Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

Jag som missade årets Vätternrunda är givetvis väldigt intresserad av att missa även nästa års upplaga.

Jag tänkte att vi kunde samla ihop en grupp som sitter i våra soffor och glädjer oss över att inte vi inte behöver befinna oss i Ödeshög eller motsvarande avfolkningsbygd en regnig, svinkall, juninatt.

Anmälda:
1. Gerrardsdobbar
2. Bengt-re
3. Stewe
4. Konkret van Vlaanderen
5. Luktapåblommorna
6. KONAmi
7. staine
8. Pfapp
9. Tuta
10. Henrik E
11. mv70
12. Diagones
13. freber
14. Pugilism
15. Freddie L
16. Mr. Fred
17. marr
18. InlineOla
19. stakka
20. hoxa
21. Grimpeur
22. plumse
23. Surkärring
24. Slimm
25. MrBike
26. henlof
27. Hasse#7
28. Jannetuba
29. revben
30. Kristoffer R
31. emmer
32. slimm
33. roller
34. GuessWho
35. Miss Lycka
36. AX3L
37. Pfaff
38. Erol
39. Stumpy
40. fhloxton
41. puma33
42. moody
43. Peth
44. staine
45. Toresdotter
46. Paco
47. Mange.
48. geologen
49. Crossmax
50. larsaw
51. gabbeon
52. Anders H
53. Havoc 5
54. xyz-saft
55. JLarsson
56. DeLiQ
57. Loppan_312
58. Lars.E
59. nieves
60. 1888
61. 26er
62. ensamvarg
63. stumpy
64. Maakus

Senast ändrad:

Bengt-re

Aktiv medlem
Jag anmäler mig också. Mest som en motreaktion.

Anmälda:
1. Gerrardsdobbar
2. Bengt-re

Edarion

Aktiv medlem
Varför detta anti-tänk?

Hellre då motreaktion enligt nedan
Dåre i nacka... "Förebild I nacka"
Cykelbanor Hall of shame... "Cykelbanors Hall of fame"
Varning för Erik Jonsson... "Grymt bra LBS"
Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte... "Snabba leveranser"

Finns så mycket negativt överallt att jag tycker man ska uppmuntra allt som väcker positivt engagemang... Varför gnälla när det inte behövs liksom?

Själv tycker jag vätternrundan är hur trevlig som helst och jag cyklade i en exemplarisk klunga i ett tempo där jag kunde njuta. Vad kan vara negativt med ett sånt lopp även om man inte tycker det är intressant att cykla rundan själv?

Konkret

Ny medlem
Jag hoppar också VR. Tänkte lägga pengarna på något kul lopp i Belgien istället.

Edarion sa:
Varför detta anti-tänk?

Finns så mycket negativt överallt att jag tycker man ska uppmuntra allt som väcker positivt engagemang... Varför gnälla när det inte behövs liksom?

Själv tycker jag vätternrundan är hur trevlig som helst och jag cyklade i en exemplarisk klunga i ett tempo där jag kunde njuta. Vad kan vara negativt med ett sånt lopp även om man inte tycker det är intressant att cykla rundan själv?
Tvillingtrådar är själva essensen av forumaktivitet.

Edit: Detta är absolut ingen Anti-VR-tråd. Däremot kan det utvecklas till en Anti-Ödeshögstråd.

Senast ändrad:

Alfakrull

Medlem
Hur fungerar det om man är väldigt säker att man inte kommer köra VR men är lite lockad av MTB-vättern? Är Ödeshög tillräckligt mycket bov i dramat för att man ska behöva säkerställa att man är lat och har för tung cykel även nästa år innan man ropar ut sitt ointresse?

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
Rättshaverande tjurgubbar måste kunna bli fler än de happyiter som ska cykla. Game on!

Anmälda:
1. Gerrardsdobbar
2. Bengt-re
3. Luktapåblommorna

När går anmälan ut, tänker om jag skulle få förhinder och måste ställa in ickedeltagandet?

