Internet beställningar.

Internet beställningar.
Detta är andra gången jag får fel saker, dessutom från 2 olika levrantörer.

Sist fick jag ett 20mm mount till mina nya skivsar... skulle ha 10mm (chainreaction)

Nu beställde jag nytt fäste (10mm, fick 10mm), beställde dessutom 2 racincralph 2.25, fick 2.10.
Och inte fan orkar man skicka tillbaka när man vill ut å hojja på direkten, så nu får jag leva med 2.10 tills det börjar bli vintertid, skandalöst. (actionsports.de)

Några som har liknande erfarenheter?

Internet beställningar.
Jag har ett antal gånger fått småsaker fel i mina beställningar från CRC..

Nu senast saknades det V-bromspinnar till en framgaffel. Fick betala 125kr hos LBS för något som jag tycker borde följt med gaffel. En annan gång saknades det en bricka som behövdes för V-bromsar. Ytterligare en annan gång fick jag faktiskt med V-bromsar till en gaffel, men inte slangfästen för skivbroms (något jag borde ha fått enl CRC själva, men jag rapporterade det för sent så dom kunde inte bara skicka mig ett par nya...)

Internet beställningar.
Jag tror på konspirationen. CC o CRC är de enda jag beställt från (alldeles för många gånger) och har alltid fått rätt saker. Se till att klaga även om du inte orkar skicka tillbaka prylarna bara.

Internet beställningar.
plumse skrev:
-------------------------------------------------------
> Nope. Har aldrig fått fel grejor, än så länge.
> Du är nog utsatt för en konspiration.

Antagligen....
Men vafan, vem orkar gå och köpa frimärken och skriva ner en jobbig adress för att sedan gå til en postlåda för att skicka sakerna, det tar dvs 2-3 veckor innan man får tillbaka det rätta sakerna.
Då betalar jag hellre en summa och får sakerna på 3-4 dagar.

Men i fallet med däckena.. Borde få nån sorts ersättning, kan jag inte kräva det ?

Internet beställningar.
Min erfarenhet är att det är betydligt mer strul och felbeställningar om man beställer hem prylar via butiker, och då till högre priser.
Har butikerna det i lager så är det klart det går snabbare, men till högre pris oftast.

När jag skulle köpa mitt ultegra framnav till fixien så fick jag pruta ner det från 500 till 450 för att för mig själv kunna motivera att inte beställa det, från Cyclecomponents skulle det ha kostat 380 kr inkl frakt, och från crc skulle jag ha kunnat få ett dura ace nav inkl frakt för samma pengar.

Internet beställningar.
Jag ska snart beställa en cykel över internet så det blir första gången för mig ( när det gäller cyklar ).

Fast när det gäller andra saker så är jag helnöjd :D

Internet beställningar.
Jag har beställt ett antal gånger från olika ställen och bara fått fel en gång, fick två snabbkopplingar för framhjul istället för en fram och en bak. Turligt nog var det bara fram jag behövde men tyckte jag lika gärna kunde beställa ett par på en gång. :)

Å så har jag fått 2006 års bromsar istället för 2005, men det är ju inte fel i den bemärkelsen. :D

Tillbaka
Topp