Innan ni börjar tjafsa om uppdelning av Happy...

Glödhet.

Alla disskusioner om uppdelning skulle onekligen kräva sin egen avdelning.

Senast redigerad av en moderator:
Muerto skrev:

> Edit: La till de senaste typ 3 trådarna i
> ämnet... Suck, tar det aldrig slut?

Eftersom det där var 2005 har du kanske fått lite mer jobb nu? Det känns som det finns ett par tre trådar till att uppdatera med... =)

Det här är ju jättekonstigt; Muerto var ju de facto Happys trådarkeolog i tidernas begynnelse (nästan, det måste ju gå en viss tid innan man kan börja arkeologisera..). Nu klampar du Mårten in på hans domäner genom att arkeologisera på en gammal Muerto-tråd! :D

För övrigt har jag besökt www.cykelnet.se och läst lite och kan meddela att det är ett väldigt bra forum. Man kan med lugnt samvete hänvisa folk dit som vill ha lite uppdelning.

PS. May Muerto rest in peace. DS

Om vi delar upp Happy i olika delar så slipper man alla trådar som den här i framtiden. Mårten kan få i uppdrag att skriva ner Happys historia före och efter uppdelning...

/Stellan

Om folk slutade spamma Happy med identiska dela-upp-trådar skulle man också slippa såna här trådar. Iallafall alla utom den första.

Jag tycker att det skulle bli lättare om man delade upp forumet i ungefär 10 delforum. På så sätt skulle man få en bättre överblick och hitta snabbare.

//Glenn

Jag börjar ärligt bli farsinerad av dessa uppdelningsdiskussioner. Också intressant att det inte är nytt under solen i forumet heller.

/putte

Intermezzo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag börjar ärligt bli farsinerad av dessa
> uppdelningsdiskussioner. Också intressant att det
> inte är nytt under solen i forumet heller.
>
> /putte

Samma sol -> samma tjaffs.

När i helvete skall vi uppgradera solen, så vi får in lite färskt tjaffs? Den är ju skitgammal.

Mårten: Ta det lilla lugna med Portvinet nu va. Vi vill inte se några löpsedlar imorgon med dig i ett trasigt skylltfönster.

Mårten skrev:
> Äh, det var ändå dags att uppgradera
> skyltfönstret.

Ni är totalt bänga, LOL

Intermezzo skrev:
> Mårten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Äh, det var ändå dags att uppgradera
> > skyltfönstret.
>
> Ni är totalt bänga, LOL

Det var artigt av dig att nia Mårten, men det skall vara bäng inte bänga.

Kan inte den här tråden bara var klistrad högst upp så vi slipper alla skittrådar som bumpar ner cykelrelaterat och annat?

Mårten skrev:
> När jag blir diktator kommer den bli klistrad.

Avslöjad! Jurist kandidaten är alltså för en uppdelning av Happy! Klistrade respektive oklistrade trådar.
Ett hugg i ryggen på Happy är vad det är.

Du kan ju själv räkna ut de juridska konsekvenserna av ditt handlande. Skäms!

BFS skrev:
> Jurist Kandidaten, eller Juristkandidaten? :)

Jurist kandidaten bad uttryckligen om att bli särbehandlad och särskriven. Antar att dom inte lär ut svenska i skolorna nu för tiden.

Det var bättre förr.

Fan, vad sugen jag blev när jag såg din signatur BFS! Måste gå å nalla i kakburken...

Baah, jag är ju ledig förfan. Orka skriva korrekt på fritiden...

Nä nu ska jag käka lite skivad kalv lever med kul potatis.

s: visst gillar vi Mårten trots att han är lite sär? :) Och vad har du egentligen i kakburken!? Jag vill också ha en sån kakburk.

Äh, det är snart utdött ändå... Trådar om utstött och inbördes beundran mixas med blajtrådar. Vill man ha svar på cykelfrågor får man svara själv, då en . är mera intressant att kommentera.
Nu kommer älgjakten, och de gamla trådarna om den dyker upp igen. Skall man måsta ha neonplagg på sig, eller är jägarna blinda? Får hundarna verkligen vara okopplade, utan att kalla sig katter?
Runt, runt, runt.. Står hjulet på ekrarna?
Vart tog mitt eremitskjul vägen? Putt, putt, putt Oh yeah! Det var bättre förr.

Senast redigerad av en moderator:
Brakastruten skrev:
>Får hundarna verkligen vara okopplade, utan att
>kalla sig katter?

Den var bra. Om jag någonsin skaffar mig en hund igen döper jag den direkt till 'Katten' Därmed kan man med gott samvete släppa ut den själv för rastning och sitta kvar framför TV iförd kallingar och brynja.

/putte

Haha. Klockrent ju. Rimligtvis har det blivit ännu fler per år för varje år sedan dess om vi antar ett ökande antal medlemmar :-)

Säkert redan nån som gjort denna analysen, men jag tror att det är avsaknaden av kategorier som är Happys nyckel till framgång. Det ska inte vara för enkelt att hitta det man söker om man vill få lite drag i trådarna. Och att detta leder till att det med jämna mellanrum skapas nya trådar om samma ämne tror jag är helt nödvändigt om man sår efter år ska hålla intresset uppe för att diskutera i princip samma saker. Och det fina är att upplägget med 40 (?) trådar på förstasidan är självreglerande när det gäller att få till en optimal mix av olika ämnen (inkl OT). Startas det för många trådar av nån sort så ramlar de snart ned från förstasidan och faller i glömska. Trådarna på förstasidan avspeglar därför nästan perfekt vad majoriteten av happys aktiva medlemmar vill läsa och diskutera.

Äntligen nån som fattar. Min förebild när jag skapade det hela var f.ö. Singletrackworlds forum som jag var rätt aktiv på då. De delade dock upp det med ett separat forum för kaffe, då slutade jag hänga där (eller så var det av nån annan orsak?).

Undrar om de också har återkommande förslag från nyanlända användare som tycker att de borde dela upp?

s skrev:

> Fan, vad sugen jag blev när jag såg din signatur
> BFS! Måste gå å nalla i kakburken...

Vad hade jag för signatur 2007!?

Tillbaka
Topp