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
Edarion sa:
Varför detta anti-tänk?

Nu tycker jag inte du ska gnälla över hur andra väljer att de vill göra. Så negativt och tråkigt, försöka se det positiva att vi hittat något som vi vill göra och så kan du få göra det du vill. Det ena behöver inte utesluta det andra.

me.I.am

Aktiv medlem
Edarion sa:
Varför detta anti-tänk?

Ajajaj
Detta är the dark side of Happy, och du har tilltalat dom!!!
Tänk antimateria. Ett leende på Happy är ett dödskallehångrin här, ett välmenat tips på Happy är en önskan om olycka här. En gång i tiden var dom välmående cyklister, men efter år i tv-soffan har dom vuxit fast i chipsen. Det bästa man kan göra är att le, då kryper dom under soffan.

C-dale

Aktiv medlem
Detta är ju en mycket positiv tråd för alla som vill cykla VR! Detta ity att den blir fulltecknad varje år, så ju fler som avstår desto större chans för de som verkligen vill cykla att få en plats.

C-dale sa:
Detta är ju en mycket positiv tråd för alla som vill cykla VR! Detta ity att den blir fulltecknad varje år, så ju fler som avstår desto större chans för de som verkligen vill cykla att få en plats.
Exakt! Vi hjälper sporten och folkhälsan!

staine

Aktiv medlem
Jag funtar också på en anmälan. Men en brasklapp, ifall man blir upptagen med t.ex en snygg tjej som prompt vill köra, kanske måste hoppa av då?
Annars kan jag försök fixa ickeövernattningar, för dom som inte väljer att övernatta men det blir lite jobbigare, särskilt dagen efter när man inte ska hem.

GoranS

Aktiv medlem
Tyvärr. Har förhoppningar om att vara och cykla på någon trevlig plats då så jag tror inte jag har tid med soffsittande. Önskar er dock lycka till med satsningen. Ni bör dock vara medvetna om att det är en lång sträcka att inte cykla och att det kan bli slitningar i gruppen, i synnerhet om målsättningarna och soffvanan skiljer sig åt för mycket. Kanske vore bra att dela in i olika grupper beroende på ambitionsnivå?!

tuta

Medlem
Någon med tankar om cykel man inte bör ha? Funkar racer lika bra som fullgung?

staine

Aktiv medlem
Kan vi inte lägga upp bilder på våra soffor och ge tips om vad vi ska ha i dom, gärna med viktangivelser.

GoranS

Aktiv medlem
Bör även ange vilket drop ni har mellan soffans sitthöjd och bordet med dryck och tilltugg.

GoranS

Aktiv medlem
fhloston sa:
Hur blir definitionerna på DNS, DNF och DSQ i detta evenemang?
DNS: Man satt inte i soffan vid starten av loppet. Man kan här välja vilken grupp man skulle ha startat i.
DNF: Man lämnade soffan under loppet.
DSQ: Andra regelbrott, t.ex. sitta på trainer i soffan, varar ledsen över att man inte cyklar runt pölen, använder otillåtna hjälpmedel såsom rep för att säkerställa att man sitter kvar i soffan, ...

aahlborg

Aktiv medlem
Blir det någon gemensam soffklunga eller tänkte alla starta i sin egen startgrupp och haka på andra grupper som de hittar i soffan?

Freddie L

Aktiv medlem
Det blir tufft, men med nästan ett år på sig borde det lösa sig. Jag är på!

Eftersom jag har mångårig vana av att inte cykla ofta i klunga kan jag ta på mig att vara lite ledare/grindvakt sådär. Om inte någon annan känner att hen är sämre lämpad?
Problemet är bara att jag har en visselpipa, finns det någon här som kanske inte har en?

GoranS

Aktiv medlem
24 h - jo jag vill tacka ja - här var det en riktig elit-icke-cyklist. Men det är bra. Sikta mot stjärnorna så kanske du når tilltugget.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer