Idag hände det!
Vi har tidigare pratat om att många här på forumet har tvångstankar om att man till varje pris måste cykla om framförvarande cyklist. Jag är en av dem som har denna tvångstanke. Idag höll det på att bli min undergång på vägen hem från jobbet ;). På en raksträcka strax innan en lång uppförsbacke såg jag ca 1 km framför mig en cyklist som såg ut att hålla rätt bra fart. Bra tänkte jag, honom ska jag om ;). Jag kom närmare medan det fortfarande var uppförsbacke och jag lade märke till att hans cykel hade smala däck (jag kör xc). När det sedan blev utför drog han ifrån mig lite. I nästa uppförsbacke kom jag ikapp igen och tog in ganska mycket på honom. På raksträckan som följde drog han åter igen ifrån mig. Så höll vi på i 6 km innan jag till slut kom om killen på racern ;). Medan jag jagade honom tänkte jag för mig själv: "kommer jag inte ikapp honom så säljer jag hojen och slutar cykla".
Tack vare "haren" så har jag nu slagit mitt personliga rekord från jobbet och hem. Tack haren ;)
/Rickard
Tack vare "haren" så har jag nu slagit mitt personliga rekord från jobbet och hem. Tack haren ;)
/Rickard