Indirekt cykelskada

• Trådstartare Trådstartare MrT
  • Start datum Start datum

MrT

Ny medlem
Indirekt cykelskada
Jag har funderat på att göra ett litet inlägg i vurpvm, vad tror ni? I förrgår skuttade jag glatt nerför några betongrappor. Det var dags att hämta nya bakdämparen hos den lokala paketnissen. Naturligtvis så vurpar jag på trappan i min glädje,stöter i undersidan av foten i trappen och flyger ut på gräset utanför.

Det svider till lite och efter två steg så tänker jag att jag får åtminstone se efter om det började blöda lite....... Vad jag får är an anatomilektion över den mänskliga foten, senor och skelett syns genom en decimeter lång reva i fotsulan.

Istället för en trevlig provtur med den nya bakdämparen blev det en skadad sena, åtta stygn på akuten och ingen cykling på flera veckor :(

Skall man skylla det på cykling eller klantighet? ;)

Ps efter att ha läst detta eminenta forum ett par månader tycker jag att det slutligen var dags att ta en mer aktiv del Ds

Indirekt cykelskada
Det låter ju inte trevligt. Jag skulle kalla det för indirekt cykelvurpa, precis som du =) Men hur fasten lyckades du riva upp foten om du hade skor på dig?

Indirekt cykelskada
"Men hur fasten lyckades du riva upp foten om du hade skor på dig?"

Ja det är väl här den stora klantigheten kommer in....... Teva sandaler som jag inte spännt, antart jag snubblade av den anledningen och att jag skadade mig av den anledning (vänstra sandalen trycktes åtsidan av betongkanten som sedan uppenbarligen opererade min fot), allt enligt tesen "är man dum skall man lida" :(

/T

Indirekt cykelskada
Jag ryser bara jag tänker på det, smärta..
Hoppas den blir bra snart :)

Jo när du säger det så, det är sant.

Senast redigerad av en moderator:
Indirekt cykelskada
Hoss: Nog för att det måste gjort ont, men förmodligen hade ett skrapsår gjort mer ont, ett av livets stora mysterier ;-) Det är inte första gången man hört, "hmm det känns lite lustigt" följt av forsande blod och "fy fan den är ju av" eller liknande.

Indirekt cykelskada
Jo, jag tror som Jonas att just när man gör illa sig riktigt ordentligt så gör det inte jätteont utan mer "hm, det där gick bra... oj, tydligen inte". Den riktiga smärtan kommer väl efter någon timme.

Indirekt cykelskada
Jonas: Sant själva skadan gjorde inte ont, det får man väl även tacka chocken för. Att få 6 bedövningssprutor i fotsulan är däremot något man inte skulle önska sin värste fiende och då har jag ändå en sjukligt hög smärttröskel. 2 stygn utanför bedövat område är inte heller så skönt. Nästa gång jag ser Rambo 1, med scenen där han syr sig själv, kommer jag att ha en helt ny respekt för känslan i den scenen :)

Indirekt cykelskada
MrT: Det är ju även en helt annan sak att utföra något som gör jäkligt ont på sig själv...

Rambo går ju heller inte i "oknutna" Teva sandaler, så han hade sluppit sy i vilket fall som helst ;-)

Indirekt cykelskada
Jag halkade i en bastu 1993 och körde upp tårna i ett ventilationsgaller som glatt lekte osthyvel på de två minsta tårna. Fick nio bedövningssprutor och lika många stygn i lilltån och den bredvid. Ett stygn gick i obedövat men det gjorde mindre ont än sprutorna så jag tyckte hon skulle sy på ändå - men inte då!

Indirekt cykelskada
"Ett stygn gick i obedövat men det gjorde mindre ont än sprutorna så jag tyckte hon skulle sy på ändå - men inte då!" Det var ungefär så jag resonerade, ytterligare sprutor skulle nog göra mer ont än själva stygnet.

"Fick nio bedövningssprutor och lika många stygn i lilltån och den bredvid" Det är en liten tröst... hur illa man än råkar ut så kunde det alltid gått värre.

/MrT

Ps, tack för medlidandet från alla, det värmer i foten :) Ds

Tillbaka
Topp