Iphone som display till garminklocka

robin_bockman

Aktiv medlem
Connect-appen kan vad jag kan hitta visa puls live från klocka, men kan man inte få upp en vanlig instrumentpanel med puls, fart, distans typ? Nån annan app?

Ja jag vet att det finns cykeldatorer, jag vill dock ha min telefon på cykeln för att byta en podd eller se vem som ringer under 15km pendling

Hur intressant är det egentligen med puls, fart och distans live under 15 km pendling? Vad tänker du använda informationen till? Pendlingsintervaller?

Hur intressant är det egentligen med puls, fart och distans live under 15 km pendling? Vad tänker du använda informationen till? Pendlingsintervaller?

Ja men typ, det är väl 4-5 tillfällen då jag slänger en blick på klockan för att kolla puls och fart, då måste jag släppa styret i antingen hög fart eller stark lutning, slipper gärna det

Ja men typ, det är väl 4-5 tillfällen då jag slänger en blick på klockan för att kolla puls och fart, då måste jag släppa styret i antingen hög fart eller stark lutning, slipper gärna det
Montera klockan på styret bredvid telefonen så slipper du släppa styret. Eller använd Strava + BT pulsband. Eftersom du bara vill se infon så kan du logga på klockan och bara titta på Strava appen.

Garmin kan bara visa utökad display på en annan Garmin enhet(de har inte öppnat upp för tredjepartsappar). Dock så kan du ju både se vem som ringer och även styra podcast via cykeldatorn så en Garmin cykeldator skulle göra jobbet istället för en telefon med.

Garmin kan bara visa utökad display på en annan Garmin enhet(de har inte öppnat upp för tredjepartsappar).
Extended Display är väl en del av ANT+-protokollet, så vem som helst kan skriva sin egen app om enheten stödjer ANT+. Dock verkar Garmin vara de enda som anammat det.
(Leker lite med att använda min Garmin 530 som utökad display till min Garmin FR955.)

Extended Display är väl en del av ANT+-protokollet, så vem som helst kan skriva sin egen app om enheten stödjer ANT+. Dock verkar Garmin vara de enda som anammat det.
(Leker lite med att använda min Garmin 530 som utökad display till min Garmin FR955.)
Ja det är ganska coolt när det fungerar, har i båt trådlös ant+ vindgivare med mottagare i båten som i sin tur skickar vidare data till garminklocka

Ja så är det nog ja, visst är det ANT+. Har inte heller sett att det finns Extended Display ifrån någon annan än Garmin.

Det känns märkligt att ingen kines skruvat ihop en billig display som bara visar datat de får från ANT+ Extended Display. Helt klart ett öppet mål i marknaden.

Tillbaka
Topp