, är NS cykeln ok?

Jag har NS billigaste Zircus och den är helt OK att köra pumptrack med. Gaffeln är ju kass på den och gissar att RST som sitter på Movement 3 inte är mycket bättre, men ska man inte göra några slopestyle hopp så klarar man sig. Köp, du kommer inte ångra dig. Men som sagt det dyker ju ibland upp begagnade cyklar så det beror väl på hur länge du orkar vänta.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer