Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

Tycker detta känns lite osäkert, jag skulle ju önska att ni kollar med folksam om en "sittklar" försäkring. Den bör ju täcka sittsår, kanske en självrisk på 1500 som faller ut om man råkar anmäla sig eller cykla för bi Ödes...

Sedan så tycker jag ju att ni måste kolla era subtider så att det inte finns utrymme för att klara sub 14 soffa och sedan även genomföra rundan. Sub 18-19 borde eliminera dessa möjligheter.

Själv kan jag inte anmäla mig men önskar er alla lycka till!

Sugen på att organisera något här. Funderar på att köra Sub7-grupp solo. Tror att det kan vara maxgränsen för vad jag kan glädja mig åt att slippa loppet.

Klart man ställer upp, ser fram emot att inte köra nästa år heller. Kanske tar bilen runt istället, en annan dag, men nä orkar och vill nog inte det.

Hasse#7 sa:
slimm sa:
Ingen tumme upp till Hasse som inte ställer upp...

Va? Fattar du inte ironi eller? Hur tydlig skall man behöva vara? Skriv upp mig jag kör inte heller!

Det blir fan knepigt i andra eller fsyxte led med ironi.
Jag som trodde jag fattade ironi, uppvuxen med killing som man är...
Hursom, INTE MED runt sjön...

gerrardsdobbar sa:
Låt mig göra fullständigt klart att detta givetvis är 100% anti-Ödeshög.

Det enda gott som har kommit ur Ödeshög är tjejen på 20-nånting jordsnurr som streakade naken längs med vägen på min enda runda 2016. Det gav mig kraft att glömma bort hur hemskt Ödeshög är. I en minut eller så.
Och bilderna finns på.........?

Jällaskitasså, jag gör en tröja med stadsvapnet på Öhdeshögs på, sen släpper jag ut luften för alla ni som klagar, jag är krängt.

Bilagor

• Ödeshög_vapen_svg.png
    Ödeshög_vapen_svg.png
    11 KB · Besök: 193
Ni är (inte?) galna¡
Men på ett positivt sätt.
(sjukt rolig tråd).

Det här måste jag inte vara med på. Skriv upp mig på att inte cykla Vättenrundan 2018.
Är det något jag inte kan hjälpa till med/anordna ?

GuessWho sa:
Ni är (inte?) galna¡
(sjukt rolig tråd).

Det här måste jag inte vara med på. Skriv upp mig på att inte cykla Vättenrundan 2018.

Det saknas någon som hanterar ramdekalerna "Inte Vätternrundan 2018".

Känns som att folk har lite olika ambitioner. Kanske ska vi ha två klungor? En för oss passiv-aggresiva som bara undviker allt och en för de som mer aktivt vill protestera med klibbor, tröjor + ANNAT.

tuta sa:
Känns som att folk har lite olika ambitioner. Kanske ska vi ha två klungor? En för oss passiv-aggresiva som bara undviker allt och en för de som mer aktivt vill protestera med klibbor, tröjor + ANNAT.

Vilken bra idé! Håller inte alls med!

Man kanske skall ha ett högre syfte med en sån här stor satsning? Jag tänkte att man kanske kan samla in pengar som man sedan inte ger till tex stadsmissionen, eller vad tror ni?

Edit: Kändes inte helt snällt. Bättre låta bli att samla in massor med pengar och sen ger vi bort överskottet på det.

Senast ändrad:
Hasse#7 sa:
Arsozath sa:
Om man cyklar pölen på rätt dag/natt men åt fel håll, vad räknas det som?

En lajv-version av Asteroids? Att hålla höger är något man inte behöver uppmanas att göra?

Tyckte 2017 var rätt så likt det. Cyklade om nästan 6000 cyklister och vet inte hur många bilar.
I övrigt, om man har skrivit i tråden, får man inte cykla nästa år då?

Hasse#7 sa:
Man kanske skall ha ett högre syfte med en sån här stor satsning? Jag tänkte att man kanske kan samla in pengar som man sedan inte ger till tex stadsmissionen, eller vad tror ni?

Edit: Kändes inte helt snällt. Bättre låta bli att samla in massor med pengar och sen ger vi bort överskottet på det.

För nybörjare som ska cykla VR är det ju vanligt att inköp av cykel sker under senvintern/tidiga våren och att försäljning sker snarast efter genomförd runda. Ett bra upplägg för en icke-cykling borde vara det omvända, d.v.s. försäljning av cykelparken i början av året och införskaffande av ny direkt efter. Då har ni dessutom en massa pengar att skänka till välgörande ändamål före loppet istället för att samla in pengar fram till och under loppet.

GoranS skrev.
För nybörjare som ska cykla VR är det ju vanligt att inköp av cykel sker under senvintern/tidiga våren och att försäljning sker snarast efter genomförd runda. Ett bra upplägg för en icke-cykling borde vara det omvända, d.v.s. försäljning av cykelparken i början av året och införskaffande av ny direkt efter. Då har ni dessutom en massa pengar att skänka till välgörande ändamål före loppet istället för att samla in pengar fram till och under loppet.[/quote]

Bra idé! Oduglig för Vätternrundanannonser på beg cyklar. Känns helrätt! Sen soffannonser med "Perfekt för dig som inte cyklar Vättern".

Senast ändrad:
Hasse#7 sa:
GuessWho sa:
Ni är (inte?) galna¡
(sjukt rolig tråd).

Det saknas någon som hanterar ramdekalerna "Inte Vätternrundan 2018".

Bra där Hasse.
Jag fixar inte ramdekaler till alla som inte vill ha.
Sätt inte in pengar på mitt konto.

GoranS sa:
Sida 3 - Berdymuchamedov visar hur det inte går till:

Kanske kan ta cykeln till bilen när man inte ska cykla Vätternrundan ?

Jag är också väldigt intresserad! Skulle vi också kunna trycka upp t-shirts precis som svettona som cyklar gör?

Jag tänkar inte starta facebookgruppen VSICV som mitt strå till stacken!

Senast ändrad:
Jag vill nog också vara med. Hade tänkt missa ett annat lopp den helgen, men det blev flyttat så nu kan jag missa båda!

Otroligt vilket gensvar. Bör vi bygga ut avskyn för Ödeshög med avsky även för, exempelvis Askersund?

Känner vi behöver sprida ut avfolkningsbygdpöbelattityden en smula.

Blir det några speciella nummerlappar för oss som inte cyklat VR många gånger? Själv har jag inte cyklat VR 47 år på raken. Om jag inte ångrar mig så blir det 48 år nästa år.

GuessWho sa:
Bra där Hasse.
Jag fixar inte ramdekaler till alla som inte vill ha.
Sätt inte in pengar på mitt konto.
Sjysst! Skönt att det är så många som är med och inte tar ansvar. Annars är det ju vanligt att någon enstaka eldsjäl blir sittandes med Svarte Petter.

gerrardsdobbar sa:
Otroligt vilket gensvar. Bör vi bygga ut avskyn för Ödeshög med avsky även för, exempelvis Askersund?

Känner vi behöver sprida ut avfolkningsbygdpöbelattityden en smula.

Men Hjo då????
Same shit different side?

För övrigt blir inte mitt strå till stacken att jag inte tänker ta ansvar för några sub/sup-grupper.....

Kan man vara halvintresserad , typ prospect ?
Har nog svårt att toppa årets prestation om inte vädret skulle visa sig vara perfekt två år i rad .

M

Tillbaka
Topp